Jag har aldrig ägt en bil i mitt liv. Vi har just nu tillgång till bil via Volvo on Demand i Malmö (som jag älskar). Tyvärr så försvinner den i Januari 2025, den är inte lönsam för Volvo längre.
Jag har bara hört/sett positiva saker om den nya Model 3 HL så det är den jag är intresserad it.
Jag vill gärna köpa den via mitt eget AB (jag är ägare och anställd) men vet inte vad som är bäst när det gäller finansiering:
På Teslas hemsida ser jag detta erbjudandet:
Företagsleasing:
Leasing beräknad på 19% första förhöjd hyra, 24 månader, 55,00% restvärde, 60 kr administrationsavgift, 695 kr uppläggningsavgift. Rörlig exempelränta 1,99%, effektivränta 2,36%. Rekommenderat restvärde vid 10 000 km körning per år, restvärde garanteras inte av Tesla.
Är det möjligt att få samma ränta med ett vanligt billån? Vill helst slippa företagsleasing och bara äga bilen, dvs betala kontantinsats och ta resten på ett avbetalningslån. Har ringt til DNB och de verkar säga att det går att ordna med 2% ränta, men på deras hemsida är det på runt 8%. Kan även tänka mig betala mer än 20% i kontantinsats.
Tackar