Får ingen ny mjukvara....?!
Moderator: Redaktion
- Letalis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/roger897563
- Kontakt:
Får ingen ny mjukvara....?!
För någon månad sedan så började bilen tanka ner en version som kom efter 32.7. men plötsligt så avbröts nedladdning/installation.
Och nu har den vägrat hämta ner något.
Provat starta om datorn.
Kopplat ifrån och registrerat om wifi kopplingen.
Kört med hotspot på telefonen.
Bytt mellan normal och advanced.
Inget verkar hjälpa.
Det jag märkte efter det misslyckade nedladdningen / uppdateringen var att wifi kopplingen deaktiverats och ledljuset i kupen stängdes av.
Några ideer?
Provat starta om datorn.
Inget verkar hjälpa.
Det jag märkte efter det misslyckade nedladdningen / uppdateringen var att wifi kopplingen deaktiverats och ledljuset i kupen stängdes av.
Några ideer?
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021
Model Y LR 2024
Re: Får ingen ny mjukvara....?!
Lägg ett ärende i appen.Letalis skrev: ↑17 nov 2024 07:37För någon månad sedan så började bilen tanka ner en version som kom efter 32.7. men plötsligt så avbröts nedladdning/installation.
Provat starta om datorn.
Inget verkar hjälpa.
Några ideer?
- Letalis
- Teslaägare
- Kontakt:
Fick följande från Tesla.
Så det är bara att vänta mao
Så det är bara att vänta mao
Model Y LR 2024
Hur många bananer har du i frunken? Det är det som styr - har du för få dröjer uppdateringarna.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Av just den anledningen är jag mycket nog med att aldrig ha bananer i frunken. Man vill ju inte ha uppdateringarna tidigt. Som Teslaägare är man ju redan beta-testare så det räcker.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Letalis
- Teslaägare
- Kontakt:
dom skickade ut 32.7 igen till min bil med motiveringen att det inte finns någon nyare mjukvara som fungerar bättre än den jag har.
samt att dom anmärkte på att mina kameror väldigt ofta klagar på att dom inte ser ordentligt.
Rekommenderas att starta/värma upp bilen 1 timme före avfärd. :O
Har haft samma fenomen hela sommaren så man undrar ju lite smått hur varm bilen skall vara?
Vill ju inte att bananerna skall mogna för snabbt
samt att dom anmärkte på att mina kameror väldigt ofta klagar på att dom inte ser ordentligt.
Har haft samma fenomen hela sommaren så man undrar ju lite smått hur varm bilen skall vara?
Vill ju inte att bananerna skall mogna för snabbt

Model Y LR 2024
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
På sommaren är det väl bara låg sol och regn som kan ge dom varningarna ochLetalis skrev: ↑20 nov 2024 20:19dom skickade ut 32.7 igen till min bil med motiveringen att det inte finns någon nyare mjukvara som fungerar bättre än den jag har.
Vill ju inte att bananerna skall mogna för snabbt![]()
det har man ju koll på själv liksom, får man däremot varningar lite random
så är det nog något som är fel.
I mörker och inga lampor och liknande som kameror kan se kan man väl också
räkna in i sånt man har koll på själv men det är ju inte så vanligt på sommaren.
Senast redigerad av Bjelke, redigerad totalt 1 gånger.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
samma på min, en uppdatering som var borta när jag skulle klikka på. install. sen ingenting. bara smöra sig med tålamod 

- JohnnyDiesel
- Teslaägare
Hämtade ut ett par MYLR AWD för några dagar sedan. De är kvar på 2024.38 och jag är såklart lite taggad på att testa utannonserade funktioner som t ex ASS mm, men då måste jag ju först få in lite ny mjukvara. De enda svaren jag får är ”inom kort” från Tesla på frågan om när jag kan förvänta mig få ny mjukvara. Men vad betyder det? Dagar? Veckor? Månader? Det är också lite sisådär med WiFi där bilen står parkerad.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Du vet att det behövs EAP för ASS?JohnnyDiesel skrev: ↑30 nov 2024 16:09Hämtade ut ett par MYLR AWD för några dagar sedan. De är kvar på 2024.38 och jag är såklart lite taggad på att testa utannonserade funktioner som t ex ASS mm, men då måste jag ju först få in lite ny mjukvara. De enda svaren jag får är ”inom kort” från Tesla på frågan om när jag kan förvänta mig få ny mjukvara. Men vad betyder det? Dagar? Veckor? Månader? Det är också lite sisådär med WiFi där bilen står parkerad.
Du behöver inget wifi för att bli meddelad om uppdateringar.
Jag har aldrig wifi och nu har jag 2024.44.3.1 väntande.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- JohnnyDiesel
- Teslaägare
Japp, och det har jag.mikebike skrev: ↑30 nov 2024 20:41Du vet att det behövs EAP för ASS?JohnnyDiesel skrev: ↑30 nov 2024 16:09Hämtade ut ett par MYLR AWD för några dagar sedan. De är kvar på 2024.38 och jag är såklart lite taggad på att testa utannonserade funktioner som t ex ASS mm, men då måste jag ju först få in lite ny mjukvara. De enda svaren jag får är ”inom kort” från Tesla på frågan om när jag kan förvänta mig få ny mjukvara. Men vad betyder det? Dagar? Veckor? Månader? Det är också lite sisådär med WiFi där bilen står parkerad.
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Slutar din version på .100 så är det fabriksmjukvara som kan ligga kvar i några veckor innan din bil hamnar på samma release som resten av flottan.mikebike skrev: ↑30 nov 2024 20:41Du vet att det behövs EAP för ASS?JohnnyDiesel skrev: ↑30 nov 2024 16:09Hämtade ut ett par MYLR AWD för några dagar sedan. De är kvar på 2024.38 och jag är såklart lite taggad på att testa utannonserade funktioner som t ex ASS mm, men då måste jag ju först få in lite ny mjukvara. De enda svaren jag får är ”inom kort” från Tesla på frågan om när jag kan förvänta mig få ny mjukvara. Men vad betyder det? Dagar? Veckor? Månader? Det är också lite sisådär med WiFi där bilen står parkerad.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
- Letalis
- Teslaägare
- Kontakt:
mjukvaran kom mer och 2 dagar senare så kom den riktiga mjukvaran. så nu ligger jag på samma som mång andra.
Model Y LR 2024