Nu spetsade jag till det lite för att belysa så som jag och de flesta jag känner / tänker och att biltillverkaren tjänar mer pengar på SUV..SwedishAdvocate skrev: ↑20 nov 2024 22:54Det måste vara därför folk köper sportbilar från bilar från Porsche, Ferrari och Lamborghini. För att de känner sig "som en fattig luffare när [de] sitter lågt"…Lerumsexpressen skrev: ↑20 nov 2024 22:40Kombibilen är hopplöst död och det vet Tesla och Elon.
Många vet om fördelarna med energiförbrukning och agil körning men få vill sitta lågt och titta uppåt på alla som passerar. (Känner sig som en fattig luffare när man sitter lågt i en svensson kombi) […
Finns en hel del fler motargument, men dom kan man ju inte använda sig av på forumet, för då raderas de pga av "personangrepp"…
En svensson kombi är mindre praktisk, obekvämare sitt och arbetsställningar och ger ingen status (mervärde) till köparen och tillverkarna tjänar mer pengar.
Läs här om vad som händer i Elon och Tesla land
https://thenewswheel.com/why-arent-stat ... aced-them/
“Minivans killed the wagon. SUVs killed the minivan. Crossovers killed the SUV. Crossovers are just tall wagons.”
Sedan undrar jag är inte motargument och personangrepp två olika saker?