Lite diskussion om Jag…
Det finns tydligen en bil. Framgår dock inte om det handlar om ett koncept, eller om det är den bil som blir först ut vid nylanseringen ~2026…
Vid 08:22:
Moderator: Redaktion
Lite diskussion om Jag…
Jag tror nästan mer och mer på det.
Underskatta inte folks lägstanivå…
Jag har hört att sossarna har några nyligen arbetsbefriade från lottförsäljning som kunnat passa
Det spåret har dom ju redan testat. Verkar inte som det gick sådär jättebra…
Som jag förstått det så diskuteras just det där i podcasten i första inlägget i den här tråden. Verkar som det sprids en hel del homofoba lögner kring det på Xitter/X-crement och andra trollinfesterade asociala 'media'…
Undrar om erinranscheferna från Attendo kör Jaguar… Det hade väl också kunnat vara ett alternativ om man nu tvunget vill fortsätta ända in till slutet på den här återvändsgränden.
Om ~två år vet vi…HerrNilsson skrev: ↑26 nov 2024 18:09Go woke, go broke säger jag bara.![]()
Jämför med Volvos senaste(?) reklam som berättar en historia, hyllar kärnfamiljen och grundläggande samhällsbärande värden. Rätt stor skillnad och så mycket bättre.
SwedishAdvocate skrev: ↑26 nov 2024 18:18Om ~två år vet vi…HerrNilsson skrev: ↑26 nov 2024 18:09Go woke, go broke säger jag bara.![]()
Jämför med Volvos senaste(?) reklam som berättar en historia, hyllar kärnfamiljen och grundläggande samhällsbärande värden. Rätt stor skillnad och så mycket bättre.
Har inte sett Geely/Vovlo PV's senaste reklamfilm. Förespråkar den 'conversion therapy' också?…
Har du en länk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Conversion_therapy
Snygg reklam! Blev nästan sugen på att köpa en VolvoFredrik j skrev: ↑26 nov 2024 18:31SwedishAdvocate skrev: ↑26 nov 2024 18:18Om ~två år vet vi…HerrNilsson skrev: ↑26 nov 2024 18:09Go woke, go broke säger jag bara.![]()
Har inte sett Geely/Vovlo PV's senaste reklamfilm. Förespråkar den 'conversion therapy' också?…
Har du en länk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Conversion_therapy
En man som pratar om känslor, hur han vill att hans dotter ska känna kärlek (tydligt att regissören är inte är specifik med vem hon känner kärlek till), accepterar att han inte kommer att kunna skydda henne från att få hjärtat krossat men att alltid finnas där för henne. Trodde det var definitionen av woke och inte en riktig man.HerrNilsson skrev: ↑26 nov 2024 18:09Go woke, go broke säger jag bara.![]()
Har du själv en dotter?Keftn skrev: ↑26 nov 2024 20:49
En man som pratar om känslor, hur han vill att hans dotter ska känna kärlek (tydligt att regissören är inte är specifik med vem hon känner kärlek till), accepterar att han inte kommer att kunna skydda henne från att få hjärtat krossat men att alltid finnas där för henne. Trodde det var definitionen av woke och inte en riktig man.
Skulle det kunna vara så att han syftar på IF Metalls chefsjurist? Med tanke på kopplingen med socialdemokraterna…SwedishAdvocate skrev: ↑26 nov 2024 20:58
Who knows…
Woke enligt mig är definitionen som avser kritiken från den afroamerikanska gemenskapen mot oss blekansikten, där det upplevs att vi vita personer gjort deras (och andras) kamp för social och annan rättvisa till en fråga om vår egna moral eller känslor, snarare än att faktiskt stötta de som drabbas av förtrycket. Exempelvis HBTQI+ + resten av klotet förutom vita människor.Keftn skrev: ↑26 nov 2024 20:49En man som pratar om känslor, hur han vill att hans dotter ska känna kärlek (tydligt att regissören är inte är specifik med vem hon känner kärlek till), accepterar att han inte kommer att kunna skydda henne från att få hjärtat krossat men att alltid finnas där för henne. Trodde det var definitionen av woke och inte en riktig man.HerrNilsson skrev: ↑26 nov 2024 18:09Go woke, go broke säger jag bara.![]()
Personligen tycker jag att det är en vacker video och glad att Volvo tagit upp det här spåret igen med filmer som förmedlar en känsla, gillade de de gjorde i mitten av 10talet.
Här är bilen som alltså kommer prissättas någonstans runt Porsche. Den kommer således gissningsvis att kosta minst 1,1 mille i Sverige……] The automaker had lost faith in its entire direction, having spent more than 20 years trying and failing to compete directly with the likes of BMW and Mercedes. Junking the XJ, and more recently, its entire product line, allowed Jaguar to start afresh.
Instead of aiming at BMW, Jag wants to move upmarket and position itself as a rival to Porsche and even Bentley. Its new generation of cars starting with next year’s sedan (pictured below) and followed by two more EVs before the decade’s end, will be more expensive, and more luxurious. […
https://www.carscoops.com/2024/11/yawn- ... j-project/
Balla proportioner! Det kan bli bra detta. Som sagt har ju strategin under 50 år, att jaga bakom Audi, BMW, Mercedes inte fungerat.SwedishAdvocate skrev: ↑26 nov 2024 21:53Allegedly:
Här är bilen som alltså kommer prissättas någonstans runt Porsche. Den kommer således gissningsvis att kosta minst 1,1 mille i Sverige……] The automaker had lost faith in its entire direction, having spent more than 20 years trying and failing to compete directly with the likes of BMW and Mercedes. Junking the XJ, and more recently, its entire product line, allowed Jaguar to start afresh.
Instead of aiming at BMW, Jag wants to move upmarket and position itself as a rival to Porsche and even Bentley. Its new generation of cars starting with next year’s sedan (pictured below) and followed by two more EVs before the decade’s end, will be more expensive, and more luxurious. […
https://www.carscoops.com/2024/11/yawn- ... j-project/
![]()
Jag är absolut inte personen som ska definera woke jag förstår egentligen inte begreppet, har nog aldrig använt det förut, utan har bara trott att jag är woke och kände att jag kunde identifiera mig med pappan, så tolkade filmen som woke och tyckte det var intressant. Lämnar det där, tråden handlar ju om Jaguar.Fredrik j skrev: ↑26 nov 2024 21:00Har du själv en dotter?Keftn skrev: ↑26 nov 2024 20:49
En man som pratar om känslor, hur han vill att hans dotter ska känna kärlek (tydligt att regissören är inte är specifik med vem hon känner kärlek till), accepterar att han inte kommer att kunna skydda henne från att få hjärtat krossat men att alltid finnas där för henne. Trodde det var definitionen av woke och inte en riktig man.
Jag har en tonårsdotter och det finns inte ett skit woke i det man känner som pappa. Att släppa taget men samtidigt skydda henne från allt och alla.