Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Vad gäller på Arlanda nu? Finns några förmåner med att ha elbil parkerad? Bättre än att åka taxi?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Man kan i alla fall ladda på flera ställen utan extra kostnad. Parkerar du en dieselbil kommer de inte att långsamt hälla in diesel i den medan du står där.Kilowatt skrev:Vad gäller på Arlanda nu? Finns några förmåner med att ha elbil parkerad? Bättre än att åka taxi?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Såg ut att ha varit Teslafestival på Lidingö idag. Såg tre Teslor mer eller mindre på rad komma från det hållet när jag var på väg ner i Norra länken.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
ROT i södra länken och mot Alvik. Strax efter 09.30. Någon här?
Jag åkte snabba bilen idag.
Jag åkte snabba bilen idag.
Teslaspotting
Passerade igår en blå på E4 norrgående vid Stavsjö, körde i 60-70 km/t, laddat för lite i Ödeshög?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 Performance 2022
Pontus kanske?Reddy skrev:Passerade igår en blå på E4 norrgående vid Stavsjö, körde i 60-70 km/t, laddat för lite i Ödeshög?
Om det var efter lunchtid får jag nog erkänna att det var jag. Du får läsa anledningen under HJÄLP tråden.bylund skrev:Pontus kanske?Reddy skrev:Passerade igår en blå på E4 norrgående vid Stavsjö, körde i 60-70 km/t, laddat för lite i Ödeshög?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Egentligt OT för tråden - men jag såg faktiskt en Opel AmperA i trafik häromdagen i Stockholm - första gången jag stött på en, Teslor ser man ju varje dag numera! 

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Körde förbi en MS cromefolierad med texten jobbakuten på E6 gbg den blänkte bra i solen 

Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
en smutsig grå Tesla swishade förbi i kollektivtrafiksfilen på E4S vid polishögskolan när jag satt i eftermiddagsköerna med autopiloten på... kanske var en norrman som trodde han befann sig i hemlandet?
Träffade även en kille på SuC, dstr på forumet.. trevligt att träffas! Fick även en pratstund med en av chaufförerna för dom nya gula taxibilarna, riktigt trevlig snubbe!
Träffade även en kille på SuC, dstr på forumet.. trevligt att träffas! Fick även en pratstund med en av chaufförerna för dom nya gula taxibilarna, riktigt trevlig snubbe!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
En vit i jönköping på shell ( nej den tankade inte
) runt 20

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
En blå 85D med TCS-klistermärke på bakrutan på armégatan i Solna 15.47 igår. Jag körde svart mc på insidan av kön.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- FruDrakbana
- Teslaägare
En svart i parkeringshuset Anna i Malmö vid lunchtid idag...
Skickat från min fantastiska iPhone med Tapatalk
Fri SuC = http://---
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Idag mötte vi en mörkgrå Tesla hemmavid, i Sannegårdshamnen. Jag hade fullt upp med körningen och det var mitt i en kurva så jag såg den inte förrän den var nästan jämsides, men min fru hade sett den och vinkade glatt, och hon rapporterar att statusen var densamma i andra bilen - en man vid ratten som hade fullt upp med att köra, och en fru bredvid som glatt vinkade tillbaks
Var det någon härifrån?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Slog följe med en vit Tesla från Kista till Upplands Väsby idag efter 17. Hälsade gjorde vi också. Någon här?
Inte otroligt att det faktiskt var jag...bylund skrev:Slog följe med en vit Tesla från Kista till Upplands Väsby idag efter 17. Hälsade gjorde vi också. Någon här?

Då var det vi som gled bredvid varandra.Fredriksv skrev:Inte otroligt att det faktiskt var jag...bylund skrev:Slog följe med en vit Tesla från Kista till Upplands Väsby idag efter 17. Hälsade gjorde vi också. Någon här?Om jag inte missminner mig har du en röd, det var iaf färgen på bilen vars chafför jag vinkade till...
Fick nyligen syn på en mörkgrå Model S som verkar höra hemma i södra Kalmar eller i alla fall svängde in på Siljeströmsvägen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag tror Model 3 påverkar också.
Sen behöver leveranserna på X komma igång
MYP -22 | MIB | svart/svart
Det kanske var avsett för annan tråd?Toja skrev:Jag tror Model 3 påverkar också.

Jag tror inte det är helt avgörande för hur många Model S vi ser på vägarna idag

Valborg på Rönneberga Backe, stod en fin vit S60 en bit från oss.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
- FruDrakbana
- Teslaägare
Teslaspotting
Såg en på Vinstorpsvägen i Lomma idag vid ca 18.45 tiden. Mörk var den... Kanske Faj?
Fri SuC = http://---
Den är inte så lång idag...mans71 skrev:När model 3 kommer, då kommer den här tråden bli väldigt lång...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tror snarare att den minskar i ökningstakt eftersom den ligger under kategorin "model S" eller tänkte du dig att bryta mot...mans71 skrev:När model 3 kommer, då kommer den här tråden bli väldigt lång...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit