Installera Tesla Wall Connector själv
Moderator: Redaktion
- JohnnyDiesel
- Teslaägare
Installera Tesla Wall Connector själv
Jag är elektriker och tänker installera min Tesla Wall Connector själv. Läser något om att installatören ska driftsätta den med Tesla One-appen. Har sett några filmer om DIY på temat, så det bör väl gå bra. Någon som har input?
Re: Installera Tesla Wall Connector själv
Jag är inte elektriker och hade därför proffsen sätta upp den hos mig. Sedan fick jag scanna en sådan QR-code som följde med chargern och koppla ihop den med husets WiFi. Lite bökigt, men det gick.
Själva driftsättningen av Teslas Wall Connector är en no-brainer, jag har själv gjort det och är inte elektriker (men elektriskt bevandrad).
I mitt fall rörde det sig om att den ena av mina två parkopplade WC 2 dog, och jag köpte en WC 3 och ersatte den med.
Koppa loss WC 2, koppla in WC3n och aktivera den med Tesla One-appen. Klart. Rättframt när trådarna är framdragna.
Minns inte de exakta momenten, men det var inga konstigheter. Manual för fysiska installationen medföljde och appen självförklarande.
I mitt fall rörde det sig om att den ena av mina två parkopplade WC 2 dog, och jag köpte en WC 3 och ersatte den med.
Koppa loss WC 2, koppla in WC3n och aktivera den med Tesla One-appen. Klart. Rättframt när trådarna är framdragna.
Minns inte de exakta momenten, men det var inga konstigheter. Manual för fysiska installationen medföljde och appen självförklarande.
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
-
Du behöver inte använda Tesla One appen alls om laddaren är ny (inte installerad tidigare). Då kan du göra det direkt i vanliga tesla-appen (du lägger till ett "Hem" och därefter en laddare i det hemmet).
När den är ny får du en extra fråga vid provisionering om vilken säkringsstorlek du har (10A, 16A osv). Klicka _inte_ fel här för då måste du in och fixa med Tesla One.
Anslutning till wifi, uppdatering etc. kan göras i vanliga appen också.
När den är ny får du en extra fråga vid provisionering om vilken säkringsstorlek du har (10A, 16A osv). Klicka _inte_ fel här för då måste du in och fixa med Tesla One.
Anslutning till wifi, uppdatering etc. kan göras i vanliga appen också.
Kör 2024 MY LR AWD, FSD och 2023 MS LR, FSD