Ett år är det sedan leveranserna började, och planen var att leverera betydligt mer under 2024, om jag inte minns fel talades det om runt 250 000 enheter.
Med tanke på att det påstods finnas över 2 miljoner reservationer så är det anmärkningsvärt att väntelistan redan är tom.
Frågan är om internationella reservationer är inräknade?
Det skulle kunna förklara varför de inte har någon "riktig" kö nu.
När Tesla öppnade kön så sa man $39k per unit. Nu kostar den 80k och är inte lönsam för Tesla ännu.
Det finns ju dessutom gott om Teslainvesterare till och med i Sverige som beställt flertalet CT och skulle använde dem som taxi…
Ett år är det sedan leveranserna började, och planen var att leverera betydligt mer under 2024, om jag inte minns fel talades det om runt 250 000 enheter.
Med tanke på att det påstods finnas över 2 miljoner reservationer så är det anmärkningsvärt att väntelistan redan är tom.
Frågan är om internationella reservationer är inräknade?
Det skulle kunna förklara varför de inte har någon "riktig" kö nu.
Om pickupens hemland är mättad med 30 000 CT så har jag väldigt svårt att se att övriga världen skulle ta mer än 30 000 bilar så länge priset är som det är nu.
Ingen aning vad den skulle hamna på här men närmare 1,5 miljoner, skulle såklart säljas några men jag tror det är begränsat. Den klarar inte reglerna för att slippa moms som hantverkarbil heller, så även den marknaden som många RAM m.m. finns på blir nog obefintlig.