Freez skrev: ↑09 dec 2024 09:26
Med tanke på att en MY/M3 tappar 8-10K i värdeminskning varje månad är det väl inte 99 kr man bör oroa sig över

.
Det gör nog inte min förvisso, men helt oavsett är det väl knappast en anledning att kasta bort en hundring i månaden på något onödigt ?
Jo men visst vill man fortsätta konsumera musik som på 90-talet kan man ju göra det om man vill.
Det var väldigt vad du raljerar.
Jag var med på 90-talet och då bar man vanligen omkring på en stor freestyle och kunde lyssna på typ 90min musik i den ordningen man hade spelat in den på på bandet, i hörlurar.. Sen skaffade folk stora CD-spelare dom bar omkring på, då kunde man lyssna på EN skiva. Minidisc kom också lite senare, svindyrt och mycket få förutbestämda låtar. (Jo jag har haft såväl freestyle som bärbar CD och MD.. jag gillar musik.)
I bilen hade man en kasettbandare eller möjligen en CD-spelare, med samma begränsningar. Möjligen hade man en långsam CD-växlare.
Nu har jag ett stort personligt musikbibliotek i min ficka som jag kan söka i, spela olika playlists, randomisera och spela upp i olika bilar, på jobbet, hemma och ja via hörlurar med om man vill det.
På vettiga bilar (med android auto) kan man styra allt via bilens touchskärm, men även i en tesla kan man iaf växla mellan låtar med displayen/rattknapparna, man får till och med upp coverart.
Jag har själv tusentals CD/vinyl skivor och MP3 låtar som bara ligger och samlar damm. Inte alla men +600 miljoner använder Spotify och du kan välja gratisversionen om du inte vill betala.
Kul för dej (även om jag inte tror ett ögonblick på att du har TUSENTALS (alltså över 2000) CD/vinylskivor), men att
äga skivan gör att du äger rätten att lyssna på musiken, jag har som sagt rippat och digitaliserar all den musik jag vill lyssna
på, och lyssnar alltså gratis på den, eftersom jag redan betalt den.
Sporify free suger på många sätt, framförallt reklamen men även avsaknad av funktioner, och även betald spotify (som jag haft flera gånger) är kass för att mycket av den musiken jag vill lyssna på inte finns där, utbudet är rätt uselt om man inte bara lyssnar på samma sak som alla andra.
Men summerat on topic PC adderar ett värde som vida överstiger 99 kr/mån.
För dej kanske, inte för mej och många andra.
Hade premium krävts för att schedulera klimatanläggningen och värma upp bilen från telefonen hade det varit en annan sak, det är nog den absolut största fördelen med att åka tesla jämfört med min gamla bil och det skulle vara svårt att vara utan.