Hej
Kan man jag starta batteri uppvärmningen utan att starta
Värmen i bilen?
Har en ms 2018
Batteri uppvärmning
Moderator: Redaktion
Re: Batteri uppvärmning
Ja och nej.
Det finns ingen knapp i appen, men -
Om bilen är inpluggad och du börjar ladda så värmer den batteriet, lite. Inte till 40 grader men kanske till 10.
Om du sätter dig i bilen och slår av klimatanläggningen och navigerar till närmsta supercharger, då värmer den batteriet rejält.
Förklara vad syftet är så kanske vi kan komma med bättre förslag.
Det finns ingen knapp i appen, men -
Om bilen är inpluggad och du börjar ladda så värmer den batteriet, lite. Inte till 40 grader men kanske till 10.
Om du sätter dig i bilen och slår av klimatanläggningen och navigerar till närmsta supercharger, då värmer den batteriet rejält.
Förklara vad syftet är så kanske vi kan komma med bättre förslag.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
-
- Teslaägare
Hej
Tack för svaret
Tänker mer på morgonen innan jag skall åka att jag bara vill värma batteriet utan att behöva slå på klimatanläggningen!
Tack för svaret
Tänker mer på morgonen innan jag skall åka att jag bara vill värma batteriet utan att behöva slå på klimatanläggningen!
Då kan du använda ”schemalägg laddning”, på så vis blir batteriet färdigladdad inför avfärd och därmed varm, hur varm vet jag dock inte men jag ser skillnad i förbrukning samt att regen fungerar oavsett utomhustemperatur.
-
- Teslaägare
Så schemaladdning utan att kabeln sitter i
Förvärmer batteriet?
Vill ju inte stoppa in kabeln
Detta är platser där det inte finns laddare
Förvärmer batteriet?
Vad skulle vara poängen med det? Det kommer bara slösa massa extra el.Orjanforsberg skrev: ↑11 dec 2024 11:00Hej
Tack för svaret
Batteriet värms upp när du kör.
Nej.Orjanforsberg skrev: ↑11 dec 2024 13:38Så schemaladdning utan att kabeln sitter i
Förvärmer batteriet?
Men schemalagd avresa värmer batteriet om batteriet är för kallt, upp till +5C eller möjligen uppåt 10C för någon modell.
Har inte full koll på äldre S.
Schemalagd avresa börjar ofta värma batteriet lite före kupen så det går taktisera skulle jag tro
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5