Oväntade (och väntade) skillnader mellan SR+ 2021 och Highland RWD 2024

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Klas1234
Teslaägare

Re: Oväntade (och väntade) skillnader mellan SR+ 2021 och Highland RWD 2024

Inlägg av Klas1234 »

Dinsdale skrev: 12 dec 2024 06:39
Har haft bilen i 1,5 månader nu. Blir bara mer och mer nöjd med körkänslan, bilen är oerhört bekväm. Blinkersknapparna funkar bättre när muskelminnet lärt sig, med två tryck på scrollhjul för autopilot blir fortfarande felregistrerat då och då.

Köpte dubbdäck den här gången då jag aldrig blev vän med de dubbfria jag hade förut, inga problem alls bullermässigt. Man hör knastret från dubben väldigt tydligt i låga farter men i högre farter är det inget som stör alls.

En nackdel nu när det är kallt är att det inte går att växla med handskar/vantar om inte hanskarna/vantarna är sådana som funkar med smartphones. Det hade man förstås kunnat fatta innan, men det var iaf inget jag tänkte på inför köp.
I Highland kan du också växla i taket. Knappar bredvid backspegeln. Jag har dock inte testat om det går med handskar.
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Re: Oväntade (och väntade) skillnader mellan SR+ 2021 och Highland RWD 2024

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Dinsdale skrev: 12 dec 2024 06:39

En nackdel nu när det är kallt är att det inte går att växla med handskar/vantar om inte hanskarna/vantarna är sådana som funkar med smartphones. Det hade man förstås kunnat fatta innan, men det var iaf inget jag tänkte på inför köp.
Gäller alla skärmar iof och ett skäl till att det är kass med borttagen spak.
Blinka är inga problem med knappar
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Skriv svar