Fri SuC tillbaka för S/X (iaf i USA)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Fri SuC tillbaka för S/X (iaf i USA)

Inlägg av spacecoin »

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Fri SuC tillbaka för S/X (iaf i USA)

Inlägg av AAKEE »

Coolt!

Går det trögt med försäljningen kanske?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

AAKEE skrev: 14 dec 2024 10:40
Coolt!

Går det trögt med försäljningen kanske?
Tydligen är det ju relativt liten volym på S/X. Volymen som spelar roll är väl Y/3…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Ja, skulle tro det. Nu var detta en kort kampanj, men ändå.

10000 CT på hyllan som Tesla trodde de skulle sälja enkelt med prissänkningen till 80k:

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare

Inlägg av AAKEE »

spacecoin skrev: 14 dec 2024 11:14

10000 CT på hyllan som Tesla trodde de skulle sälja enkelt med prissänkningen till 80k:

Jo, lite lustigt att Tesla trodde de kunde sälja en miljard CT.

Om man mot förmodan ska fortsätta med Tesla nästa gång (gillar ju det absolut mesta med bilarna, men de stack en kniv i ryggen på mig) så hade ju fri SUC dragit en del mot en ny S senare. Jag vet att det egentligen är en piss i Missisippi för min typ av användande men feelingen att åka på resa och ladda gratis är rätt skön. Det är tom så när SuC-kostnaden är en obetydlig bråkdel av själva resan med :D

Livet är ju inte den objektiva delen med tex faktiskt kostnad, det är ju den subjektiva världen man lever i :-)
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

AAKEE skrev: 14 dec 2024 11:33
spacecoin skrev: 14 dec 2024 11:14

Jo, lite lustigt att Tesla trodde de kunde sälja en miljard CT.

Om man mot förmodan ska fortsätta med Tesla nästa gång (gillar ju det absolut mesta med bilarna, men de stack en kniv i ryggen på mig) så hade ju fri SUC dragit en del mot en ny S senare. Jag vet att det egentligen är en piss i Missisippi för min typ av användande men feelingen att åka på resa och ladda gratis är rätt skön. Det är tom så när SuC-kostnaden är en obetydlig bråkdel av själva resan med :D

Livet är ju inte den objektiva delen med tex faktiskt kostnad, det är ju den subjektiva världen man lever i :-)
Ja, fri SuC är inte värt särskilt många tusenlappar för de allra flesta. Som du säger är det mer en bra känsla än en bra investering. Lite som solceller och batterier, jämfört med att stoppa in pengarna i en globalfond.
manneson

Inlägg av manneson »

Hur är det dom ”låser” det egentligen? Är väl till ett teslakonto?
Dvs köper man en sån här bil kan det väl vara en god idé att i förväg skapa ett ”generiskt” konto som man sen kan överlåta till nästa ägare.
Som sagt fri SUC är inte så mkt värt i pengar egentligen för de flesta, men det säljer ju helt klart.

För övrigt var väl Tesla uppe i en tillverkningskapacitet runt 100k S/X som mest. Undra hur mkt de lyckats skruva ner det till utan att göra allt för stor förlust.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare

Inlägg av AAKEE »

manneson skrev: 14 dec 2024 15:02
Dvs köper man en sån här bil kan det väl vara en god idé att i förväg skapa ett ”generiskt” konto som man sen kan överlåta till nästa ägare.
Som sagt fri SUC är inte så mkt värt i pengar egentligen för de flesta, men det säljer ju helt klart.

För övrigt var väl Tesla uppe i en tillverkningskapacitet runt 100k S/X som mest. Undra hur mkt de lyckats skruva ner det till utan att göra allt för stor förlust.
Bilen får en kod på sig, som heter tex $SC06 (i mitt fall, fri suc i tre år.

Det är nog ordnat så att det inte går att komma runt det om man byter ägare i de fall det bara följer med första ägaren.

Just ”första ägaren” gör det generellt billigt för Tesla. Många som kör dyrare bilar kör de inte så länge snitt…
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

AAKEE skrev: 14 dec 2024 15:36

Det är nog ordnat så att det inte går att komma runt det om man byter ägare i de fall det bara följer med första ägaren.

Just ”första ägaren” gör det generellt billigt för Tesla. Många som kör dyrare bilar kör de inte så länge snitt…
För att svara på frågan. Ja, man kan skicka med kontot, men det finns inga garantier för att Tesla inte skulle ta bort det i alla fall senare.

Jag har fri SuC till jag säljer. Tror den heter SC05.
manneson

Inlägg av manneson »

spacecoin skrev: 14 dec 2024 16:33
AAKEE skrev: 14 dec 2024 15:36

För att svara på frågan. Ja, man kan skicka med kontot, men det finns inga garantier för att Tesla inte skulle ta bort det i alla fall senare.

Jag har fri SuC till jag säljer. Tror den heter SC05.
Frågan är väl hur Tesla skulle upptäcka att någon annan äger den. Tror knappast de går igenom fordonsregistret.
Lämnar man in den på service kanske det kan bli knepigt dock. :lol:

Iofs... betalningsuppgifterna lär man ju behöva ändra på kontot... där kan de ju direkt se om/när det blir ett annat kreditkort och namn...
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

Du menar att man inte skulle regga bilen på sig själv via appen och bara köra med kort/fob ?

För uppenbarligen ahr ju tesla koll på när en bil byter ägare i appen, man får ju tex 1mån gratis PC då.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

repulsiv skrev: 14 dec 2024 21:46
Du menar att man inte skulle regga bilen på sig själv via appen och bara köra med kort/fob ?

För uppenbarligen ahr ju tesla koll på när en bil byter ägare i appen, man får ju tex 1mån gratis PC då.
Det är bara om bilen byter konto. Behåller man samma login har dom nog inte koll.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Det är bara S som har fri supercharge, en liten detalj är att dom höjde priset med 5.000$ strax innan.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Skriv svar