Sitter på samma plats som växlingspaddlarna på min Audi.
-Intiutivt, de sitter precis där man har händerna, det är lätt att blinka. Man vet alltid var den är.
-Man känner den, behöver inte titta.
Moderator: Redaktion
Sitter på samma plats som växlingspaddlarna på min Audi.
Den stora skillnaden är att det är en stor fysisk knapp som sticker ut på baksidan ungefär där ena handen ändå är när man åker runt i rondellen. Lätt att hitta eftersom man känner var den är. Den riktiga knappen på ratten har i detta läge hamnat oftast någonstans långt ned till höger och upp-och-ner.renes skrev: ↑01 dec 2024 22:27Så du trycker på baksidan (framsidan egentligen) isf sidan som vetter emot dig, men på samma plats? Vad är det som är lättare? Att ytan är större?AAKEE skrev: ↑01 dec 2024 21:02
Jag hittar den på känn eftersom det är en "ridge" mellan blinkersknapparna, men jag kan föreställa mig att en stor knapp är lättare att lokalisera.Peter_D skrev: ↑04 dec 2024 19:54Den stora skillnaden är att det är en stor fysisk knapp som sticker ut på baksidan ungefär där ena handen ändå är när man åker runt i rondellen. Lätt att hitta eftersom man känner var den är. Den riktiga knappen på ratten har i detta läge hamnat oftast någonstans långt ned till höger och upp-och-ner.renes skrev: ↑01 dec 2024 22:27Så du trycker på baksidan (framsidan egentligen) isf sidan som vetter emot dig, men på samma plats? Vad är det som är lättare? Att ytan är större?AAKEE skrev: ↑01 dec 2024 21:02
Kalas som "bättre än blinkersspak" eller "går att leva med"?
Är flärpar ett förlöjligande uttryck för blinkersspakar, eller vad menar du med flärpar?
Inget köpcentrum i närheten?
Den plasten känns inte särskilt skör eller hård ens i minusgrader. Jag drog inte loss den så mycket som de gör i instruktionsvideon heller det går att komma åt bra ändå.
Nej, var längesen jag fick starta om den nu.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2024 20:45Är det mer än jag som behövt koppla ur och in commandern för att den ska starta?
Har fått göra det 2 ggr senaste veckan. Har aldrig hänt tidigare.
Tur jag inte monterade den innanför plastkåpan.![]()
Det vore fint.MNA skrev: ↑07 dec 2024 11:03Nej, var längesen jag fick starta om den nu.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2024 20:45Är det mer än jag som behövt koppla ur och in commandern för att den ska starta?
Ryktas om att dom ska lägga till att bakljusen alltid är tända igen![]()
Ja mina flimmrade oxå ibland. Men var en fin funktion om den funkar.Nicke Nyfiken skrev: ↑07 dec 2024 11:14Det vore fint.MNA skrev: ↑07 dec 2024 11:03Nej, var längesen jag fick starta om den nu.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2024 20:45Är det mer än jag som behövt koppla ur och in commandern för att den ska starta?
Mina bakljus flimrade ganska mycket så jag stängde av funktionen redan innan de tog bort den. Får hoppas det funkar bättre denna gången.
Bra! Jag var nästan redo att slänga ut commandern juMNA skrev: ↑07 dec 2024 11:03Nej, var längesen jag fick starta om den nu.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2024 20:45Är det mer än jag som behövt koppla ur och in commandern för att den ska starta?
Nice. Är det inte störigt att titta ner och pilla på den när man kör?henel321 skrev: ↑16 dec 2024 06:17Fick min M3 Performance förra veckan och hade redan innan beställt en Commander och Knob. Tyckte installationen var rätt enkel även om frun fick lite spel när jag monterade bort inredning efter fem dagars ägande, men hon är rätt van att jag monterar ned saker efter 25 år.![]()
Måste säga att jag uppskattar att man nu kan justera "speed warning", det är extremt irriterande åtminstone i Stockholmsområdet då en hel del vägar har FEL hastighet angiven.
Annars köpte jag den mest för att få återaktivering av AP samt manuell förvärmning av batteri. Hade det inte varit Black-friday-pris samt att man hade extra rabatt från Teslabjörn så hade jag nog bara köpt en commander.
Man har väl autopilot av en anledning?