Ja vem ska koppla in dom nya stationerna tro?
Jag gissar på att (och hoppas lite såklart iom den i Bollnäs) Tesla
har en lösning i rockärmen, tex att bilda ett nytt bolag som blir
ägare till dom nya stationerna och kopplar in dom snabbt som fan
Sedan börjar proceduren om med ett gäng nya stationer osv…
Är det möjligt att ingen ny anslutning behövs till nätet om ICA/handelsområden har en befintlig anslutning som kan uppgraderas/förlängas? Min hyresvärd fakturerar mig för laddning, detsamma idé men 200x större
Känns som de är ganska långt från de stora vägarna men kul att tesla äntligen bygger något i Malmö.
Nja, hyggligt nära E6:an, fortfarande mycket närmre motorvägen än Toftaholm
Jag känner för med lödde då är de långt.. passerar man vara så vill man de ska vara nära såklart.. men detta är ingen laddar jag kommer ladda på oavsett, bor ju för nära så då laddar jag hemma ändå.
Ja vem ska koppla in dom nya stationerna tro?
Jag gissar på att (och hoppas lite såklart iom den i Bollnäs) Tesla
har en lösning i rockärmen, tex att bilda ett nytt bolag som blir
ägare till dom nya stationerna och kopplar in dom snabbt som fan
Sedan börjar proceduren om med ett gäng nya stationer osv…
Det är väl osannolikt att elektrikerna som ska installera inte märker att det är teslaladdare dom är skickade att installera.
Ja vem ska koppla in dom nya stationerna tro?
Jag gissar på att (och hoppas lite såklart iom den i Bollnäs) Tesla
har en lösning i rockärmen, tex att bilda ett nytt bolag som blir
ägare till dom nya stationerna och kopplar in dom snabbt som fan
Sedan börjar proceduren om med ett gäng nya stationer osv…
Det är väl osannolikt att elektrikerna som ska installera inte märker att det är teslaladdare dom är skickade att installera.
Rent praktiskt är det inte de fysiska laddarna de satt i blockad, det är företaget Tesla. Skulle Tesla lägga infrastrukturen i ett eget bolag, med inget eller minimalt ägande av moderbolaget, kommer det möjligen bli svårare för facken att agera tillräckligt snabbt. Betänk att det i grunden finns en skyldighet för elnätsbolagen att koppla in infrastrukturen. Jag hoppas Tesla går den vägen på samma sätt som de löst regskyltarna så vi får igång spökstationerna snabbt. Fackens maffiametoder skall bekämpas med alla medel!
Ja vem ska koppla in dom nya stationerna tro?
Jag gissar på att (och hoppas lite såklart iom den i Bollnäs) Tesla
har en lösning i rockärmen, tex att bilda ett nytt bolag som blir
ägare till dom nya stationerna och kopplar in dom snabbt som fan
Sedan börjar proceduren om med ett gäng nya stationer osv…
Det är väl osannolikt att elektrikerna som ska installera inte märker att det är teslaladdare dom är skickade att installera.
Rent praktiskt är det inte de fysiska laddarna de satt i blockad, det är företaget Tesla. Skulle Tesla lägga infrastrukturen i ett eget bolag, med inget eller minimalt ägande av moderbolaget, kommer det möjligen bli svårare för facken att agera tillräckligt snabbt. Betänk att det i grunden finns en skyldighet för elnätsbolagen att koppla in infrastrukturen. Jag hoppas Tesla går den vägen på samma sätt som de löst regskyltarna så vi får igång spökstationerna snabbt. Fackens maffiametoder skall bekämpas med alla medel!
Betänk att inte alla elektriker eller företag är antifackliga.
Sant men tredje parti laddare funkar inte riktigt bra eftersom man får inte välj att precondition på väg till en frivillig destination. Jag använder Circle K ibland och har varit begränsat på bara 120kW med låg SoC. Jag fick >200 en gång när jag feijknavigerad till en SuC istället for Circle K, kändes lite dumt.
Jag önskar att Tesla var mer vänlig med andra laddoperatörer i Europa, här har vi många bra märk, inte så i USA där Tesla är kungen. Jag vill inte att bilen väljer Ionity osv men om jag vill det bör bli ingen skillnad för bilen.
Tesla borde verkligen göra nåt åt suc i åre, fifan vilken urusel lokalisering och köerna till den idag var helt sjuka (+ det extra kaos med alla som bara var där och skulle handla mat och sprit)
Lustigt förövrigt att det inte finns fler snabbladdare i närområdet, 4 vid holiday (upptagna såklart) in och 4 i järpen (dit jag inte hade batteri nog för)
Sant men tredje parti laddare funkar inte riktigt bra eftersom man får inte välj att precondition på väg till en frivillig destination. Jag använder Circle K ibland och har varit begränsat på bara 120kW med låg SoC. Jag fick >200 en gång när jag feijknavigerad till en SuC istället for Circle K, kändes lite dumt.
Jag önskar att Tesla var mer vänlig med andra laddoperatörer i Europa, här har vi många bra märk, inte så i USA där Tesla är kungen. Jag vill inte att bilen väljer Ionity osv men om jag vill det bör bli ingen skillnad för bilen.
Fast det är ju mer av ett Tesla problem tycker jag i deras inlåsning till egna produkter att man inte kan klicka i "navigera med andra laddare (kvaliten på laddplats kan ej garanteras"
Tesla borde verkligen göra nåt åt suc i åre, fifan vilken urusel lokalisering och köerna till den idag var helt sjuka (+ det extra kaos med alla som bara var där och skulle handla mat och sprit)
Lustigt förövrigt att det inte finns fler snabbladdare i närområdet, 4 vid holiday (upptagna såklart) in och 4 i järpen (dit jag inte hade batteri nog för)
Finns 8st snabbladdare i Duved med (dock en skaplig omväg om man inte ska dit i andra ärenden - fast betydligt närmare än Järpen)
Tesla borde verkligen göra nåt åt suc i åre, fifan vilken urusel lokalisering och köerna till den idag var helt sjuka (+ det extra kaos med alla som bara var där och skulle handla mat och sprit)
Lustigt förövrigt att det inte finns fler snabbladdare i närområdet, 4 vid holiday (upptagna såklart) in och 4 i järpen (dit jag inte hade batteri nog för)
Finns 8st snabbladdare i Duved med (dock en skaplig omväg om man inte ska dit i andra ärenden - fast betydligt närmare än Järpen)
Hmm dom hittade jag inte på chargefinder när jag satt och letade (letade kanske lite uselt) men bra att veta (nu kommer jag inte åka åt åre hållet nåt mer det här året eller nästa hoppas jag dock ) Men jag skulle dessutom mot järpen och vidare så det hade funkat bra med dom för min del.
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
När jag varit i Åre har jag långsamladdat i stationshuset. Aldrig snabbladdat.
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
Beror väl lite på om det finns plats att ladda där man bor eller inte. Personligen så laddar jag vid min stuga och snabbladdar aldrig i Åre.
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
Om det funnits möjlighet att ladda långsamt utan alldeles för mycket meck så har jag gjort det. Sist jag hade bilen med mig till Åre (några år sedan) så blev det en kombo... Men mängden smidig destinationsladdning behöver öka...
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
Om det funnits möjlighet att ladda långsamt utan alldeles för mycket meck så har jag gjort det. Sist jag hade bilen med mig till Åre (några år sedan) så blev det en kombo... Men mängden smidig destinationsladdning behöver öka...
Det borde det göra efter nyår när alla uppvärmda byggnader som inte är bostadshus med mer än 20 parkeringsplatser ska ha minst en laddpunkt.
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
Många norrmän som stannar på genomresa och annat, själv hamnade jag i kaoset för jag missbedömde hur mycket bilen skulle dra hemifrån och dit och hem igen...
Jag hoppas verkligen att folk som stannar längre använder alla andra laddpunkter som finns, men kändes som många passade på att ladda och handla
Bara en tanke.. ni som åker till Åre sälen och andra semesterorter laddar ni alltid snabbt där. Jag tänker att man laddar på en av laddare när man är framme, men de är kanske inte så många gör?
Många norrmän som stannar på genomresa och annat, själv hamnade jag i kaoset för jag missbedömde hur mycket bilen skulle dra hemifrån och dit och hem igen...
Jag hoppas verkligen att folk som stannar längre använder alla andra laddpunkter som finns, men kändes som många passade på att ladda och handla
Är det inte poängen med laddare som ligger vid affärer?