Parkeringsassistans församrad
Moderator: Redaktion
Parkeringsassistans församrad
Vad gör man om man fått detta felmeddelande?
Tror jag har fått det två gånger idag
Behöver man göra något? Behöver kamerorna kalibreras?
Är det ett serviceärande?
Fick meddelande idag runt 15 tiden när det fortfarande var ljust ute. Fanns en hel del fukt på framrutan som torkarbladen tog hand om. Kan det ha varit bara fukt på kamerorna som orsakat detta felmeddelande?
Tror jag har fått det två gånger idag
Behöver man göra något? Behöver kamerorna kalibreras?
Är det ett serviceärande?
Fick meddelande idag runt 15 tiden när det fortfarande var ljust ute. Fanns en hel del fukt på framrutan som torkarbladen tog hand om. Kan det ha varit bara fukt på kamerorna som orsakat detta felmeddelande?
Re: Parkeringsassistans församrad
Min Highland har visat detta mer eller mindre konstant de sista veckorna. Tror det bara är dåligt väder och designed in California
Den varningen kommer ofta sedan vision infördes.
Den är försämrad, helt enkelt
Den är försämrad, helt enkelt
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Tvättar kamerorna med sprayflaska gör jag flera gånger i veckan och det hjälper ju en timme i pissväder för mig. Det är bara att leva med antar jag. Tänkte testa och om lite Tershine refract gör nån skillnad
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Eller byt bil till en tillverkad senast mitten av Q3 2022 så du får riktiga ultraljudssensorer 

Model Y LR AWD 2022
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Jag brukar få det där när jag backar in på min parkeringsplats, för jag är för nära väggen på sidan av bilen och det den tycker att det blockerar parkeringshjälpen, mycket användbart som assistans 
Förövrigt modigt att den säger att avståndsbedömning är felaktig och kan ge missvisande resultat, det låter som den skulle ge korrekta resultat även med rena kameror
Den hjälpe ju lite med ide vart man är, men litar på den till 30% ungefär

Förövrigt modigt att den säger att avståndsbedömning är felaktig och kan ge missvisande resultat, det låter som den skulle ge korrekta resultat även med rena kameror

Den hjälpe ju lite med ide vart man är, men litar på den till 30% ungefär
- Sportbilsentusiasten
Gäller detta alla Tesla?
3, Y, S och X…
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- Xyborg
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/robin28307
Det kanske bara är en generell kommentar på att deras system för parkeringsassistans blivit försämrad sen de tog bort alla ultraljudssensorer och helt förlitar sig på kamerorna? 

- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
TS har en Y. Har inte koll på brytpunkten för 3 och de andra är har osäker på om det bara är kameror.
Model Y LR AWD 2022
-
Typ. Verkar som S och X som levererades i Europa fick behålla dom en bit in i 2023…
…] In 2022 we took the next step in Tesla Vision by removing ultrasonic sensors (USS) from Model 3 and Model Y for most global markets, followed by all Model S and Model X in 2023. […
https://www.tesla.com/support/transitio ... sla-vision
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Hänt mig flera gånger att parkeringsassistansen bett mig stoppa fordonet fastän det varit ungefär 50 cm fritt framför. I ett parkeringshus som är trångt från början kan det se lite lustigt ut om man står 50-60 cm från väggen. Sensorer var klart bättre och man såg avståndet i centimeter.
Kanske vågar man trotsa systemet en aning när man lärt känna bilen bättre men det är ändå alltid lite modigt att fortsätta köra när systemet säger stoppa bilen
Kanske vågar man trotsa systemet en aning när man lärt känna bilen bättre men det är ändå alltid lite modigt att fortsätta köra när systemet säger stoppa bilen
- Sportbilsentusiasten
TackSwedishAdvocate skrev: ↑26 dec 2024 11:17Typ. Verkar som S och X som levererades i Europa fick behålla dom en bit in i 2023…
…] In 2022 we took the next step in Tesla Vision by removing ultrasonic sensors (USS) from Model 3 and Model Y for most global markets, followed by all Model S and Model X in 2023. […
https://www.tesla.com/support/transitio ... sla-vision
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- VW Up 2012 HighUp
- VW Up 2012 HighUp