Elon snälla sluta prata

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av frippe »

Tellus skrev: 22 dec 2024 19:44
Fast över 100 bomber per år i Sverige med bara 10 miljoner invånare. Plus allt annat nytt skit som händer.

Elon (och Trump) minns nog Sverige som ett säkert föregångsland, som vi var innan dom kriminella ligorna tog över, därav hans förvåning.
Jag måste säga att modereringen i denna tråd om Elons urartade politiska insats är lite ad hoc och ytterst märklig.

Ett inlägg som jag citerar står kvar, men ett inlägg som svarade på detta påstående att Elon skulle minnas Sverige som ett säkert föregångsland med statstik som visade på fler händelser med dödligt våld på 80-talet än det är nu tas bort. Varför då? Är det för att det finns en agenda som drivs eller bara av slarv.

Blir lite tokigt när felaktiga påståenden får stå kvar men inte de som visar på motsatsen, det rätta.

Men, detta kanske inte heller får stå kvar…..
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

frippe skrev: 24 dec 2024 12:14
Fast över 100 bomber per år i Sverige med bara 10 miljoner invånare. Plus allt annat nytt skit som händer.

Elon (och Trump) minns nog Sverige som ett säkert föregångsland, som vi var innan dom kriminella ligorna tog över, därav hans förvåning.
Jag måste säga att modereringen i denna tråd om Elons urartade politiska insats är lite ad hoc och ytterst märklig.

Ett inlägg som jag citerar står kvar, men ett inlägg som svarade på detta påstående att Elon skulle minnas Sverige som ett säkert föregångsland med statstik som visade på fler händelser med dödligt våld på 80-talet än det är nu tas bort. Varför då? Är det för att det finns en agenda som drivs eller bara av slarv.

Blir lite tokigt när felaktiga påståenden får stå kvar men inte de som visar på motsatsen, det rätta.

Ja du, många mina inlägg tar man bort utan anledning. Jag är van nu så det gör mig inget. God Jul på er.
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

frippe skrev: 24 dec 2024 12:14

Har också fått inlägg borttagna, där jag svarat på felaktiga påståenden. Känner att forumet mer och mer driver åt samma håll som Elon Musk och märker att jag ägnar mindre och mindre tid här nu för tiden.
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

God Jul på er.

Moderering sker enligt följande: handlar meddelandet om Elon står det kvar. Handlar meddelandet om annat tas det bort.

Exempel: Elon tycker katter luktar kanel: står kvar
Enligt statistik tycker 52% att katter luktar kanel: tas bort, handlar inte om Elon.

Inget "kanel-agenda" bakom ;)
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Det som händer är att felaktigheter och lögner får stå oemotsagda, då det inte görs något emot de inlägg som det svaras på. Inte okej enligt mig och är i Musk anda.
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
Xyborg
Teslaägare
Referralkod: ts.la/robin28307

Inlägg av Xyborg »

TiborBlomhall skrev: 24 dec 2024 17:47
God Jul på er.

Moderering sker enligt följande: handlar meddelandet om Elon står det kvar. Handlar meddelandet om annat tas det bort.

Exempel: Elon tycker katter luktar kanel: står kvar
Enligt statistik tycker 52% att katter luktar kanel: tas bort, handlar inte om Elon.

Inget "kanel-agenda" bakom ;)
I slutändan är det såklart helt upp till dig - och jag förstår att det här är en jättesvår balansakt att uppehålla. Moderering är svårt - moderering i ämnen som väcker känslor är SKITSVÅRT. Men jag vill ändå sticka in med mina tankar.

Det tillvägagångssätt du anammat leder ju tyvärr, -likt svaret ovan mitt också nämner- att det som får stå kvar är lögnerna och felaktigheterna i just det här fallet. Trådens grund var ju att debattera Musks olämpliga uttalanden och direkta lögner (?) då det kunde skada företaget Tesla.

Men om man bara får skriva ”Musk säger att det finns bevis för att Kalle stal en Tesla”. Samtidigt som varken Kalle eller någon annan får argumentera eller visa bevis för att Kalle är oskyldig - ja, då har det här helt plötsligt blivit ytterligare en megafon för Musk, snarare än en tråd på ett forum där vi kan diskutera hans uttalanden. Hur ska vi kunna diskutera hans uttalanden, lögner och felaktigheter om vi inte får komma fram till om de är fel eller missvisande?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

När tråden startades var Elon Musk VD för ett bilföretag (plus ett antal andra) och diskussionen handlade om ifall hans utspel skulle skada hans företag.

Sedan dess har han blivit politiskt aktiv, lierat sig med den snart tillträdande presidenten i USA och kommer spela en aktiv roll i hans kabinett.

Då vi har som ledstjärna på forumet att diskutera Tesla och elbilar, inte allmänpolitiska ämnen är det dags att avsluta denna tråd.
Låst