Stealth Grey
Moderator: Redaktion
Stealth Grey
Eftersom Tesla inte erbjuder riktiga original lackstift (urdåligt, nonchalant, häpnadsväckande...) och andra lackstift på marknaden ger fel nyans så undrar jag om det finns någon lack från Volkswagen eller Audi som ligger mycket nära Stealth Grey i utseende så att jag kan köpa ett lackstift för den lacken...
Lacken är för övrigt känslig för stenskott. Så klart.
Model 3 Dual Motor Long Range 2024
Re: Stealth Grey
Rekommenderar bilfärg.se, de har bättringsfärg som blandas på färgkoden och lär bli rätt till din bil med. De har även betydlugt bättre penslar för små skador än den klassiska tippexlösningen.Syntax skrev: ↑23 dec 2024 13:52Eftersom Tesla inte erbjuder riktiga original lackstift (urdåligt, nonchalant, häpnadsväckande...) och andra lackstift på marknaden ger fel nyans så undrar jag om det finns någon lack från Volkswagen eller Audi som ligger mycket nära Stealth Grey i utseende så att jag kan köpa ett lackstift för den lacken...
Håller med om att det är urdåligt att Tesla har väldigt klen lack och till råga på allt inte säljer bättringsfärg.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Jag köpte ett sådant kit från bilfärg.se och tyvärr blir det fel nyans, för mörkt. Så varje gång jag fyller i ett stenskott så ser det ut som att jag haft på fel färg. Illa.
Ajj, fel färgkod?
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Rätt färgkod enligt etiketten. Blev uppringd av Bilfärg som menade på att jag gjorde fel och att jag skulle göra på något annat sätt...well, jag har fyllt i stenskott tidigare, utan problem... Blir en meningslös diskussion med ett företag som svarar så tyvärr...
Tråkigt.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Tycker ändå bilfärg har varit bra att göra med när det har blivit fel på deras produkter. Fick en klarlackssprayburk som läckte när man tryckte in härdaren. Visade video och fick pengar tillbaka.
Vad menar de på att du har gjort fel?
Vad menar de på att du har gjort fel?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
De beskrev hur jag skulle dutta i färgen, ungefär som om jag vore korkad, att jag haft för mycket färg etc... svammel.
-
Finns även tunna penslar på t.ex. Panduro Hobby ifall man råkar ha vägarna förbi och inte vill vänta på ngn slags I-netbeställning.AAKEE skrev: ↑23 dec 2024 14:10Rekommenderar bilfärg.se, de har bättringsfärg som blandas på färgkoden och lär bli rätt till din bil med. De har även betydligt bättre penslar för små skador än den klassiska tippexlösningen. [Min u.]Syntax skrev: ↑23 dec 2024 13:52Eftersom Tesla inte erbjuder riktiga original lackstift (urdåligt, nonchalant, häpnadsväckande...) och andra lackstift på marknaden ger fel nyans så undrar jag om det finns någon lack från Volkswagen eller Audi som ligger mycket nära Stealth Grey i utseende så att jag kan köpa ett lackstift för den lacken...
Håller med om att det är urdåligt att Tesla har väldigt klen lack och till råga på allt inte säljer bättringsfärg.
https://panduro.com/sv-se
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
När jag köpte från bilfärg.se så kom en flaska med 1mm förtunningsmedel, resten var bortdunstat. När jag klagade så sa de att flaskorna inte är 100% täta och att detta kan ske. Fick ingen som helst ersättning eller ny produkt. Pissdåligt imho, så ingen rekommendation från mig
Har beställt bättringsfärg från chipex.com många gånger, har alltid fungerat bra. Rekommenderas starkt.
Är det någon som kan kan komma på en originalfärg från Volkswagen eller Audi som är mycket likt Stealth Grey?
- Lacktorget
- Kontakt:
Vi på Lacktorget blandar färgen åt dig. Glöm inte försegla med 2k klarlack bara då det är en metallickulör
https://lacktorget.se/product/tesla-stealth-grey-pn01/
https://lacktorget.se/product/tesla-stealth-grey-pn01/