

Moderator: Redaktion
Gaah, nu blev jag sugen på Merca igen.
UNECE R157 är inte lagligt i Sverige. Tyskland, Schweiz, Tjeckien och nått land till än så länge.
Precis, men inte bara därför. Komforten, finns inget jag kört som slår den. Tycker dessutom den är snyggare än Tesla.
Trump is probably going to kill the crash reporting rule that made Tesla look bad / Under the NHTSA rule, Tesla was required to report thousands of crashes involving its driver assist tech. Scrapping the rule would leave us all in the dark.
Donald Trump’s transition team is taking aim at a Biden-era rule requiring automakers and tech companies to report crashes that involve fully or partially autonomous vehicles, according to Reuters. Scrapping the crash reporting rule would greatly benefit Tesla, which to date, has reported the most number of crashes.
Vill man veta verför Elon vill döda den här NHTSA-rapporteringen (standing order) och varför det var värt i kvarts miljard dollar att satsa på Trump kan man kolla på detta senaste gräv från WSJ från igår (varning otäcka bilder). Använd inte AP i mörker! Endast computer vision är inte säkert i dessa omständigheter.backe skrev: ↑13 dec 2024 22:36Nu får Elon lite betalt för sitt stöd till Trump.
Trump is probably going to kill the crash reporting rule that made Tesla look bad / Under the NHTSA rule, Tesla was required to report thousands of crashes involving its driver assist tech. Scrapping the rule would leave us all in the dark.
Donald Trump’s transition team is taking aim at a Biden-era rule requiring automakers and tech companies to report crashes that involve fully or partially autonomous vehicles, according to Reuters. Scrapping the crash reporting rule would greatly benefit Tesla, which to date, has reported the most number of crashes.
https://www.theverge.com/2024/12/13/243 ... -nhtsa-sgo
Kul att Teslafolket tror på allvar att Pichai tycker att Tesla är en spelare.
Anledningen till att den är en (imponerande) L2 driver assist och inte autonom är detta: Efter fyra år av FSDS så kan mjukvaran inte skilja på en grön signal för gående och en grön signal för bilar.
Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
Although Alphabet doesn't disclose Waymo's financial results, the robotaxi is a major part of an “Other Bets” division that had suffered an operating loss of $3.3 billion through the first nine months of this year, down from a setback of $4.2 billion at the same time last yearspacecoin skrev: ↑16 dec 2024 01:18Kul att Teslafolket tror på allvar att Pichai tycker att Tesla är en spelare.![]()
Det här är rent smicker till vice-vice narcissisten.
Med tanke på DOJ vs Google så tror jag inte Sundar säger publikt "lol Cruise är borta, det finns ingen #2". Om du lyssnar på Dimitri Dolgov låter det annorlunda. Kolla hans No Priors-intervju?
Waymo gör mellan 175-200k betalda resor i veckan. Tesla gör noll, och det beror på att Tesla inte har ett system som är kapabelt till autonomi. De har inte infrastrukturen, de har inte tekniken, de har ingen plan eller affärsmodell. De har inga bilar. Inga depåer. Inga tillstånd. Nästa årtionde kanske?
Waymo har ansökt hos CPUC precis för att köra i andra städer i CA, ex Pacifica:
https://archive.is/GzbND
Min gissning är att innan Tesla ens har kommit igång med begränsad testing (utan säkerhetsförare) finns Waymo i 20-30 städer och gör över 1M betalda resor i veckan.
waymo scale.png
Återkom 2026. Waymo skalar exponentiellt.Tesla har inte ens en tydlig affärsmodell.SagittariusA skrev: ↑19 dec 2024 00:52Although Alphabet doesn't disclose Waymo's financial results, the robotaxi is a major part of an “Other Bets” division that had suffered an operating loss of $3.3 billion through the first nine months of this year, down from a setback of $4.2 billion at the same time last yearspacecoin skrev: ↑16 dec 2024 01:18Kul att Teslafolket tror på allvar att Pichai tycker att Tesla är en spelare.![]()
Det här är rent smicker till vice-vice narcissisten.
Med tanke på DOJ vs Google så tror jag inte Sundar säger publikt "lol Cruise är borta, det finns ingen #2". Om du lyssnar på Dimitri Dolgov låter det annorlunda. Kolla hans No Priors-intervju?
Waymo gör mellan 175-200k betalda resor i veckan. Tesla gör noll, och det beror på att Tesla inte har ett system som är kapabelt till autonomi. De har inte infrastrukturen, de har inte tekniken, de har ingen plan eller affärsmodell. De har inga bilar. Inga depåer. Inga tillstånd. Nästa årtionde kanske?
Waymo har ansökt hos CPUC precis för att köra i andra städer i CA, ex Pacifica:
https://archive.is/GzbND
Min gissning är att innan Tesla ens har kommit igång med begränsad testing (utan säkerhetsförare) finns Waymo i 20-30 städer och gör över 1M betalda resor i veckan.
waymo scale.png
Samma snubbe ute en gång till. Denna gången i "Heavy Rain"…
Tror du måste ha tittat på fel video? Blir aldrig gult när man står och väntar vid rött ljus som videon visar.enoch85 skrev: ↑19 dec 2024 00:52Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
Gissar på att enoch skojade lite med oss…gjohansson skrev: ↑19 dec 2024 13:42Tror du måste ha tittat på fel video? Blir aldrig gult när man står och väntar vid rött ljus som videon visar.enoch85 skrev: ↑19 dec 2024 00:52Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!
OK, den flög långt över mitt huvud, jag är väl lite trög kantänka....SwedishAdvocate skrev: ↑19 dec 2024 13:49Gissar på att enoch skojade lite med oss…gjohansson skrev: ↑19 dec 2024 13:42Tror du måste ha tittat på fel video? Blir aldrig gult när man står och väntar vid rött ljus som videon visar.enoch85 skrev: ↑19 dec 2024 00:52Meh! Blev ju inte ens gult! Den körde ju på gul signal, så det där är helt legit!![]()