Hej,
Köpte Model X från handlare och f.d ägare är inte nårbar. Började ägarbyte på Tesla app och skickade ID Kort och ägarbevis, en vecka har gått nu och inga svar från Tesla. Väldigt frustrerande att inte ha bilen i appen. Finns det något nummer jag kan ringa för att fixa detta?
Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Moderator: Redaktion
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
När jag var med om samma sak gick det fort efter man ringde.eloon skrev: ↑02 jan 2025 17:40Hej,
Köpte Model X från handlare och f.d ägare är inte nårbar. Började ägarbyte på Tesla app och skickade ID Kort och ägarbevis, en vecka har gått nu och inga svar från Tesla. Väldigt frustrerande att inte ha bilen i appen. Finns det något nummer jag kan ringa för att fixa detta?
Prova detta nummer: 0775 88 80 36
M3 LR -20
Tack! Provar.Vindens skrev: ↑02 jan 2025 17:49När jag var med om samma sak gick det fort efter man ringde.eloon skrev: ↑02 jan 2025 17:40Hej,
Prova detta nummer: 0775 88 80 36
Vad är det för dålig handlare som inte ser till att lösa detta?
Carla ser till att få ägarskapet för att sedan nästa ägare ska kunna få den direkt i appen samma dag de mottar bilen.
Ofattbart att en handlare (som ändå sysslar med bilförsäljning) misslyckas med detta.
Häng ut dem så vi övriga kan undvika.
Carla ser till att få ägarskapet för att sedan nästa ägare ska kunna få den direkt i appen samma dag de mottar bilen.
Ofattbart att en handlare (som ändå sysslar med bilförsäljning) misslyckas med detta.
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
I mitt fall var det just Carla som inte hade bilen i appen. Detta var dock två år sedan så de kanske är mer noga med det idag.pejvic skrev: ↑02 jan 2025 18:43Vad är det för dålig handlare som inte ser till att lösa detta?
M3 LR -20
Samma när jag köpte fr kvd i november. Tog några dagar via Tesla. Världen gick inte under ….
Carla säger faktiskt "inom två dagar".
För mej tog det dock ca en timma efter överlämnandet innan det var klart.
Jag håller med om att det är dåligt, men ajg är inte förvånad.Ofattbart att en handlare (som ändå sysslar med bilförsäljning) misslyckas med detta.