Ser ni ofta bilar i snö som inte lämnar hjulspår efter sig?
Moderator: Redaktion
Du kanske har rätt men i mina ögon ser det ut som bilen står på en uppkörd testbana där det inte går att se enstaka hjulspår eftersom snön är så uppkörd. Finns det något annat som pekar på att bilderna är AI-genererade?
Exakt 6 månader
Jag tycker att buskarna och träden i bakgrunden, och vissa återkommande strukturer i snön talar för att det inte är AI genererade bilder.
Haha, tack, men nu lurkar jag nog 6 månader till...
Fronten ser ut som en kinesisk kopia av Lucid Air. :/Hertsh skrev: ↑09 jan 2025 14:49För mig ser fronten ut som att man gjort sitt bästa att skapa ett utseende som är ”Tesla”. Frontljus och lightbar är inspirerat av CT och positionsljus och luftinsläpp är inspirerat av S/X.
Jag tycker tyvärr de inte lyckats utan det känns som andra skrivit lite blend / generiskt
Ja, vackert är det inte, men eftersom Kina är världens största elbilsmarknad och Teslas största och viktigaste marknad (den växer snabbare än USA och har mer konkurrens) så är det ju förståeligt att man anpassar efter vad som säljer där.DanneLKPG skrev: ↑09 jan 2025 19:37Fronten ser ut som en kinesisk kopia av Lucid Air. :/Hertsh skrev: ↑09 jan 2025 14:49För mig ser fronten ut som att man gjort sitt bästa att skapa ett utseende som är ”Tesla”. Frontljus och lightbar är inspirerat av CT och positionsljus och luftinsläpp är inspirerat av S/X.
Jag tycker tyvärr de inte lyckats utan det känns som andra skrivit lite blend / generiskt
Hade hoppats på längre räckvidd. Nu kanske den är mer effektiv än dagens MY.Egon112 skrev: ↑10 jan 2025 03:29Model Y Juniper är nu beställningsbar i Kina!![]()
Ny blå färg, ljusare blå. Svart färg finns inte längre att beställa istället finns 2 olika grå nyanser stjärnhimmelsk grå & quicksilver. Vit, röd finns fortfarande kvar.
Long range har WLTP på 59 mil. Rwd har WLTP 48,5 mil.
Invändigt verkar de vara samma uppdateringar som Model 3 highland fick, en ljusbåge som går från b stolpe till b stolpe, skärm för baksätet. Dock har tydligen Tesla valt att behålla blinkersspaken kvar på Juniper![]()
Om man läser och googlar lite få se huruvida detta stämmer dock.
Blir spännande se när denna kommer till Sverige![]()
IMG_20250110_025201.jpg
IMG_20250110_025142.jpgIMG_20250110_025127.jpg
Kanske.
Varifrån kommer WLTP-uppgifterna? Kinaräckvidden är inte likvärdig med WLTP...
Går inte riktigt att se vilken bild du menar, men om man tittar på ratten så har den inte knappar för blinkers vilket är lovande. Står också att ”blind spot lights” finns på backspeglarna, inte i A-kolumnennogren skrev: ↑10 jan 2025 06:28Kanske.
Noterade den bilden på Tesla Australien, https://www.tesla.com/en_au/modely
Men det kan ju vara ett tillfälligt klipp-å-klistra fel.
Isåfall blir det S3XY stalks, som verkar göra jobbet.
Ser inte ut att ha spakar skulle jag säga.goodyear skrev: ↑10 jan 2025 07:26Går inte riktigt att se vilken bild du menar, men om man tittar på ratten så har den inte knappar för blinkers vilket är lovande. Står också att ”blind spot lights” finns på backspeglarna, inte i A-kolumnennogren skrev: ↑10 jan 2025 06:28Kanske.
Isåfall blir det S3XY stalks, som verkar göra jobbet.![]()
Jag gissar att blinkersspaken sitter på rattkolumnens vänstra sida på vänsterstyrda bilar.backe skrev: ↑10 jan 2025 07:41Ser inte ut att ha spakar skulle jag säga. […goodyear skrev: ↑10 jan 2025 07:26Går inte riktigt att se vilken bild du menar, men om man tittar på ratten så har den inte knappar för blinkers vilket är lovande. Står också att ”blind spot lights” finns på backspeglarna, inte i A-kolumnennogren skrev: ↑10 jan 2025 06:28Kanske.
Bra gissningSwedishAdvocate skrev: ↑10 jan 2025 07:43Jag gissar att blinkersspaken sitter på rattkolumnens vänstra sida på vänsterstyrda bilar.backe skrev: ↑10 jan 2025 07:41Ser inte ut att ha spakar skulle jag säga. […goodyear skrev: ↑10 jan 2025 07:26Går inte riktigt att se vilken bild du menar, men om man tittar på ratten så har den inte knappar för blinkers vilket är lovande. Står också att ”blind spot lights” finns på backspeglarna, inte i A-kolumnennogren skrev: ↑10 jan 2025 06:28Kanske.