Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Varit i kontakt med ett par handlare och ID7 erbjuds inte ens som privatleasing just nu och nuvarande kampanjer är planerade att vara i hela Q1.
Hittade den här dealen på begagnat i 18 månader som är rätt bra eftersom försäkring ingår, men vet inte om jag är så för tjust i Kia EV6?
https://carplus.se/pre-owned/kia-ev6-rw ... MTUwMH0%3D
Hittade den här dealen på begagnat i 18 månader som är rätt bra eftersom försäkring ingår, men vet inte om jag är så för tjust i Kia EV6?
5500 med vinterdäck. Ptjaaa kanske är en bra deal? Jag rullar vidare med min M3 ett tag till. Det kostar också en hel del förvisso.Nagrom skrev: ↑14 jan 2025 07:04Varit i kontakt med ett par handlare och ID7 erbjuds inte ens som privatleasing just nu och nuvarande kampanjer är planerade att vara i hela Q1.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Se där! Kommer jag att få ha kvar EV6 i 18 månader till för det priset, 5000 kr/mån inkl försäkring och service, så blir det antagligen så.Nagrom skrev: ↑14 jan 2025 07:04Varit i kontakt med ett par handlare och ID7 erbjuds inte ens som privatleasing just nu och nuvarande kampanjer är planerade att vara i hela Q1.
Edit: Bekräftat att ovan går att göra, så bara att behålla bilen ett tag till

När tror vi att de riktiga pangdealsen kommer? Kommer de ens komma? Snackas mycket om tillverkare "måste" rea ut elbilar för att inte få böter av EU.
Tror att någon snart kastar bollen och börjar med något galet erbjudande sedan hakar förmodligen flera tillverkare på.
Risken är väl att det inte paniken utbryter förrän i slutet av året. Men hoppas tidigare givetvis.hksnismo skrev:Tror att någon snart kastar bollen och börjar med något galet erbjudande sedan hakar förmodligen flera tillverkare på.
Skickat från min SM-S906B via Tapatalk
2024 är ju stängt nu. Nu har varken bilhandlarna eller biltillverkarna någon direkt panik. Ett helt nytt räkneår har tagit fart och eventuella böter är ett år bort. Räkna inte med några extrema rabatter första kvartalet, tror jag.
Ska bli intressant se vad Lync & co 02 landar på i abonnemang samt PL. Priset är ju duktigt lågt 430k för en mindre SUV 4,46m, 410l bagage och batteri på 66 kW.
Tesla M3 HLR
VW ID4
Tesla M3P 2022
Tesla Model S 75D 2018
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2021
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model 3 LR 2019
Vilket privatleasing erbjudande skulle ni säga var absolut mest galet/bra pris under 2024?
Nog EQE SUV för 6200. Mycket pengar förstås oavsett, men för den typen av bil är det "billigt".
-
Fanns ju några EQE Sedan för ~5,2K/mån. Minns inte om de kanske var typ ett år gamla. Var nog inte så många dock…
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
ID3 för 3000 kr / mån var väl lite för bra för att vara sant då det var med en kontantinsats och bara 1000 mil om året men den landade på 3700 kr för 1500 mil / år och utan kontantinsats vilket ändå måste anses vara billigt. Vinterdäck tillkommer, köps lämpligen begagnade på Blocket från nån som lämnat tillbaka sin ID3:a 
Du kommer lätt under en milkostnad på 40 kr / mil inkl allt, antagligen ner mot 35 kr.

Du kommer lätt under en milkostnad på 40 kr / mil inkl allt, antagligen ner mot 35 kr.
Model Y LR AWD 2022
Nissan ARIYA
Privatleasing från 4.995 kr/mån
Serviceavtal och vinterhjul ingår under leasingperioden.
Är aktuellt just nu, hyffsat pris.
Privatleasing från 4.995 kr/mån
Serviceavtal och vinterhjul ingår under leasingperioden.
Är aktuellt just nu, hyffsat pris.
Lilla batteriet. Samt att Ariya är en väldigt gammal modell. Från 2019. Så den upplevs utdaterad.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Sett en del sjuka deals på Blocket från lokala återförsäljare nu när jag letar bil till Mamma.
Ofta tar de gamla annonser och sänker priset tillfälligt. Så priser i annonstext eller på deras egna sidor gäller inte. Ett tips.
Ofta tar de gamla annonser och sänker priset tillfälligt. Så priser i annonstext eller på deras egna sidor gäller inte. Ett tips.
Så gammal är den väl inte?
Men det finns ju anledningar till att man aldrig ser några... laddar rätt segt och verkar väldigt tråkig rent allmänt. Typ som en Leaf, fast med CCS.
-
Enligt Wikipedia började den produceras i jan 2022. Så inte 2019.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Modellen skulle först komma 2019 men försenades rejält. Så tekniskt är den från 2019 och det märks.SwedishAdvocate skrev: ↑21 jan 2025 16:01Enligt Wikipedia började den produceras i jan 2022. Så inte 2019.
- Lerumsexpressen
- Teslaägare
Min erfarenhet (men det behöver inte betyda att det skulle bli så i år) är att under sommarsemestern kring juli augusti så dyker det upp många fantastiska erbjudanden.
Har köpt eller leasat flera bilar just under juli månad, då har det varit bra rabatter och ofta har jag även fått med vinterdäck antingen gratis eller till väldigt bra rabatt.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Tror och hoppas du har rätt. Leasade en Cupra Born på 12 månader som går ut i Juli då jag inte direkt tyckte att det fanns så roliga alternativ i somras.Lerumsexpressen skrev: ↑22 jan 2025 06:18Min erfarenhet (men det behöver inte betyda att det skulle bli så i år) är att under sommarsemestern kring juli augusti så dyker det upp många fantastiska erbjudanden.
Har köpt eller leasat flera bilar just under juli månad, då har det varit bra rabatter och ofta har jag även fått med vinterdäck antingen gratis eller till väldigt bra rabatt.
Är dock riktigt nöjd med min Born, betalar 3500kr inkl försäkring (märkes från IF, drygt 300kr, fanns billigare alternativ) och vinterdäck, otroligt bra deal.
Just nu är jag mest sugen på En Zeekr 7X Performance, tror dock inte att det finns några bra erbjudanden redan i sommar.
Jag letar bil och var nära att hoppa på något erbjudande i december men avvaktade. Nu är det rätt dött. Frågan är om man ska ha is i magen och hoppas på att det kommer något bra till sommaren. Eller om man kommer behöva vänta ett helt år så får jag försöka hitta något nu.
-
På Hedin bil finns det många erbjudanden.
https://hedinautomotive.se/kop-bil/priv ... ar_fuel=El
Går att sortera på billigast privaleasing.
Beggad MG ZS 2595:- dom har fruktansvärt många på lager vad det verkar. Antar det är utan kontantinsats
Nya Kia EV3 4995:- med 81,4kwh batteri, liten bil kanske, men den lär ju komma en bit med den storleken på batteriet.
Ingår dock bara 6 månaders försäkring.
Byd atto 3 för under 4000:-
Ingen aning om hur bilarna är, bara tipsar om att det finns billigt.
Att få en hyfsat ny bil för under 50 000 om året är ju grymt bra utan kontantinsats är ju grymt bra tycker jag.
https://hedinautomotive.se/kop-bil/priv ... ar_fuel=El
Går att sortera på billigast privaleasing.
Beggad MG ZS 2595:- dom har fruktansvärt många på lager vad det verkar. Antar det är utan kontantinsats
Nya Kia EV3 4995:- med 81,4kwh batteri, liten bil kanske, men den lär ju komma en bit med den storleken på batteriet.
Ingår dock bara 6 månaders försäkring.
Byd atto 3 för under 4000:-
Ingen aning om hur bilarna är, bara tipsar om att det finns billigt.
Att få en hyfsat ny bil för under 50 000 om året är ju grymt bra utan kontantinsats är ju grymt bra tycker jag.
En 7X performance kommer inte vara billig. De vill tävla med Mercedes och BMW.backe skrev: ↑22 jan 2025 08:27Tror och hoppas du har rätt. Leasade en Cupra Born på 12 månader som går ut i Juli då jag inte direkt tyckte att det fanns så roliga alternativ i somras.Lerumsexpressen skrev: ↑22 jan 2025 06:18Min erfarenhet (men det behöver inte betyda att det skulle bli så i år) är att under sommarsemestern kring juli augusti så dyker det upp många fantastiska erbjudanden.
Är dock riktigt nöjd med min Born, betalar 3500kr inkl försäkring (märkes från IF, drygt 300kr, fanns billigare alternativ) och vinterdäck, otroligt bra deal.
Just nu är jag mest sugen på En Zeekr 7X Performance, tror dock inte att det finns några bra erbjudanden redan i sommar.
Det är inga BMW eller Mercedespriser på den, det kan jag se eftersom den går att konfigurera. Men billig är den inte, men möjligen prisvärd? Det återstår att se när det kommer lite mer tester.StureP skrev: ↑22 jan 2025 16:20En 7X performance kommer inte vara billig. De vill tävla med Mercedes och BMW.backe skrev: ↑22 jan 2025 08:27Tror och hoppas du har rätt. Leasade en Cupra Born på 12 månader som går ut i Juli då jag inte direkt tyckte att det fanns så roliga alternativ i somras.Lerumsexpressen skrev: ↑22 jan 2025 06:18Min erfarenhet (men det behöver inte betyda att det skulle bli så i år) är att under sommarsemestern kring juli augusti så dyker det upp många fantastiska erbjudanden.
Och som jag skrev tror jag inte det kommer några bra erbjudanden på den i sommar.
Bara en headsup till er som privatleasar Audi, Skoda, Cupra eller VW: När Volkswagen finans erbjuder "förhöjd förstahyra" på 10 000 - 40 000 så är det en kostnad man INTE får igen om bilen skulle totalförstöras i t.ex. krock. Så förklarade Audihandlaren för mig i alla fall, och fick mig att avstå från det. .