Ah, så det är främst förmånsbilar som automattvättar. Ja då förstår man varför priserna är satta på den nivån.tor-ake skrev: ↑07 jan 2025 13:04Värt att veta är att tvättar är avdragsgilla för förmånsbilar, så den verkliga kostnaden för en biltvätt för denna grupp är ungefär en tredjedel av priset på skylten.manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:50Det jag inte förstår är varför automatiska biltvättar är så dyra.
Flera hundra för en robot som gör några minuters jobb.
Som sagt man kan få handtvätt för samma pris. Helt galet.
Borde inte kosta mer än typ en femtilapp. Men pris är ju vad folk är villiga att betala, och tydligen vill många betala så mkt.![]()
Biltvätt för någon som inte bryr sig
Moderator: Redaktion
Re: Biltvätt för någon som inte bryr sig
För privatpersoner börjar det vara vanligt med månadsabbonemang för automattvättar. De priser för standardtvätt jag sett har varit 300-350 kronor per månad med max åtta tvättar.
Enligt en mackägare jag pratade med förut var det han tjänade MEST på just biltvätten, näst mest är maten (korv osv).manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:50Det jag inte förstår är varför automatiska biltvättar är så dyra.
Borde inte kosta mer än typ en femtilapp. Men pris är ju vad folk är villiga att betala, och tydligen vill många betala så mkt.![]()
Anledningen var att han betalade en månadsabonnemang för att ha tvätten där, då ingår service osv, det enda som tillkommer är vatten och el som kostar väldigt lite per tvätt, det gör att efter X antal tvättar en månad så är avgiften betald och alla tvättar över det är ren vinst. Det är därför dom kan ha typ halva priset på konstiga tider när tvätten annars står still - den kostar i princip lika mycket stillastående som när den används. Samma sak med tvättabonnemang.
- Gustafsson
- Teslaägare
Efter snart 7 års oregelbunden automattvätt ser ändå lacken fortfarande hyggligt fräsch ut. Betydligt mer påverkan av stenskott mm framtill. Handtvättar nästan aldrig, så gott om tid har jag inte.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Sportbilsentusiasten
Min kompis som äger en mack säger samma sak
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Tack för din feedbackGustafsson skrev: ↑08 jan 2025 06:02Efter snart 7 års oregelbunden automattvätt ser ändå lacken fortfarande hyggligt fräsch ut. Betydligt mer påverkan av stenskott mm framtill. Handtvättar nästan aldrig, så gott om tid har jag inte.
Bra att du nämner det, jag tillhör denna gruppen.. hur gör jag?tor-ake skrev: ↑07 jan 2025 13:04Värt att veta är att tvättar är avdragsgilla för förmånsbilar, så den verkliga kostnaden för en biltvätt för denna grupp är ungefär en tredjedel av priset på skylten.manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:50Det jag inte förstår är varför automatiska biltvättar är så dyra.

- Gustafsson
- Teslaägare
När jag hade bilen på företaget så hade jag OKQ8 abonnemang, räkningen till företaget. Klart. 8 tvättar i månaden utnyttjade jag aldrig, men det är billigt även utan att ta det på firman.Skogskatt skrev: ↑19 jan 2025 17:42Tack för din feedbackGustafsson skrev: ↑08 jan 2025 06:02Efter snart 7 års oregelbunden automattvätt ser ändå lacken fortfarande hyggligt fräsch ut. Betydligt mer påverkan av stenskott mm framtill. Handtvättar nästan aldrig, så gott om tid har jag inte.Bra att du nämner det, jag tillhör denna gruppen.. hur gör jag?tor-ake skrev: ↑07 jan 2025 13:04Värt att veta är att tvättar är avdragsgilla för förmånsbilar, så den verkliga kostnaden för en biltvätt för denna grupp är ungefär en tredjedel av priset på skylten.manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:50Det jag inte förstår är varför automatiska biltvättar är så dyra.
![]()
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag tar det som utlägg, ger kvittot till ekonomiavdelningen.Skogskatt skrev: ↑19 jan 2025 17:42Bra att du nämner det, jag tillhör denna gruppen.. hur gör jag?tor-ake skrev: ↑07 jan 2025 13:04Värt att veta är att tvättar är avdragsgilla för förmånsbilar, så den verkliga kostnaden för en biltvätt för denna grupp är ungefär en tredjedel av priset på skylten.manneson skrev: ↑07 jan 2025 11:50Det jag inte förstår är varför automatiska biltvättar är så dyra.
![]()
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -