Jag tvivlar på att tesla vill montera piratdelar åt dig, det är nog bättre med en fristående verkstad då ?
Nackdelar: Du kan få nedslag på besiktningen samt böter av polisen om du åker omkring med dom där, för jag utgår från att dom inte är E-godkända.
Jag skulle dock oroa mej mer över besiktningen än polisen, polisen har sällan ork/kompetens för att kolla upp sånt såvida dom lyser hyfsat okej bara, bilprovningen kan däremot mycket väl ha åsikter.
Tack för svar
Hur kan besiktningen se om de är e godkända?
Aldrig sett en besiktningsmans man kolla noga på mina bakljus! De är även tonade rött mörkt
Och ingen har sagt något
Det beror lite på besiktningsmannen, tonade ljus brukar dom ofta slå ner på, ser det hyfsat original ut kan man klara sig.
Det dom faktiskt slår ner på brukar vara antingen att reflexen inte fungerar i de fall baklyktorna har inbyggda reflexer (vilket inte tesla har vill jag minnas), eller avsaknad av E-märkning. Har man tonat över blinkersdelen kan dom slå ner på att det blinkar med fel färg med.
Jag känner många som fått nedslag på tonade bakljus, och andra som byter lysen in för besiktningen för att inte få det.
Med det sagt äger jag en japansk bil där europabaklysena är tämligen fula, så jag har köpt faceliftlyktorna som bara den japanska marknaden fick till den och monterat, det är alltså lysen som inte är godkända i europa och därmed saknar E-märkning, men det är tillverkarens originallysen med logga i glasen och allt, dessa har dom aldrig slagit ner på, även om dom i teorin kan göra det.
Tack för svar
Hur kan besiktningen se om de är e godkända?
Aldrig sett en besiktningsmans man kolla noga på mina bakljus! De är även tonade rött mörkt
Och ingen har sagt något
Ser grymt ut. Så trött på besiktningen. Moderna LED bländar alla förare, och min gamla volvo får underkänd pga att den KANSKE bländar andra förare
Hade en mail konversation med en återförsäljare av dessa i usa!
Och han sa är din bil tillverkad i usa
Så är det bara att köpa
Skall köpa dessa nästa månad tänkte jag
Är nämligen också intresserad på dessa men är inte så sugen på att göra bytet själv, vill helst leja ut det till sakkunnig/verkstad i närområdet.
Gällande besiktning så är det nog inga problem om man går på de vanliga "ljusa". Har haft eftermonterade iofs från aukt.märkeshandlare(läs Bmw) smoked/blackline lysen på tidigare bil utan några problem vid besiktningar.
Ja precis, tillkommer tullavgifter iom import från US. Har sett installationsinstruktionerna o det är det som håller mig från ett köp. Tänkte du göra det själv eller leja ut?
Om ngn känner till en vettig verkstad/kunnig i Östergötland, tipsa gärna