Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- HerrNilsson
- Teslaägare
Re: Väntrum Model Y
Kul att läsa om att Tesla stretar på med leveranser trots de så kallade fackförbundens fasoner.
Ryktas om bra leveransvolymer på andra marknader, får se hur det blir i Sverige.
Ryktas om bra leveransvolymer på andra marknader, får se hur det blir i Sverige.
Mvh
Nilsson
Nilsson
Beställde en MYP 16 December, VIN samma dag, registreringsnummer 18/12. Beräknad leverans 18-31 December enligt appen. Håller tummarna att man kniper 1 års fri supercharge.

Möjlighet att boka leverans igår 19/12. Bokad leverans 27/12 i Trelleborg. Beställde en "stock" MYP 16/12. Fri supercharge 1 år WOO! 

- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
- T4s
- Teslaägare
Skulle ni säga att det är bra för oss som väntar på att ev. slå till på en vanlig MY AWD i slutet av året att försäljningen startar trögt vid nylansering nu?
La en beställning under förra veckan på en MY RWD. Tesla tilldelade mig en lagerbil men jag bad om att få den framflyttad. För att då jag skulle lägga beställningen stod det leverans maj, i bekräftelsen därefter stod det juni 2025.
De tog bort den tilldelade bilen och flytta fram min bokning som pausad till maj månad.
Kikar man nu då man ska beställa likadan bil så står det leverans februari 2025 (förmodar att det avser lagerbilar då)
Hur som haver. Mina funderingar är;
1. Tror ni att Tesla kan tillåta jag ska få nya MY RWD till mitt beställda pris om de släpper denna version framåt mars/april för beställning om jag släpper på paus?
2. Vad betyder rekommendationsbonus i min order bekräftelse. Har någon nyttjat min referral kod som jag la upp på X i någons post?
De tog bort den tilldelade bilen och flytta fram min bokning som pausad till maj månad.
Kikar man nu då man ska beställa likadan bil så står det leverans februari 2025 (förmodar att det avser lagerbilar då)
Hur som haver. Mina funderingar är;
1. Tror ni att Tesla kan tillåta jag ska få nya MY RWD till mitt beställda pris om de släpper denna version framåt mars/april för beställning om jag släpper på paus?
2. Vad betyder rekommendationsbonus i min order bekräftelse. Har någon nyttjat min referral kod som jag la upp på X i någons post?
-
De säljer ju äldre Y nu också innan nya rampar upp. Kan ju bli 0 ränta i höst om de behöver för att nå målen.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Rekommendationsbonus får du om du tidigare har en Tesla själv.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Frugan la en beställning för ett tag sedan. Klickde igenom finansieringen nu i veckan.T4s skrev:Någon som lagt beställning på Launch edition?
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- T4s
- Teslaägare
Frugan fick prel lev besked slutet av feb till början av mars. Går verkligen undan! (Nya juniper)
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Ingen aning. Det får vi kvitto på vid kvartalsrapporten om inte annat om det är en generell dip. Eller menar du för att folk avvaktar ’launch edition’ och väntar lägre priser?
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Ja jag tänkte så att många kanske avvaktar tills fler varianter av MY släpps.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Om någon har suktat efter MYP men tyckt priset är för högt "reas" de nu ut av Tesla bland lagerbilar.
Se nedan:
Se nedan:
M3 LR -20
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797