Workarounden jag alltid använt är att lämna en av framdörrarna i första hacket, då övergår den från "app-startat klimat" till vanligt klimat. Nackdelen är att batterivärmningen stannar, men fördelen är att bilen förblir olåst så att familjen kan hjälpa till att packa alternativt hoppa in och sitta och lata sig medan pappa packar klart.Jaegaern skrev: ↑28 jan 2025 12:39Något jag upptäckte i senaste versionen är att klimatet inte längre stänger av sig om man öppnar en dörr eller bakluckan.
Tesla lade till stöd för detta förra vintern tror jag, sedan togs det bort. Nu är det tillbaka igen. Hoppas det fortsätter vara kvar. Sjukt irriterande att ta upp telefonen för att starta klimatet igen om man packar i bilen eller någon passagerare hoppar in och sätter sig i förväg.
Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2024.45
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Ja precis, men det är också meckigt!tor-ake skrev: ↑28 jan 2025 15:55Workarounden jag alltid använt är att lämna en av framdörrarna i första hacket, då övergår den från "app-startat klimat" till vanligt klimat. Nackdelen är att batterivärmningen stannar, men fördelen är att bilen förblir olåst så att familjen kan hjälpa till att packa alternativt hoppa in och sitta och lata sig medan pappa packar klart.Jaegaern skrev: ↑28 jan 2025 12:39Något jag upptäckte i senaste versionen är att klimatet inte längre stänger av sig om man öppnar en dörr eller bakluckan.
Tesla lade till stöd för detta förra vintern tror jag, sedan togs det bort. Nu är det tillbaka igen. Hoppas det fortsätter vara kvar. Sjukt irriterande att ta upp telefonen för att starta klimatet igen om man packar i bilen eller någon passagerare hoppar in och sätter sig i förväg.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Sedan nån programvara tillbaka har jag upplevt att bilen beter sig som att motorn går dåligt. Den tappar lite fart och kommer sen igen. Inte jättemycket, men det märks. Lade serviceärende med tidsangivelser, blev uppringd. Visar sig vara funktionen som lägger an bromsarna en aning för att skrapa bort ytrost och fukt, disc wipe eller något sådant. Han i telefonen sade att det hade kommit in flera felanmälningar om det där men främst av ägare till performancemodellen, så det var något man flaggat upp internt som man förhoppningsvis kan förfina.
Upplevde aldrig det på min förra model 3, men det var säkert att det inte märktes lika väl med nästan fyra år gamla bromsar som det gör med helt nya.
Upplevde aldrig det på min förra model 3, men det var säkert att det inte märktes lika väl med nästan fyra år gamla bromsar som det gör med helt nya.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Intressant. Aldrig upplevt men får hålla utkik.Dinsdale skrev: ↑28 jan 2025 20:09Sedan nån programvara tillbaka har jag upplevt att bilen beter sig som att motorn går dåligt. Den tappar lite fart och kommer sen igen. Inte jättemycket, men det märks. Lade serviceärende med tidsangivelser, blev uppringd. Visar sig vara funktionen som lägger an bromsarna en aning för att skrapa bort ytrost och fukt, disc wipe eller något sådant. Han i telefonen sade att det hade kommit in flera felanmälningar om det där men främst av ägare till performancemodellen, så det var något man flaggat upp internt som man förhoppningsvis kan förfina.
2025.2 laddas ned nu. Vem ändrar rubriken på tråden?
Med vänlig hälsning,
Med vänlig hälsning,
Tesla Y LR -22 EAP
Jag upplever detta och tycker det känns som man kör in i en vattenpöl eller att bilen går trögt en kort stund. Det är inte mycket men det märks. I Insane-mode upplever jag det mindre. Jag har haft det sedan jag hämtade ut bilen i november,Dinsdale skrev: ↑28 jan 2025 20:09Sedan nån programvara tillbaka har jag upplevt att bilen beter sig som att motorn går dåligt. Den tappar lite fart och kommer sen igen. Inte jättemycket, men det märks. Lade serviceärende med tidsangivelser, blev uppringd. Visar sig vara funktionen som lägger an bromsarna en aning för att skrapa bort ytrost och fukt, disc wipe eller något sådant. Han i telefonen sade att det hade kommit in flera felanmälningar om det där men främst av ägare till performancemodellen, så det var något man flaggat upp internt som man förhoppningsvis kan förfina.
Kör en M3P -24.
Är det inte bättre att starta en ny tråd? Med 10k inlägg är det ju ingen som kan komma igenom denna och då kommer ju samma frågor om och om igen (om vindrutetorkare...)BrooklynS skrev:2025.2 laddas ned nu. Vem ändrar rubriken på tråden?
Med vänlig hälsning,
Re: Senaste version 2025.2
Jag ändrade rubriken nu. Beklagar att det tog tid, är mindre aktiv nu pga forumet spårat ganska hårt och vi som inte är fanboys får rätt skarpt hat om vi råkar yttra oss…
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Tack!Remuz skrev:Jag ändrade rubriken nu. Beklagar att det tog tid, är mindre aktiv nu pga forumet spårat ganska hårt och vi som inte är fanboys får rätt skarpt hat om vi råkar yttra oss…
Eventuella reaktioner har nog mer med att samma saker ältas till leda i alla trådar, oavsett vad de handlade om från början. Rättmätig kritik är väl aldrig något problem i sig.
Uppskattar att du ändrade!
Med vänlig hälsning,
Tesla Y LR -22 EAP
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Hej,
Skulle vara bättre med en tråd per version (t ex 2025.2). Blir nu ibland lite förvirrat när folk är på olika versioner.
Daniel
Skulle vara bättre med en tråd per version (t ex 2025.2). Blir nu ibland lite förvirrat när folk är på olika versioner.
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Varför är det så svårt att förstå att folk reagerar på att t.ex.vindrutetorkarautomatiken plötsligt helt ändrat beteende efter man uppdaterat mjukvaran?BrooklynS skrev: ↑30 jan 2025 12:39Tack!Remuz skrev:Jag ändrade rubriken nu. Beklagar att det tog tid, är mindre aktiv nu pga forumet spårat ganska hårt och vi som inte är fanboys får rätt skarpt hat om vi råkar yttra oss…
Eventuella reaktioner har nog mer med att samma saker ältas till leda i alla trådar, oavsett vad de handlade om från början. Rättmätig kritik är väl aldrig något problem i sig.
Med vänlig hälsning,
Och vad är det vi diskuterar i denna tråd, om inte just förändringarna de nya uppdateringarna för med sig?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag tycker tvärtom vi kan sluta ändra i rubriken och bara kalla tråden Senaste version.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ny version kommer aldrig att innebära att det plötsligt installerats en särskild regnsensor. Därför kan man släppa just den frågan - anser nog inte bara jag.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det så svårt att förstå att folk reagerar på att t.ex.vindrutetorkarautomatiken plötsligt helt ändrat beteende efter man uppdaterat mjukvaran?BrooklynS skrev: ↑30 jan 2025 12:39Tack!Remuz skrev:Jag ändrade rubriken nu. Beklagar att det tog tid, är mindre aktiv nu pga forumet spårat ganska hårt och vi som inte är fanboys får rätt skarpt hat om vi råkar yttra oss…
Med vänlig hälsning,
Och vad är det vi diskuterar i denna tråd, om inte just förändringarna de nya uppdateringarna för med sig?
Med vänlig hälsning,
Tesla Y LR -22 EAP
2025.2 innehåller i alla fall ett par intressanta funktioner.
Förkonditionering av laddare från tredje part.
Signal för korsande trafik vid backning.
Förkonditionering av laddare från tredje part.
Signal för korsande trafik vid backning.
MY RWD Vit 2023
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Vad har hårdvaran med saken att göra?BrooklynS skrev: ↑30 jan 2025 17:26Ny version kommer aldrig att innebära att det plötsligt installerats en särskild regnsensor. Därför kan man släppa just den frågan - anser nog inte bara jag.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det så svårt att förstå att folk reagerar på att t.ex.vindrutetorkarautomatiken plötsligt helt ändrat beteende efter man uppdaterat mjukvaran?BrooklynS skrev: ↑30 jan 2025 12:39Tack!Remuz skrev:Jag ändrade rubriken nu. Beklagar att det tog tid, är mindre aktiv nu pga forumet spårat ganska hårt och vi som inte är fanboys får rätt skarpt hat om vi råkar yttra oss…
Med vänlig hälsning,
Med vänlig hälsning,
Vi diskuterar mjukvaruändringarna. Oavsett om det handlar om HVAC, torkarautomatiken, AP eller något annat. Och just torkarautomatiken har ändrats väldigt mycket mellan mjukvaruversionerna, så det finns all anledning att diskutera det - anser nog inte bara jag.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Nä det räcker bra med denna tråden.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Vi hade ett tag nu tråd för varje version och sedan denna tråd med bara senaste. Dock var det ett stort önskemål att senaste version var i rubriken och eftersom jag körde Tesla och använde teslafi så var det enkelt att fixa, dessutom var jag inloggad varje dag för att skriva och läsa.
Angående hatet mot de som inte är fanboys handlar det för mig mest om när det kommer befogade inspel på varför värderingen av bolaget är skev, varför man inte kan tro på Elon efter alla lögner och lite annat. När man påpekar fakta och ber folk använda fakta för att kritiskt granska mål, uttalanden och värdering så kommer det hat. Jag ledsnade, tror det bara är spacecoin som fortsätter kämpa för upplysning.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- T4s
- Teslaägare
Detta var vad som uppdaterades på min bil (M3P 2022)T4s skrev:Undra när 2025.2 kommer då…

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- henel321
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik981715
https://www.notateslaapp.com/sv/mjukvar ... noteringar
Uwb för Android verkar på g. Det skulle ju vara mäkta trevligt. En av ytterst få saker jag saknar från min Id4 är automatisk bagagelucka.
....varningsljud för "rear cross traffic alert" är ju också klart vettigt.
Uwb för Android verkar på g. Det skulle ju vara mäkta trevligt. En av ytterst få saker jag saknar från min Id4 är automatisk bagagelucka.
....varningsljud för "rear cross traffic alert" är ju också klart vettigt.
Model 3 Performance '25 Ultra red
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
... och direkt är den automatiska "avimningen" som inte går att stänga av, ett stort irritationsmoment.
Hoppas det är en bugg som Tesla snabbt fixar, annars får man sätta sitt hopp till grabbarna på Enhauto, för det går inte att ha det såhär.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Har du inte haft det tidigare?Nicke Nyfiken skrev: ↑02 feb 2025 19:05... och direkt är den automatiska "avimningen" som inte går att stänga av, ett stort irritationsmoment.
Hoppas det är en bugg som Tesla snabbt fixar, annars får man sätta sitt hopp till grabbarna på Enhauto, för det går inte att ha det såhär.![]()
Det har klagats på den funktionen närmare ett år. Om man förvärmer så blir det bättre/kortare.
Volvo PV 544 Special 1963
- T4s
- Teslaägare
Vad är det ens? Förstår inteNicke Nyfiken skrev: ↑02 feb 2025 19:05... och direkt är den automatiska "avimningen" som inte går att stänga av, ett stort irritationsmoment.
Hoppas det är en bugg som Tesla snabbt fixar, annars får man sätta sitt hopp till grabbarna på Enhauto, för det går inte att ha det såhär.![]()

Har du felanmält?