Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Launch edition lär försvinna om någon månad och då har inte Zeekr någon chans prismässigt.
Det som talar emot 7X är att det inte finns någon vanlig AWD.
Det som talar för den är att den har radar, regnsensor och parkeringssensorer.
Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Så sades det även om 001. Hur många lyckades man sälja i Sverige förra året typ 500 st?
Tror de flesta fortsätter att välja Tesla framför en Kinabil.
Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Så sades det även om 001. Hur många lyckades man sälja i Sverige förra året typ 500 st?
Tror de flesta fortsätter att välja Tesla framför en Kinabil.
Inte omöjligt men 7X är bättre prissatt och nu vet vi också priset på nya MY och kan då direkt jämföra.
Och utfallet både utrustningsmässigt och prismässigt går till Zeekerns fördel.
Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Så sades det även om 001. Hur många lyckades man sälja i Sverige förra året typ 500 st?
Tror de flesta fortsätter att välja Tesla framför en Kinabil.
Inte omöjligt men 7X är bättre prissatt och nu vet vi också priset på nya MY och kan då direkt jämföra.
Och utfallet både utrustningsmässigt och prismässigt går till Zeekerns fördel.
Nja, med dragkrok + zeekrs service plan så blir det väldigt lika. 16500 i service för 4 års ägande!!! What?
Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Så sades det även om 001. Hur många lyckades man sälja i Sverige förra året typ 500 st?
Tror de flesta fortsätter att välja Tesla framför en Kinabil.
Även i Kina . Förra året såldes 480309 Model Y, 99984 Zeekr 001 och 37656 Zeekr 7X i Kina.
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Så sades det även om 001. Hur många lyckades man sälja i Sverige förra året typ 500 st?
Tror de flesta fortsätter att välja Tesla framför en Kinabil.
Inte omöjligt men 7X är bättre prissatt och nu vet vi också priset på nya MY och kan då direkt jämföra.
Och utfallet både utrustningsmässigt och prismässigt går till Zeekerns fördel.
Nja, med dragkrok + zeekrs service plan så blir det väldigt lika. 16500 i service för 4 års ägande!!! What?
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.
Så sades det även om 001. Hur många lyckades man sälja i Sverige förra året typ 500 st?
Tror de flesta fortsätter att välja Tesla framför en Kinabil.
Inte omöjligt men 7X är bättre prissatt och nu vet vi också priset på nya MY och kan då direkt jämföra.
Och utfallet både utrustningsmässigt och prismässigt går till Zeekerns fördel.
Nja, med dragkrok + zeekrs service plan så blir det väldigt lika. 16500 i service för 4 års ägande!!! What?
16500 i service, det hade jag missat
Man måste inte köpa serviceplanen, det är ok att göra service på annat sätt bara det görs på rätt sätt.
Sen är inte priset 16500 för 4 år utan 4600-5800kr beroende på om det är Performance eller ej. Service efter 2 år täcker servicekostnad fram till service som ska göras efter 4 år och då följaktligen gäller fram tills bilen är 6 år.
Vill man ha utökad garanti efter år 5 så måste man dock serva hos zeekr vilket ändå känns rimligt då det är ett åtagande från deras sida utöver grundläggande garanti. Men vill man inte använda den utökade så är det fritt fram att låta bli all service hos Zeekr.
Tesla har för övrigt begränsad garanti i 4 år mot Zeekrs 5 år.
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Tror många förväntat sig förbättringar gällande batteri och laddning. Kanske motorer också.
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Tror många förväntat sig förbättringar gällande batteri och laddning. Kanske motorer också.
Jo det hade jag sett framför mej, större batteri. Men visst, det är skillnad mellan gamla och nya M3.
Senast redigerad av Electron, redigerad totalt 1 gånger.
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Tror många förväntat sig förbättringar gällande batteri och laddning. Kanske motorer också.
Hände ju inte på Model 3 så jag förstår inte varför man förväntar sig det på Model Y?
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Tror många förväntat sig förbättringar gällande batteri och laddning. Kanske motorer också.
Model y säljer ändå så mycket tror att de gör något med batterierna mitt i för att få en förändring. Typ om 2 år. Och då även på model 3
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Byter du PS3 mot Juniper?
Beror på vad som händer med priset, just nu är Launch 110.000 över motsvarande gamla MY, det funkar inte för mig. Sen är jag egentligen mer intresserad av MYP om den får M3P stolar och adaptiv fjädring.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vilken färg föredrar ni allesammans? För mig är det flera färger som ser bättre ut än på förra.
Silver, alltid silver.
Gillar också silver. Den känns hetast. Vita och den svarta ser riktigt bra ut. Den blåa vill jag se i verkligheten. Kanske vill ha en annorlunda färg så får se hur den ser ut irl.