Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Dubbelt så mycket som en Model Y t.ex.
Synd, för jag tycker de är rätt balla och inte så vanliga.
Synd, för jag tycker de är rätt balla och inte så vanliga.
Model Y LR AWD 2022
Jo visst jämfört med att köpa en ny likadan cash eller på lån med kass ränta så är det inte ”dyrt”.
Men vem gör det på en miljonbil?
De här leasas väl mest av småföretagare.
Men vem gör det på en miljonbil?
De här leasas väl mest av småföretagare.
Faller det på en merkostnad på 400 kr per månad så ska man nog titta på en billigare bil, är ju ca 4% av leasingkostnaden.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- jonasl
- Teslaägare
Skulle nog bli ännu dyrare än så om jag ska sälja Model Y:n och byta, den är snart avbetald 

Model Y LR AWD 2022
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag betalade nästan samma för min Model Y. Nu har jag helförsäkring och betalar 1500 per månad.
EDIT: När jag kollar hos TH med det registreringsnumret hamnar jag på 1500 per månad för halvförsäkring, så klart dyrare.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nej det var faktiskt inte så farligt, hur lång brukar vagnskadegarantin vara på dessa?TorbenTorben skrev: ↑05 feb 2025 15:47Halvförsäkring hos LF kostar 850kr i månaden när jag slår en IX50-2024, är ju inte så illa ?
Exempel CDJ01T
Vagnskadegarantin är alltid 3 år oavsett tillverkare AFAIK.ludvigrn skrev: ↑06 feb 2025 11:01Nej det var faktiskt inte så farligt, hur lång brukar vagnskadegarantin vara på dessa?TorbenTorben skrev: ↑05 feb 2025 15:47Halvförsäkring hos LF kostar 850kr i månaden när jag slår en IX50-2024, är ju inte så illa ?
Exempel CDJ01T
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
VW verkar ha slutat med privatleasing - iallafall på ID7. Istället erbjöd de något som de kallar Choise billån. Man får garanterat restvärde, men är samtidigt låst till 3 år och ett visst antal mil.
Räknar med insatsen utslagen på 36 månader (tror det var 20%) blev månadskostnaden på en ID7 GTX sedan 11780.
Det var förvisso inkl försäkring och 2000 mil/år, men tyckte det var lite saftigt.
Innan jul kunde man privatleasa för runt 7000 om jag inte minns fel.
För min del föredrar jag friheten att kunna betala av ett lån, alternativt köra så mycket jag vill än ett garanterat restvärde.
När leasingkostnaderna tidigare var så pass mycket lägre, kunde jag ta låsningen.
Räknar med insatsen utslagen på 36 månader (tror det var 20%) blev månadskostnaden på en ID7 GTX sedan 11780.
Det var förvisso inkl försäkring och 2000 mil/år, men tyckte det var lite saftigt.
För min del föredrar jag friheten att kunna betala av ett lån, alternativt köra så mycket jag vill än ett garanterat restvärde.
När leasingkostnaderna tidigare var så pass mycket lägre, kunde jag ta låsningen.
Model S Standard Range Raven
- jonasl
- Teslaägare
VWs kostnader för övermil var i alla fall förut rätt modesta, i praktiken blev övermilen billigare än de som ingick i leasingen.
Hade räknat med en del övermil när jag leasade VW men sen kom pandemin och våra vanliga långresor blev inte av alls i knappt ett år så i slutänden hade jag några hundra mil kvar - och fick istället tillbaka lite pengar (dock bara hälften per mil av vad övermil kostade).
Hade räknat med en del övermil när jag leasade VW men sen kom pandemin och våra vanliga långresor blev inte av alls i knappt ett år så i slutänden hade jag några hundra mil kvar - och fick istället tillbaka lite pengar (dock bara hälften per mil av vad övermil kostade).
Model Y LR AWD 2022
Googlade lite, här verkar det finnas ID7 i alla fall?jeppe_sthlm skrev:VW verkar ha slutat med privatleasing - iallafall på ID7. Istället erbjöd de något som de kallar Choise billån. Man får garanterat restvärde, men är samtidigt låst till 3 år och ett visst antal mil.
https://www.aftenbil.se/bilar/-17431852
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Jag pratade med Aften bil tidigare idag om just den bilen - de hade glömt att ta bort den från hemsidan. Kampanjen gällde inte längre
Trist.jeppe_sthlm skrev:Jag pratade med Aften bil tidigare idag om just den bilen - de hade glömt att ta bort den från hemsidan. Kampanjen gällde inte längre
Lustigt, jag pratade med dem för en månad sen om samma bil, då hade de också "glömt att ta bort den". Nästan så att man tror att de medvetet låter den ligga kvar för att sälja på folk Choicelånet...jeppe_sthlm skrev: ↑08 feb 2025 01:45Jag pratade med Aften bil tidigare idag om just den bilen - de hade glömt att ta bort den från hemsidan. Kampanjen gällde inte längre
Jag skulle tro att privatleasing kommer tillbaka även på ID7, i grund och botten har ju Choice-upplägget (som har funnits länge) motsvarande risk för finansbolaget men lägre räntekostnad.jeppe_sthlm skrev: ↑07 feb 2025 23:33VW verkar ha slutat med privatleasing - iallafall på ID7. Istället erbjöd de något som de kallar Choise billån. Man får garanterat restvärde, men är samtidigt låst till 3 år och ett visst antal mil.
Om du väljer Choice-upplägget får du 50000kr rabatt så ID7 GTX värdeminskning över 3 år brukar hamna runt 270 000kr, med 2000 mil/år ökar det nog med ca 15000kr. Tänk på att räntan är ju avdragsgill så jag skulle uppskatta den faktiska kostnaden för dig till drygt 9000kr/mån? Visserligen högre än privatleasingen men inte så mycket högre.
Intressant aspekt är att vid årsskiftet sänkte VW finans det garanterade restvärdet, på en ID7 GTX Tourer var restvärdet 412 000kr efter 4500 mil/år medans det nu är 378 000kr. Så leasingpriserna som gällde tidigare kanske inte kommer tillbaka på ett tag.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Jag fick en kampanjrabatt på 20k. Hade det varit 50k hade det nästan varit en tusenlapp till i månaden.
Tänkte inte på det där med ränteavdraget, men det gör ju faktiskt en hel del!
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Ser nu att det ligger vinterdäck med i offerten också! Kanske inte är så himla dåligt till slut om jag räknar om lite och får mer rabatt
Kampanjrabatten skyltas på förstasidan men om du summerar kontantinsats och kreditbelopp blir det 50 000kr lägre än priset i offerten. Förstår inte varför de inte skyltar tydligare med det.jeppe_sthlm skrev: ↑08 feb 2025 09:38Jag fick en kampanjrabatt på 20k. Hade det varit 50k hade det nästan varit en tusenlapp till i månaden.
ID4 GTX 340 hk MY25
-
VW ID3 med helt ok utrustningspaket ”Pure Edition” för 3599/mån (1000 mil/år) måste väl ändå vara det överlägset bästa erbjudandet på marknaden just nu? Synd att Cupran inte är lika billig, lite roligare.
https://privatleasing.volkswagen.se/til ... sh_edition
https://privatleasing.volkswagen.se/til ... sh_edition
-
Fick precis mail från Hedin Bil gällande denna tillfälliga deal:
Nissan Ariya 87 kWh e-4ORCE ADVANCE
Privatleasing: 4 995 kr/mån ink vinterhjul.
Måste vara svårslaget?
Måste vara svårslaget?
-
Nu men det kan bli bättre. Eu snackar om bensinpriser på 30-40 kr litern. Då springer folk efter begagnade elbilar.TorbenTorben skrev: ↑05 feb 2025 14:05Japp, "Vi köpte en helt ny Tesla, det var billigare än en begagnad V90, bara 3500kr per månad"
Man missar dock posten på 10k i månaden i värdeminskning i den kalkylen![]()
Min tidigare model 3 från 2019 kostade mig 3500 i månaden i värdeminskning 3 år senare.
Det är ju en Nissan ariya. Nissan går enligt egen utsago i konkurs inom 1 år. Bilen är från 2019. Den är i stort behov av en uppdatering.Therealdeal skrev: ↑11 feb 2025 15:41Fick precis mail från Hedin Bil gällande denna tillfälliga deal:
Måste vara svårslaget?
-
Har du ngn källa på konkurs inom 1 år? Undrar om inte Nissan är lite too big to fail. Kan mkt väl tänka mig att Japanska staten stäppar in och hittar på något om det skulle gå så illa. Men i värsta fall blir det väl som med Saab. Fanns väl verkstäder som fortsatte mecka med dom. Samt ett lönsamt bolag som fortsatte sälja reservdelar…StureP skrev: ↑11 feb 2025 23:42Det är ju en Nissan ariya. Nissan går enligt egen utsago i konkurs inom 1 år. Bilen är från 2019. Den är i stort behov av en uppdatering.Therealdeal skrev: ↑11 feb 2025 15:41Fick precis mail från Hedin Bil gällande denna tillfälliga deal:
Måste vara svårslaget?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
https://www.forbes.com/sites/peterlyon/ ... e-the-day/SwedishAdvocate skrev: ↑12 feb 2025 00:06Har du ngn källa på konkurs inom 1 år? Undrar om inte Nissan är lite too big to fail. Kan mkt väl tänka mig att Japanska staten stäppar in och hittar på något om det skulle gå så illa. Men i värsta fall blir det väl som med Saab. Fanns väl verkstäder som fortsatte mecka med dom. Samt ett lönsamt bolag som fortsatte sälja reservdelar…StureP skrev: ↑11 feb 2025 23:42Det är ju en Nissan ariya. Nissan går enligt egen utsago i konkurs inom 1 år. Bilen är från 2019. Den är i stort behov av en uppdatering.Therealdeal skrev: ↑11 feb 2025 15:41Fick precis mail från Hedin Bil gällande denna tillfälliga deal:
Måste vara svårslaget?
Och avtalet med Honda sprack...
Kompis leasade en Ariya i dec. Närmare 7 000 i månaden. Antagligen ink. Försäkring då med. 2000 mil per år.Therealdeal skrev: ↑11 feb 2025 15:41Fick precis mail från Hedin Bil gällande denna tillfälliga deal:
Måste vara svårslaget?
Jag blev just kontaktad av min lokala Mercedes-handlare då jag visade intresse för en EQE-sedan vid den förra kampanjen. Jag fick nu ett pris på över 10 000 i månaden, privatleasing för en EQE 350 4 Matic med advancepaket och någon till extrautrustning. Det känns inte ens i närheten av de priser som var på tal i förra kamanjen för strax över 6000 kr för en Mercedes EQE-sedan. Blir intressant om någon annan får ett betydligt bättre pris.SwedishAdvocate skrev: ↑05 feb 2025 12:47Tror dom körde några annonser på blocket för den första 'batchen'. Men dom bilarna tog slut snabbt. Verkar som alla till det lägsta priset var tjingade redan innan handlarna öppnade kl. 9 första kampanjdagen…Dafro skrev: ↑05 feb 2025 11:24Ok du tänker så. Fast bara för att dom hade ett bra pris på ett fåtal bilar som krängdes iväg utan annons så tycker inte jag att det göra denna dealen dålig men visst den var ju bättre men inte tillgänglig för alla.manneson skrev: ↑05 feb 2025 11:13Man fick EQE SUV för 6200 för bara någon månad sedan.Dafro skrev: ↑05 feb 2025 10:21Varför är det dåligt? Den nya finns ju inte öns än. Jag tycker det verkar grymt bra med tanke på vad en sådan bil kostar, bara värdeminskningen ligger ju på ca 11 500 och ska du låna så blir ju räntan ca 4000 till men visst det är väl med några mil ytterligare men det kostade inte så mycket. Finns även en till på den firman för 8995.
viewtopic.php?p=822003#p822003
Sen skrevs det i tråden om kanske 1-3(?) 'batcher' till, men dom tror jag aldrig det fanns några annonser för…