Jag har haft elbil i drygt 15 år nu.
Till min förskräckelse insåg jag i måndags att tesla-laddarns vid Sillekrog är borttagna och det kommer Statoils egna laddare.
Synd! Sillekrog låg bra till!’
Sillekrog - laddare borta!
Moderator: Redaktion
Sillekrog - laddare borta!
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Re: Sillekrog - laddare borta!
Är det första Superchargerstationen som försvinner? Några har väl flyttat tidigare, men du menar att den helt försvunnit?
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Sillekrog försvann väl redan i höstas?
Även en del andra stationer har försvunnit, t ex Ödeshög. Förklaringen verkar vara att Tesla arrenderat marken och att kontrakten löpt ut. I stället vill antagligen markägaren bygga egna laddstationer.
Även en del andra stationer har försvunnit, t ex Ödeshög. Förklaringen verkar vara att Tesla arrenderat marken och att kontrakten löpt ut. I stället vill antagligen markägaren bygga egna laddstationer.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Det här var en nyhet redan i november:
https://teslaclubsweden.se/tesla-stange ... i-sverige/
https://teslaclubsweden.se/tesla-stange ... i-sverige/
Tesla Model Y Performance
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det blir ju en viss lucka längs E4 utan Sillekrog, vi får hoppas att Tesla lyckas ersätta den trots strejken.
Med det sagt så var ju Sillekrog en bedrövlig SuC: v2, uselt planerad, en av dom sämsta vägkrogar jag någonsin haft obehaget att äta på, etc etc.
Jag kommer iaf inte sakna den.
/fth
Med det sagt så var ju Sillekrog en bedrövlig SuC: v2, uselt planerad, en av dom sämsta vägkrogar jag någonsin haft obehaget att äta på, etc etc.
Jag kommer iaf inte sakna den.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Kör du inte Tesla med fri SuC så är väl inte argumenten jättestarka för att ladda på SuC Sillekrog. Det finns gott om laddstationer från andra operatörer längs sträckan Norrköping – Sollentuna.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det går väl att ladda på "Statoils" (OKQ8) laddare också?
När de är inkopplade alltså....
Personligen har jag bara laddat där en gång på 4 år.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Sillekrog var sämst. Dålig plats som var svår att hitta. Krångliga parkeringsfickor. Taskig service.
Gammal v2 med få laddare.
Gammal v2 med få laddare.