Hej,
Väntar på leverans av en Model Y Performance. Som jag förstått det så byggs de i Tyskland. Hur är kvaliteten på ihopsättningen? Något speciellt jag skall vara observant på? Jag tänker på symmetri i skarvar, paneler som linjerar i samma nivå etc.
Det skiljde ju på Model 3 från USA och Kina avseende detta. Bilen levereras till Hisings Backa.
Tack på förhand
/Claes
Ihopsättning Performance
Moderator: Redaktion
Re: Ihopsättning Performance
Jag fick min Model Y Long Range AWD i oktober förra året, och den är byggd i Tyskland. Ända sedan jag hämtade ut den har jag kollat den ganska noga, och ärligt talat har jag inte märkt några problem alls. Panelerna sitter som de ska, inga konstiga glipor eller skevheter – allt ser riktigt bra ut.
Men häromdagen när jag var och handlade såg jag en annan Model Y på parkeringen, och den såg verkligen risig ut. Skarvarna var helt ojämna, så pass att det syntes direkt på avstånd. Det fick mig att fundera på var den egentligen var monterad, för jag har svårt att tro att den kom från samma fabrik som min.
Men häromdagen när jag var och handlade såg jag en annan Model Y på parkeringen, och den såg verkligen risig ut. Skarvarna var helt ojämna, så pass att det syntes direkt på avstånd. Det fick mig att fundera på var den egentligen var monterad, för jag har svårt att tro att den kom från samma fabrik som min.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Många gamla sanningar som rullar runt från år tillbaka men alltid bra att titta igenom såklart. Förutom övergripande skarvar och linjer så skulle jag testa att öppna och stänga trunk och frunk.
En sak som jag fick åtgärdat i veckan var att bakluckan drogs åt snett när låsmekanismen låstes. En liten detalj som över månader kan göra att låset går sönder. Å andra sidan så registrerade jag det i appen och 5 minuter senare hade ett mobile service-besök bokats.
En sak som jag fick åtgärdat i veckan var att bakluckan drogs åt snett när låsmekanismen låstes. En liten detalj som över månader kan göra att låset går sönder. Å andra sidan så registrerade jag det i appen och 5 minuter senare hade ett mobile service-besök bokats.
Det finns checklistor att följa, det kan finnas på forumet här som täcker det mesta.
Utrustning som ska ingå bör kontrolleras också.
Det kan variera friskt vad som är med.
Utrustning som ska ingå bör kontrolleras också.
Det kan variera friskt vad som är med.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Hej,
Tack för alla svar. Det ser att bli upphämtning på tisdag nästa vecka.
Tack för alla svar. Det ser att bli upphämtning på tisdag nästa vecka.
Tesla Model 3 LG 2020
Tesla Model Y Performance 2025
Tesla Model Y Performance 2025
- Gustafsson
- Teslaägare
Försök se till att allt uppenbart sätts på pränt när du hämtar bilen bara.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16