Tesla ägnar sig åt innovation. De flesta andra, som dom här kufarna, ägnar sig åt någon form av kopiering. Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att "klå" den man försöker kopiera om man inte mäktar med någon innovation själv.
Är väl bra att någon mer försöker få fram vettiga bilar som till största delen ska drivas med el. Men det ser onekligen ut som det är en väldigt lång väg att gå för turkarna. BMW hade utvecklingskostnader på cirka 20 miljarder till i3. Det kostar helt enkelt en slant att få fram bilar.
Räckviddsförlängare har man väl inte för att slippa laddstationer utan för att det är brist på laddstationer dvs man angriper problemet på "fel" sätt. Vad är det som är nyskapande och som gör att dom ska sätta Tesla på plats? Har jag missat något?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
"Medan de behöver bygga laddstationer kommer vi att integrera laddstationen i bilen tack vare en motor som utökar bilens räckvidd"
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Sådana bilar byggde jag redan när jag var barn. De kom som byggsats, hade en Mabuchi 540 motor och drevs med NiCd-batterier. De var tekniskt så avancerade att man kunde styra dem från utsidan med en liten kontrollenhet som man höll i handen. Ballt va?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14