Troy är ganska pricksäker, så det är nog Gary som fluktuerar lite. Sen är inte Gary på Arks nivå, han får mycket hat från kulten i sina kommentarer.Xyborg skrev: ↑20 feb 2025 06:30Vem av dem? Gary eller Troy? Jag har inte X så jag får inte fram någon historik.
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Jag tycker Gary allt är lite pinsam med sina "catalysts" som aldrig stämmer. Allt ifrån CT demand till FSD licensing.backe skrev: ↑20 feb 2025 06:43Troy är ganska pricksäker, så det är nog Gary som fluktuerar lite. Sen är inte Gary på Arks nivå, han får mycket hat från kulten i sina kommentarer.Xyborg skrev: ↑20 feb 2025 06:30Vem av dem? Gary eller Troy? Jag har inte X så jag får inte fram någon historik.
Jag säger inte emot i det, men han går inte att jämföra med ARK och en massa andra pumpare, sen äger han aktien så jag förstår att han inte kan kapa den.spacecoin skrev: ↑20 feb 2025 12:47Jag tycker Gary allt är lite pinsam med sina "catalysts" som aldrig stämmer. Allt ifrån CT demand till FSD licensing.backe skrev: ↑20 feb 2025 06:43Troy är ganska pricksäker, så det är nog Gary som fluktuerar lite. Sen är inte Gary på Arks nivå, han får mycket hat från kulten i sina kommentarer.Xyborg skrev: ↑20 feb 2025 06:30Vem av dem? Gary eller Troy? Jag har inte X så jag får inte fram någon historik.
Här skrev han t.ex. att de som säger att Tesla ska vara värt många trillioner måste lugna ner sig lite, blir direkt påhoppad som att han är teslaq, säger mer om det följet än Gary iofs...
-
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Elon borde kliva av innan det blir värre. Går inte sälja en konsumentprodukt och vara politiker/ nischa in sig smalt politiskt. Du tappar direkt xx antal % bara för att du som ceo tycker fel.
Musken gillar troligtvis stora raketer mer än elbilar och siktar på att få space x till mars under kommande 4år
Musken gillar troligtvis stora raketer mer än elbilar och siktar på att få space x till mars under kommande 4år
NEJ Elon ska inte kliva av. Han är hela anledning till att det gått så bra hittils. Det du nämner påverkar inte alls i långa loppet.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
"Fair weather friends"
/fth

X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
SpaceX kanske kommer till månen på fyra år. Just nu har dom ingen raket ens. Eller landare. Mars? Nä. Kanske före 2040 men antagligen senare.Thed75 skrev: ↑20 feb 2025 15:00Elon borde kliva av innan det blir värre. Går inte sälja en konsumentprodukt och vara politiker/ nischa in sig smalt politiskt. Du tappar direkt xx antal % bara för att du som ceo tycker fel.
Tesla släpper ”City Streets (Pilot)” i Kina, får (?) inte kalla det FSD och bara för hw4… Kanske kan det hjälpa försäljningen so. går trööögt.
Jag har för mig att han enligt kontraktet med NASA skulle skicka en bemannad farkost till Mars 2025? Kan ha varit 2026 men något sånt och nej det lär inte heller hända. Kanske borde Doge kolla på alla de billionerna istället...spacecoin skrev: ↑20 feb 2025 16:42SpaceX kanske kommer till månen på fyra år. Just nu har dom ingen raket ens. Eller landare. Mars? Nä. Kanske före 2040 men antagligen senare.Thed75 skrev: ↑20 feb 2025 15:00Elon borde kliva av innan det blir värre. Går inte sälja en konsumentprodukt och vara politiker/ nischa in sig smalt politiskt. Du tappar direkt xx antal % bara för att du som ceo tycker fel.
Men ja till topic han borde verkligen stiga ner från Tesla. Styrelsen är bara nepotism så det kommer inte hända men en normal styrelse hade kickat honom för 4-5 år sedan. Det mest troliga är att han kommer döda vad som en gång var ett fint bilföretag med fin teknik med sina lögner och idiotiska cybertrucks/cabs. Tesla smala lycka just ne verkar ju vara att han öht inte arbetar för dem vilket nog är en bra sak
Vet inte exakt vad länken säger då jag inte förstår språket så bra. Men enligt den här länken så släpper man inte FSD utan utökade funktioner för autopilot.
https://carnewschina.com/2025/02/25/no- ... -in-china/No, Tesla didn’t start FSD rollout in China
On February 25, Tesla China released the 2024.45.32.12 software OTA update, adding Autopilot features for city streets and enhancing the existing Navigate on Autopilot (NOA) software. Chinese outlet The Paper speculates that FSD might start rolling out in China later in 2025, which was also previously announced by Tesla’s CEO Elon Musk at an earnings call.
The update allows NOA to exit ramps and intersections according to the navigation route. It can also recognize traffic signals, turn left or right, and make a U-turn. Updated NOA can automatically shift lanes in response to speed and the chosen route. If no navigation route is set, the optimal path is determined using real-time road data. However, it can’t perform full self-driving as FSD in the US.
The update also activates the cabin camera, located above the rearview mirror, to monitor whether the driver is attentive. The company points out that all camera footage is processed locally within the vehicle, and no Tesla or other party can access the data.
Since 2022, Chinese users can pre-order the FSD package but can’t use it – it is limited only to basic NOA features. Thus, the current NOA update, which some media call “FSD,” is only available to Tesla owners who pre-ordered FSD. The price of the FSD package is 64,000 yuan (8,800 USD) in China.
Jag tycker det verkar vara City Streets på samma sätt som i USA och paketet är bara tillgängligt för de som köpt FSD. "If it walks like a duck?"backe skrev: ↑25 feb 2025 11:00Vet inte exakt vad länken säger då jag inte förstår språket så bra. Men enligt den här länken så släpper man inte FSD utan utökade funktioner för autopilot.
https://carnewschina.com/2025/02/25/no- ... -in-china/No, Tesla didn’t start FSD rollout in China
On February 25, Tesla China released the 2024.45.32.12 software OTA update, adding Autopilot features for city streets and enhancing the existing Navigate on Autopilot (NOA) software. Chinese outlet The Paper speculates that FSD might start rolling out in China later in 2025, which was also previously announced by Tesla’s CEO Elon Musk at an earnings call.
The update allows NOA to exit ramps and intersections according to the navigation route. It can also recognize traffic signals, turn left or right, and make a U-turn. Updated NOA can automatically shift lanes in response to speed and the chosen route. If no navigation route is set, the optimal path is determined using real-time road data. However, it can’t perform full self-driving as FSD in the US.
The update also activates the cabin camera, located above the rearview mirror, to monitor whether the driver is attentive. The company points out that all camera footage is processed locally within the vehicle, and no Tesla or other party can access the data.
Since 2022, Chinese users can pre-order the FSD package but can’t use it – it is limited only to basic NOA features. Thus, the current NOA update, which some media call “FSD,” is only available to Tesla owners who pre-ordered FSD. The price of the FSD package is 64,000 yuan (8,800 USD) in China.
Det finns videoer på Bilibili. Sök på "FSD"
Ex:
https://www.bilibili.com/video/BV1VYPae ... .all.click

-
Jag tror att kursen är påväg tillbaka mot fjolårets "normalnivå" $200. Bara i slutet av året som kursen flippade ur.
Nissan Leaf 2014
Lätt att glömma men Aktien låg på 142 i april förra året. Inget konstigt att den faller tillbaka.
MY RWD Vit 2023
Precis, den har varit galet hög länge så det är inget konstigt om den börjar omvärderas när tillväxten för Tesla stannat upp. Tesla måste komma tillbaka till hög tillväxt igen för att motivera en så här hög kurs och just nu ser det mörkt ut på den fronten.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
Aktien gick kraftigt upp strax innan och efter presidentvalet. Förra sommaren var den låg.
-
Vem vet, kanske att det börjar se ut som att Cybertruck var en rejäl felsatsning? Att det inte blir någon Model 2 och att inga billigare derivat av M3 och MY presenterats?Teslasemitruck skrev: ↑25 feb 2025 19:45Vad förorsakar dippen nu. Januaris försäljningsiffror har väll varit känt ett tag?
Frågan är väl egentligen snarare hur TSLA kunnat ha så hög värdering under flera år och fortfarande har det. En värdering på en tiondel av dagens kurs skulle fortfarande kunna anses som väldigt hög även om de kunde visa på tillväxt, just nu ser det väl snarare ut som att de riskerar att krympa sin omsättning och vinst…
VW ID.7 GTX Tourer -25
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Kan bara hålla med. Ser vändningen i försäljningen och därigenom aktiekursen när han inte längre är VD för TSLA. MVHThed75 skrev: ↑20 feb 2025 15:00Elon borde kliva av innan det blir värre. Går inte sälja en konsumentprodukt och vara politiker/ nischa in sig smalt politiskt. Du tappar direkt xx antal % bara för att du som ceo tycker fel.
Teslas aktieägare/styrelse borde be sin VD skriva ner vad han gjort senaste fem dagarna på jobbet för att se om han ska behålla jobbet, inget svar tolkas som en uppsägning från VD:s håll.
Årets bästa inlägg

Är han upptagen med att sälja aktier? Brorsan hans säljer alltid aktier i rätt tid, konstigt...
-
Jag tycker tycker personligen inte att en VD ska mätas på kortsiktig aktieutveckling.
Grundproblemet är att Elon har tröttnat på Tesla för länge sedan, säg 2022 / Twitter och det vore rimligt att man kickade honom då. Att man inte kickade honom när han gick all-in MAGA var ett flagrant misstag av världens sämsta styrelse.
Elon är ansvarig för CT, robotaxi och robotar. Alla tre kommer att floppa så hårt att det blir plågsamt att se.
Min gissning är att Tesla kan hålla liv i robotaxi-narrativet 6-12 månader till. Sedan blir det uppenbart att deras teknik inte är tillräcklig.
Då närmar vi oss 100 dollar snabbt och då får Elon gå.