StureP skrev: ↑26 feb 2025 14:17Jobbar inte där men en polare. Vänta lite så får du se.Freez skrev: ↑26 feb 2025 13:33Ok låter som du jobbar på bolaget eftersom du vet något ingen annan vet. På sidan står det att priserna jag länkade till gäller tom 28/2.
Nya priserna är klara. Möjligt att det dröjer till 29:e innan de blir offentligt.
Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Senast redigerad av MSW, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla är de bästa bilarna jag ägt. Det är inget politiskt ställningstagande.
Var det såna här poster du skapade en egen tråd om igår och fördömde, där man går in i trådar och är negativ? Här är någon som skriver om ett bra erbjudande som ska komma inom några dagar, tydligt och informativt, bemöts med emojis med rullande ögon och dumma kommentarer som "vilket år?" trots att inom några dagar omöjligt kan vara något annat år än 2025...MSW skrev: ↑26 feb 2025 14:3229:e???StureP skrev: ↑26 feb 2025 14:17Jobbar inte där men en polare. Vänta lite så får du se.
Nya priserna är klara. Möjligt att det dröjer till 29:e innan de blir offentligt.vilket år?
Om du kikar på det inlägget jag svarade på så gäller nuvarande priser till den 28:e. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag skrev 29:e och inte korrekta 1:a mars.MSW skrev: ↑26 feb 2025 14:3229:e???StureP skrev: ↑26 feb 2025 14:17Jobbar inte där men en polare. Vänta lite så får du se.
Nya priserna är klara. Möjligt att det dröjer till 29:e innan de blir offentligt.vilket år?
Det är ingen ”sjukt bra deal”.
Dyrare än de flesta europeiska bilar.
En ”sjukt bra deal” för en Xpeng vore kanske 1995/mån.
Berika oss med dina bättre deals tack.
Vill man ha en Xpeng G6 så är det där en riktigt bra deal, troligen mycket bättre än att köpa den. Hatar man Xpeng som jag får intrycket av att du gör så är det inte en bra deal såklart.
De flesta europeiska bilar? Nämn EN bil i samma storlek med AWD och 480 häst samt all tänkbar utrustning som är billigare med försäkring.
Tycker inte heller det är en ”sjuk” deal och tror inte vi kommer att svämma över av Xpeng på gatorna . Om de kapar dessa priser med 1000-1500kr så kommer det att börja hända saker. Det är inte helt orealistiskt att det sker. Tror priser och erbjudanden kommer pressas ytterligare under 2025.
Visst skulle Xpeng kunnat kapa en del till på priset för att verkligen börja sälja bilar i större utsträckning.
MG Marvel 4WD 4.9s 0-100 3995kr vid lansering, fanns iofs elbilspremier då men vill man verkligen sälja bilar och gå på full attack så skulle Xpeng kunna ta smällen att ha galna priser i Sverige på privatleasing.
MG Marvel 4WD 4.9s 0-100 3995kr vid lansering, fanns iofs elbilspremier då men vill man verkligen sälja bilar och gå på full attack så skulle Xpeng kunna ta smällen att ha galna priser i Sverige på privatleasing.
Helt orealistiskt. Finns inget som kommer i närheten av denna deal i dagsläget eller någonsin. Kan du nämna något?fred skrev: ↑26 feb 2025 17:09Tycker inte heller det är en ”sjuk” deal och tror inte vi kommer att svämma över av Xpeng på gatorna . Om de kapar dessa priser med 1000-1500kr så kommer det att börja hända saker. Det är inte helt orealistiskt att det sker. Tror priser och erbjudanden kommer pressas ytterligare under 2025.
Ariya hade en liknande deal 6100 kr med försäkring och de sålde alla på några dagar. Och det är ingen vidare bil direkt. Så varför sjulle man sänka priset mer om allt säljer direkt?
Senast redigerad av StureP, redigerad totalt 1 gånger.
Marvel är en gammal skräpbil som dessutom är mindre. G6 är en hypermodern plattform med 800v och är betydligt mer påkostad.hksnismo skrev: ↑26 feb 2025 17:22Visst skulle Xpeng kunnat kapa en del till på priset för att verkligen börja sälja bilar i större utsträckning.
Jag förstår om man inte vill köra kinesiskt. Men att påstå att detta inte är en sjuk deal är märkligt i mina ögon.
Går inte att jämföra alls.
Valfri MEB. Cupra Tavascan tex.StureP skrev: ↑26 feb 2025 16:24
Finns en drös. Polestar hade väl också något nyss.
Mercedes likaså. Runt 6k kan man få det mesta i mellanklassen, och ibland mkt mer(tex EQE SUV för 6200).
Tar gärna länk på EQE suvenmanneson skrev: ↑26 feb 2025 18:27Valfri MEB. Cupra Tavascan tex.
Mercedes likaså. Runt 6k kan man få det mesta i mellanklassen, och ibland mkt mer(tex EQE SUV för 6200).
Se EQE SUV tråden, finns flera sidor där om det.backe skrev: ↑26 feb 2025 18:32Tar gärna länk på EQE suvenmanneson skrev: ↑26 feb 2025 18:27Valfri MEB. Cupra Tavascan tex.
Mercedes likaså. Runt 6k kan man få det mesta i mellanklassen, och ibland mkt mer(tex EQE SUV för 6200).![]()
Är det dealen som nämndes förut som tog slut direkt? För jag är inte intresserad av att veta om deals som inte finns nu eller i närtid, och det är ointressant att jämföra med det också.manneson skrev: ↑26 feb 2025 18:35Se EQE SUV tråden, finns flera sidor där om det.backe skrev: ↑26 feb 2025 18:32
Den tog inte "slut direkt". Däremot hade många handlade dålig koll/inget intresse.backe skrev: ↑26 feb 2025 18:51Är det dealen som nämndes förut som tog slut direkt? För jag är inte intresserad av att veta om deals som inte finns nu eller i närtid, och det är ointressant att jämföra med det också.manneson skrev: ↑26 feb 2025 18:35Se EQE SUV tråden, finns flera sidor där om det.
Så man fick, som oftast när man gör riktigt bra deals, jaga runt en hel del.
Något som är lätt tillgängligt för alla är som regel ingen "super deal", snarare motsatsen.
Men finns den nu? Annars är den ointressant att jämföra med.manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:06Den tog inte "slut direkt". Däremot hade många handlade dålig koll/inget intresse.backe skrev: ↑26 feb 2025 18:51
Något som är lätt tillgängligt för alla är som regel ingen "super deal", snarare motsatsen.
Jag vet inte hur du fungerar, men jag köper inte ett äpple för 50kr idag om det kostade 2kr igår.backe skrev: ↑26 feb 2025 19:11Men finns den nu? Annars är den ointressant att jämföra med.manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:06Den tog inte "slut direkt". Däremot hade många handlade dålig koll/inget intresse.
Men då kanske du ska starta en tråd med erbjudanden som inte finns längre. För de som vill ha ett äpple idag får tyvärr köpa det för vad det kostar idag, inte vad det kostade igår.manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:13Jag vet inte hur du fungerar, men jag köper inte ett äpple för 50kr idag om det kostade 2kr igår.backe skrev: ↑26 feb 2025 19:11Men finns den nu? Annars är den ointressant att jämföra med.manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:06
Kunde inte sagt det bättre själv. Tråden heter ju … för stunden och är alltså för dom som är intresserade av vad som finns just nu.backe skrev: ↑26 feb 2025 19:20Men då kanske du ska starta en tråd med erbjudanden som inte finns längre. För de som vill ha ett äpple idag får tyvärr köpa det för vad det kostar idag, inte vad det kostade igår.manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:13Jag vet inte hur du fungerar, men jag köper inte ett äpple för 50kr idag om det kostade 2kr igår.backe skrev: ↑26 feb 2025 19:11Men finns den nu? Annars är den ointressant att jämföra med.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Tavascan kostar 6100 kr utan försäkring och då är det bara 340 häst vs 480.manneson skrev: ↑26 feb 2025 18:27Valfri MEB. Cupra Tavascan tex.
Poleatar2 kan du inte jämföra med denna. Pytteliten i jämförelse.
Så du kan alltså aldrig köpa en bil om det inte är minst lika bra som det bästa erbjudandet någonsin?manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:13Jag vet inte hur du fungerar, men jag köper inte ett äpple för 50kr idag om det kostade 2kr igår.backe skrev: ↑26 feb 2025 19:11Men finns den nu? Annars är den ointressant att jämföra med.manneson skrev: ↑26 feb 2025 19:06
Nu är ju den några år gammal som sagt men vill Xpeng toppa listor med sålda bilar per månad och ha rejäl rusning av kunder som vill köpa Xpeng G6 så vet dom innerst inne att priset måste ner en hel del mer. Svenskarna köper gärna kinesbilarna om dom är betydligt billigare så det verkligen känns emot dom mer välkända märkena på marknaden.StureP skrev: ↑26 feb 2025 18:18Marvel är en gammal skräpbil som dessutom är mindre. G6 är en hypermodern plattform med 800v och är betydligt mer påkostad.hksnismo skrev: ↑26 feb 2025 17:22Visst skulle Xpeng kunnat kapa en del till på priset för att verkligen börja sälja bilar i större utsträckning.
Jag förstår om man inte vill köra kinesiskt. Men att påstå att detta inte är en sjuk deal är märkligt i mina ögon.
Det kommer inte bli någon anstormning av folk som köper Xpeng G6 med dessa priser det är helt uppenbart.
De har sänkt den rejält. Vi pratar alltså om en bil som är betydligt mer välutrustad än en Model Y. Som är nästan lika snabb som en Y Performance och för endast 6k med försäkring. Du hittar inget i närheten av det. Sedan är det ett okänt märke helt klart. Men tittar man på fakta och tester så säger 9 av 10 att den slår model y.hksnismo skrev: ↑26 feb 2025 19:53Nu är ju den några år gammal som sagt men vill Xpeng toppa listor med sålda bilar per månad och ha rejäl rusning av kunder som vill köpa Xpeng G6 så vet dom innerst inne att priset måste ner en hel del mer. Svenskarna köper gärna kinesbilarna om dom är betydligt billigare så det verkligen känns emot dom mer välkända märkena på marknaden.StureP skrev: ↑26 feb 2025 18:18Marvel är en gammal skräpbil som dessutom är mindre. G6 är en hypermodern plattform med 800v och är betydligt mer påkostad.hksnismo skrev: ↑26 feb 2025 17:22Visst skulle Xpeng kunnat kapa en del till på priset för att verkligen börja sälja bilar i större utsträckning.
Det kommer inte bli någon anstormning av folk som köper Xpeng G6 med dessa priser det är helt uppenbart.
Jag fick priser den 29/1 och då låg G6P på 6995kr/mån för privatleasing (1000 mil/år) och 6295kr/mån för OP leasing.
Sänks även OP leasing med motsvarande (1000kr/mån) så är det onekligen lite lockande.
Provkörde den i Malmö och tycker att den är rätt trevlig men absolut inte någon wooow känsla.
Sedan är man ju lite nyfiken på om det kan komma bra kampanjer på Zeekr 7X som verkar vara något snäpp upp i ”premium” (vad det nu innebär) känsla.
Sänks även OP leasing med motsvarande (1000kr/mån) så är det onekligen lite lockande.
Provkörde den i Malmö och tycker att den är rätt trevlig men absolut inte någon wooow känsla.
Sedan är man ju lite nyfiken på om det kan komma bra kampanjer på Zeekr 7X som verkar vara något snäpp upp i ”premium” (vad det nu innebär) känsla.