Byta Model X Plaid svarta bromsok till röda
Moderator: Redaktion
- rohanshivi1
- Teslaägare
Byta Model X Plaid svarta bromsok till röda
Hej allihopa! Min röd 2023 MXP kom med svarta bromsok och jag behöver lite råd om jag kan byta dem till röda. Det finns många alternativ på olika kinesiska webbplatser, men jag vill inte gå den vägen utan vill ha de originala eftersom det handlar om säkerhetskomponenter. Några råd om detta och vet någon hur mycket det skulle kosta totalt?
- Thanks & Regards,
Rohan Sharma
rohanshivi1@gmail.com
Cars I Drive:
2023 Tesla Model X Plaid
2021 Tesla Model Y LR[/s]
2020 MB GLB 200d AMG
2020 MB CLA 200 AMG
2019 MB A-Class A200 AMG
- rohanshivi1
- Teslaägare
Re: Byta Model X Plaid svarta bromsok till röda
Awsome. Thanks a lot 

- Thanks & Regards,
Rohan Sharma
rohanshivi1@gmail.com
Cars I Drive:
2023 Tesla Model X Plaid
2020 MB GLB 200d AMG
2020 MB CLA 200 AMG
2019 MB A-Class A200 AMG
Du kan beställa på epc.tesla.com
På service.tesla.com får du beskrivet hur du byter.
På service.tesla.com får du beskrivet hur du byter.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Kan man inte bara klicka dit dom röda plast attrapperna?
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- rohanshivi1
- Teslaägare
**Bra poäng! Men två problem.. 1) Dummies kommer definitivt ha problem med avståndet med lättmetallfälgar 2) Säkerhetsproblem med något som Tesla imorgon kan säga "Förlåt.. det är ett brott mot garantin"**
- Thanks & Regards,
Rohan Sharma
rohanshivi1@gmail.com
Cars I Drive:
2023 Tesla Model X Plaid
2020 MB GLB 200d AMG
2020 MB CLA 200 AMG
2019 MB A-Class A200 AMG
- rohanshivi1
- Teslaägare
Thanks for this! I didnt even thought of this website

- Thanks & Regards,
Rohan Sharma
rohanshivi1@gmail.com
Cars I Drive:
2023 Tesla Model X Plaid
2020 MB GLB 200d AMG
2020 MB CLA 200 AMG
2019 MB A-Class A200 AMG
Det finns ett pris för uppgradering hos Tesla, i vart fall i USA.rohanshivi1 skrev: ↑28 feb 2025 09:21Hej allihopa! Min röd 2023 MXP kom med svarta bromsok och jag behöver lite råd om jag kan byta dem till röda. Det finns många alternativ på olika kinesiska webbplatser, men jag vill inte gå den vägen utan vill ha de originala eftersom det handlar om säkerhetskomponenter. Några råd om detta och vet någon hur mycket det skulle kosta totalt?
Kolla med Tesla också.
https://teslamotorsclub.com/tmc/thread ... le.311444/
Plastkåpor som någon skrev hoppas jag var ett skämt, det är ingen bra lösning.
Man bör veta att även om Tesla kallar det uppgraderade bromsar så är bakre oket till synes likadant på de röda oken men man har dragit ut aluminiumet som en fake-kåpa för att det ska se bättre ut. En ganska dålig uppgradering på så vis.
Bromsarna sögs vara lite bättre men drt ska väl till största delen (allt) bero på bättre bromsklossar.
Köper man det röda kittet betalar man alltså för färgen plus lite fake-design.
Förövrigt ett rätt pissigt sätt av Tesla att sälja dyra bilar med fjortis-trim. Nästa steg är kanske en fake Turbo-dekal på kofferten
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- rohanshivi1
- Teslaägare
Jag håller helt med och tack för svaret! Jag besökte Tesla SE Parts-webbplatsen och blev förvånad över kostnaden för 4 röda bromsok om de köps nya. Något runt 18 000 SEK, så jag kommer definitivt INTE att spendera så mycket bara för en färgändring. Och jag kommer definitivt inte att köpa något annat om det inte är originaldelar.AAKEE skrev: ↑28 feb 2025 14:46Det finns ett pris för uppgradering hos Tesla, i vart fall i USA.rohanshivi1 skrev: ↑28 feb 2025 09:21Hej allihopa! Min röd 2023 MXP kom med svarta bromsok och jag behöver lite råd om jag kan byta dem till röda. Det finns många alternativ på olika kinesiska webbplatser, men jag vill inte gå den vägen utan vill ha de originala eftersom det handlar om säkerhetskomponenter. Några råd om detta och vet någon hur mycket det skulle kosta totalt?
Kolla med Tesla också.
Man bör veta att även om Tesla kallar det uppgraderade bromsar så är bakre oket till synes likadant på de röda oken men man har dragit ut aluminiumet som en fake-kåpa för att det ska se bättre ut. En ganska dålig uppgradering på så vis.
Bromsarna sögs vara lite bättre men drt ska väl till största delen (allt) bero på bättre bromsklossar.
Förövrigt ett rätt pissigt sätt av Tesla att sälja dyra bilar med fjortis-trim. Nästa steg är kanske en fake Turbo-dekal på kofferten![]()
- Thanks & Regards,
Rohan Sharma
rohanshivi1@gmail.com
Cars I Drive:
2023 Tesla Model X Plaid
2020 MB GLB 200d AMG
2020 MB CLA 200 AMG
2019 MB A-Class A200 AMG
Kostar det bara 18K för fyra BREMBO-ok är det förvånansvärt billigt.rohanshivi1 skrev: ↑28 feb 2025 14:54Jag håller helt med och tack för svaret! Jag besökte Tesla SE Parts-webbplatsen och blev förvånad över kostnaden för 4 röda bromsok om de köps nya. Något runt 18 000 SEK, så jag kommer definitivt INTE att spendera så mycket bara för en färgändring. Och jag kommer definitivt inte att köpa något annat om det inte är originaldelar.AAKEE skrev: ↑28 feb 2025 14:46Det finns ett pris för uppgradering hos Tesla, i vart fall i USA.rohanshivi1 skrev: ↑28 feb 2025 09:21Hej allihopa! Min röd 2023 MXP kom med svarta bromsok och jag behöver lite råd om jag kan byta dem till röda. Det finns många alternativ på olika kinesiska webbplatser, men jag vill inte gå den vägen utan vill ha de originala eftersom det handlar om säkerhetskomponenter. Några råd om detta och vet någon hur mycket det skulle kosta totalt?
Kolla med Tesla också.
Förövrigt ett rätt pissigt sätt av Tesla att sälja dyra bilar med fjortis-trim. Nästa steg är kanske en fake Turbo-dekal på kofferten![]()
Från tråden på TMC var oken riktigt billiga och de uppgraderade bromsklossarna rätt dyra.
Vill du bara ha ”look” funkar nog att bara byta ok, men vill du bättra bromsförmågan vill du nog ha klossarna också.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5