Nyfiken fråga. Vad vill du att de ska göra? Ibland går saker fel och livet kort så inget att hetsa upp sig över, IMHO.
Jag har haft många bilar genom åren och alla tillverkare drabbas någon gång av tillverkningsfel. Sist för min del var det min BMW i4 från 2023 där de hade fel på en ventil som styr kylvätskan till batteri och kupé. Den fick de byta 3 gånger och förhoppningsvis så är det en permanent fix nu efter tredje bytet. Anledningen till tre byten är för att utbytesdelen inte heller höll måttet utan gick sönder den också.
När ventilen går sönder så är det bärgare till versktad som gäller eftersom batteriet kan ta skada annars.
BMW har samma ventil på alla sina elbilar så det är några stycken som ska bytas. Under tiden min bil stod still så fick jag hyrbil från BMW men ingen annan kompensation.
Det här är min första Tesla så ingen fanboy på så sätt och tycker det är jävligt trist att bilen inte fungerar 100% eftersom den är helt ny. Den är dock körbar och jag hoppas de kompenserar med något som plåster på såren men förväntar mig inget.