Tror att många som gillar Tesla lämnat forumet pga stämningen, det är så gnälligt och negativt. Andra har slutat skriva, men läser lite ibland. Men de allra flesta köpare har överhuvudtaget ingen koll på, eller intresse av, bilforum. Y är ju en svenssonbil nu, den nya V70n.
Min gissning är att försäljningen kommer ta fart nu iom att de "normala" modellerna lanserats. Men eftersom många, särskilt privatköpare, passade på iom ränterabatten är det många som redan köpt, och sedan många som väntar på bättre ränta.
Drösvis personal/förmånsbilar lär beställas oavsett när de nu trillar in i utbudet hos storbolagen.
Instämmer de flesta som skaffar en elbil/Tesla hänger inte i detta forum. Det är inget unikt längre som det var för några år sedan. Nu skaffar man sin andra eller kanske tredje elbil och behöver inte tala om att man skaffat något som ändå alla andra redan har
Att detta forum nuförtiden tyvärr mest består av Tesla och Elon haters gör inte saken bättre.
Tesla Delivery ringde upp nu i morse och ville pata lite om min beställning, som var den ska hämtas, betalning och liknande. Är det inte lite tidigt att slösa tid på sådant, när dom beräknar leverans till maj-juni.
— uppdatering 1729 —
Under samtalet tidigare under dagen sa dom att det dröjer närmare till leveransen i maj innan jag får inbytesförslag för min TM3. Nu kom det notis i appen att jag måste skynda mig att acceptera inbytespriset och skicka in båda delarna av regbevis så dom kan göra klart med tilldelning.
Senast redigerad av Skatbo, redigerad totalt 2 gång.
Tesla Delivery ringde upp nu i morse och ville pata lite om min beställning, som var den ska hämtas, betalning och liknande. Är det inte lite tidigt att slösa tid på sådant, när dom beräknar leverans till maj-juni.
— uppdatering 1729 —
Under samtalet tidigare under dagen sa dom att det dröjer närmare till leveransen i maj innan jag får inbytesförslag för min TM3. Nu kom det notis i appen att jag måste skynda mig att acceptera inbytespriset och skicka in båda delarna av regbevis så dom kan göra klart med tilldelning.
Låter som när jag köpte min model y, var bråttom från teslas sida med alla betalningar etc .. och sen stendött.
Tipsen från den tråden var iaf, ligg lågt tills du har chassinummer (nu gjorde jag inte inbyte så det kanske är lite annorlunda)
Även jag har idag beställt LR AWD. Efter 6 år med min favoritfärg blå på Model 3 så är jag lite besviken att den inte längre finns, och heller ingen ersättare (ännu), så det fick bli stealth grey denna gång.
2022 Tesla Model 3 LR 2019 Tesla Model 3 LR 2018 Kia Soul EV 30kWh
Hej alla!
Har beställt Juniper awd Stealth Grey, beräknat lev mars 11-25. Blir första elbilen, kör för närvarande Mondeo diesel.
Ska hämta bilen i Örebro den 17/3.
Senast redigerad av Erkki_B, redigerad totalt 1 gånger.
Juniper Stealth Grey AWD uppskattad lev. 12-26 Mars. Privat billån med restvärde från DNB. Allt blev godkänd och kontantinsatsen betald men för några dagar var jag tvungen och "ansöka" igen till DNB och nu står det bara på "Pending Credit Decision" i appen men hos DNB står det godkänd. Någon annan som upplever samma sak?
Juniper Stealth Grey AWD uppskattad lev. 12-26 Mars. Privat billån med restvärde från DNB. Allt blev godkänd och kontantinsatsen betald men för några dagar var jag tvungen och "ansöka" igen till DNB och nu står det bara på "Pending Credit Decision" i appen men hos DNB står det godkänd. Någon annan som upplever samma sak?
Japp, blev så för mig med. Enligt support är det IT strul. Skicka meddelande så fixar de det direkt.
Jag beställde 26/2. AWD stealth grey. Leveransfönster 9-23 mars. Fick registreringsnummer 6/3 och VIN 7/3. Väntar på slutfaktura (köper kontant/privat med inbyte).
Edit: Levereransfönster idag uppdaterat till 13-27 mars.
Samma här. Jag har 17/3 och 18/3 att välja mellan.
Bäst att kolla med olika försäkringsbolag då det verkar väldigt individuellt vad man får för priser. Trygg Hansa brukar ge mig hiskligt dåligt pris, så jag har kört med If i 6 år och kommer fortsätta med det. Har även 15% rabatt där i och med samlade försäkringar. Sist jag bytte bil var TH ungefär dubbelt så dyra som Ifs stora bilförsäkring.