Elbilar släpper ut mer än fosilbilar

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Elbilar släpper ut mer än fosilbilar

Inlägg av Stefan T »

Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Re: Elbilar släpper ut mer än fosilbilar

Inlägg av far1far2 »

"Mot dumhet kämpar till och med gudarna förgäves"! ;)
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Mina däck har klarat sig förvånansvärt många mil innan jag behövde byta. Kunde kära längre än med Volvon i alla fall.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Forskarna använde bland annat data från praktiska tester utförda av bilindustrin
Det säger väl allt. :?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Mm, ny teknik gillar att FUDa till fördel för gammal tecknik
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Vikterna var väl lite att ta i. I varje fall när det gäller model S som jag gissar borde jämföras mot en bil som väger typ 1900kg om man ska en motorstark sak.
Nu drar jag jag i och för sig det åt det hållet som passar bäst för Tesla. Speciellt med tanke på att när man ska hitta jämförbar bil för att få fram förmånsvärdena så är det ingen av oss som vill nämna typ E63 AMG eller hur?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Pontus skrev:
Vikterna var väl lite att ta i. I varje fall när det gäller model S som jag gissar borde jämföras mot en bil som väger typ 1900kg om man ska en motorstark sak.
Nu drar jag jag i och för sig det åt det hållet som passar bäst för Tesla. Speciellt med tanke på att när man ska hitta jämförbar bil för att få fram förmånsvärdena så är det ingen av oss som vill nämna typ E63 AMG eller hur?
E63, vaaaaaaa, neeeeej, så mycket strunt du pratar! Inte jämförbar alls. Inte alls. Inte det minsta. Ahem. Neeeej, jag tycker vi ska jämföra Model S med... Hmmmm. Skoda Octavia, tycker jag! Med minsta bensinaren. Det är en väldigt jämförbar bil. Hör ni det, Skatteverket?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare

Inlägg av MSO »

danni skrev:
E63, vaaaaaaa, neeeeej, så mycket strunt du pratar! Inte jämförbar alls. Inte alls. Inte det minsta. Ahem. Neeeej, jag tycker vi ska jämföra Model S med... Hmmmm. Skoda Octavia, tycker jag! Med minsta bensinaren. Det är en väldigt jämförbar bil. Hör ni det, Skatteverket?
Låter rimligt, då jag faktiskt bytte från just en sådan.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

...och så agerar Robert Collin i Aftonbladet helt öppet nyttig idiot åt oljelobbyn genom att utan minsta kritiska blick rapa upp detta pressmeddelande. Tragiskt med journalister som inte ens försöker låtsas göra det de har betalt för:

http://www.aftonbladet.se/bil/article22797826.ab
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Det tragiska är att tidningar och journalister vet att det inte stämmer, de känner igen FUD, de håller inte med allt skit de skriver om Tesla.

Men alla artiklar om Tesla genererar klick, och speciellt negativa artiklar.

Det allra bästa de vet är när massor med folk börjar klicka på en artikel, och skriva massa kommentarer. Det är då sidan blir mycket exponerad och intäkterna från bannerannonser går upp.

Jag har fått höra från journalister att Tesla-artiklar drar till sig fem gånger så många läsare som artiklar om övriga bilar.

Skriver de en negativ artikel som provocerar några Tesla-fanatiker och ännu bättre om nån Tesla-basher börjar skriva spydigt på kommentarsfältet som retar upp fanatikerna som börjar försvara bilen är katsching i deras ögon.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

TiborBlomhall skrev:
...
Skriver de en negativ artikel som provocerar några Tesla-fanatiker och ännu bättre om nån Tesla-basher börjar skriva spydigt på kommentarsfältet som retar upp fanatikerna som börjar försvara bilen är katsching i deras ögon.
Då gäller det alltså att inte läsa dessa skräpartiklar längre och framförallt att låta bli att försvara Tesla i kommentarsfälten. Då borde det där eländiga skriveriet i princip självdö så småningom. Men det är nog inte så lätt det heller. :?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar