Förnuft & känsla grillar Teslaklubben

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Förnuft & känsla grillar Teslaklubben

Inlägg av TiborBlomhall »

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Re: Förnuft & känsla grillar Teslaklubben

Inlägg av spacecoin »

Kul, men det hade varit roligare med en debatt. Det blir lite "apologistiskt" kanske och lite oemotsagt helt enkelt upplever jag. Det gör det mindre intressant.

Inte mycket till grillning helt enkelt i min mening utan mer ett trevligt samtal med vissa kritiska mothugg. Peder får steppa upp lite...

Sedan så tycker jag som vanligt att hålla på att dra "aspie"-kortet för att ursäkta Elon är fel. Det är enligt mig en otjänst mot alla som verkligen har en Aspergers diagnos. Elon är mest av allt en priviligierad skitstövel som omger sig med jasägare. Kanske har han även ASD. Känner någon någon ASD-person som är över 50, är smart, och beter sig som Elon så upplys mig gärna om det finns fler sådana personer som inte lärt sig något om livet och att inte kunna "fejka" socialt samspel eller vanligt hyfs på 50+ år.

Ett av det kanske mest utmärkande dragen är att de med en ASD-diagnos är dessutom att de har svårt att ljuga... Låter det som Elon?
manneson

Inlägg av manneson »

spacecoin skrev: 16 mar 2025 23:10
Ett av det kanske mest utmärkande dragen är att de med en ASD-diagnos är dessutom att de har svårt att ljuga... Låter det som Elon?
Steve Jobs var ju känd för att ha ett "reality distortion field". Antagligen har Elon något liknande. Finns tom en Wikipedia-artikel om det: https://en.wikipedia.org/wiki/Reality_distortion_field :lol:
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

TiborBlomhall skrev: 16 mar 2025 22:55
Intressant diskussion, bra jobbat Tibor!

Blev nyfiken på vad det var i glasen, likör43? 8-)
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Tellus skrev: 17 mar 2025 13:29
Blev nyfiken på vad det var i glasen, likör43? 8-)
Nej, tyvärr ;)
Energidricka
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Dom ljuger inte. Ur deras perspektiv så är det sanningen, till 110%.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

dstr skrev: 18 mar 2025 07:52
Nu tror jag du menar psykopater?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Det finns ju sådana personer som tror på allt dom säger även om dom ändrar sig dagen efter (tex någon väldigt nära Elon nu mera). Men Elon brukar ju då och då erkänna att han har fel och tidigare har han ju även pratat om att hans taktik för tidsplaner för typ ett 3 månaders projekt är att sätta målet till 1 månad och hoppas på att det blir klart på 2 månader. Men även då gå han ju ut med information om att det kommer vara klart om 1 månad, så då har han ju medvetet faktiskt ljugit.
Så jag tror inte Elon riktigt tror på allt han säger faktiskt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Pontus skrev: 18 mar 2025 08:36
Det finns ju sådana personer som tror på allt dom säger även om dom ändrar sig dagen efter (tex någon väldigt nära Elon nu mera). Men Elon brukar ju då och då erkänna att han har fel och tidigare har han ju även pratat om att hans taktik för tidsplaner för typ ett 3 månaders projekt är att sätta målet till 1 månad och hoppas på att det blir klart på 2 månader. Men även då gå han ju ut med information om att det kommer vara klart om 1 månad, så då har han ju medvetet faktiskt ljugit.
Så jag tror inte Elon riktigt tror på allt han säger faktiskt.
Elon har sålt autonom självkörning i över 10 år. Tesla säljer en produkt i Sverige som inte lagligen får levereras. De har de gjort i snart 10 år.
Det kommer aldrig att hända med nuvarande bilar. Lustigt nog är han ju vinnare oavsett.

Alla Teslor kan köra själva (2015). 1 miljon robotaxi utan geofence nästa år (2020).
Robotar i masstillverkning 2026? Det funkar inte ens i labbet.

Elon är dummare än en tegelsten om han inte är en ren skojare.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar