Vi har precis fått vår Tesla 3 Highland. Farhågan jag hade om störande blänk i vindrutan från led-listen i kupén har besannats.
Jag vet inte hur ni upplever det men soliga dagar är det ganska störande.
Är det någon som har lyckats foliera eller nåt för att få bort blänket och kan ge lite tips?
Blänk i vindrutan från led-listen
Moderator: Redaktion
Re: Blänk i vindrutan från led-listen
Ja det är riktigt tokigt utformat. Märkte knappt av det i vintras men när solen står lågt så är det väldigt påtagligt. Får se om det blir bättre i sommar när solen står högre och lyser mer rakt ned.
Jag tyckte mig se på nån video att på nya Model Y så verkar de ha byggt in led-listen lite så att det blir ett "tak" över den. Dessutom så såg listen svart ut istället för silver.
Jag ska prova att sätta någon svart tejp på det silvriga för att se om det hjälper.
Känns svårt att få snyggt bara.
Vanlig eltejp ser ut så här. Räckte inte hela vägen!
.
Jag ska prova att sätta någon svart tejp på det silvriga för att se om det hjälper.
Känns svårt att få snyggt bara.
Vanlig eltejp ser ut så här. Räckte inte hela vägen!

.
Ja tänka sig. Att ljusa lister kommer att synas i rutan behövs uppenbarligen en raketforskare att räkna ut. Masken borde låna en från Spacex. Tokstörande tycker jag
Nja alltså det är själva listen och inte ljudet den ger ifrån sig, som blänker i rutan. Listen är blank nog att reflekteras i rutan när solen ligger på.. ,’
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
Det är som sagt inte ljuslisten i sig som är problemet utan den silvriga listen som löper under. Problemet löstes enkelt (hållbart?) med vanlig eltejp. Blänket försvann helt och hållet. Får se hur länge det sitter kvar.