spacecoin skrev: ↑26 mar 2025 10:18
Credde skrev: ↑26 mar 2025 10:17
Tesla verkar ha det lite kämpigt i Canada!
jag läste det där igår. Stämmer rapporteringen så är det ju, så vitt jag fattar, rent bidragsfusk? Eller?
Helt klart inget bra om detta stämmer.
Någon som vet om det går att se statistik för hur många ansökningar som Tesla gjorde i december 2024 och början av januari 2025? Det kan visa sig att det finns en enkel förklaring i att Tesla helt enkelt släpade med ansökningarna och fick panik när regeringen gick ut med att pengarna höll på att ta slut den 10:e januari. Då lät anställda på övertid på helgen 10-12:e januari sitta och ansöka och därmed skapade situationen att datan över ansökningarna ser konstig ut.
Tesla pushade bevisligen ut väldigt många bilar under slutet på 2024 och kanske inte hann med att göra det administrativa.
Återigen så tråkigt i att det i rapportering saknas data, som istället gör att det ser ut som det blir en fråga angående pro/anti-Tesla.
Och att vi då återigen blir samma personer som skriver från var sitt håll.
Jag kommer helt klart anse att Tesla gjort fel och de ska straffas om det visar sig vara så. Om det visar sig vara tvärt om så är det bara sorgligt att även Kanadas regering går ut med vinkling som ser negativ ut för Teslas del om det finns en förklaring. De har ju dock inte ljugit, utan bara undanhållit hela sanningen för att styra agendan.