spacecoin skrev: ↑26 mar 2025 04:33
iAkita skrev: ↑26 mar 2025 00:33
spacecoin skrev: ↑25 mar 2025 12:17
Jag blir nog perma-bannad när som helst (har fått varning om det) men har haft bra utbyte av forumet över snart sex år och försökt bidra med det jag kan.
Helt off-topic från min sida nu, men skulle det ske känns det fullständigt obegripligt. Nog för att du kan vara starkt kritisk mot FSD och TSLA men att ett fåtal stör sig på det och anmäler inläggen känns inte som en anledning att permanentbanna någon. Jag har sällan om ens någonsin sett dig hoppa på formsmedlemmar och skulle sakna dina informativa och analytiska inlägg, som man kan välja att hålla med om eller inte hålla med om. Lite som forumet var förr.
Tack det var snällt av dig. PM funkar också
Jag har haft många hetlevrade och tuffa (och givande, roliga, intelligenta) diskussioner med väldigt många personer genom åren så det är väl tidens tand… Jag tror dock att det är sällan eller aldrig som den jag diskuterat med anmäler inläggen utom kanske en viss person på senare tid.
Senaste gången var mitt ”personangrepp” tror jag att jag påpekade vad någon brukade säga om journalister som rapporterar Teslakritiska nyheter som senare visar sig vara sanna. En veckas avstängning.
Innan det var det ”Tog det dig verkligen ett halvår att fundera ut det där icke-svaret?”. Jag fick det förklarat att det var ”en tråkig och nedsättande kommentar om en annan forummedlem”. Fem dagar avstängning.
Ja, det kanske var lite syrligt? Vad vet jag? Om man inte ens kan ha en retorik och ton som skulle tolereras i riksdagen så vet jag inte ens om detta är ett ”forum” längre.
Teslaägare är jag dock fortsatt sedan sex år och är nöjd med bilen.
"Om man inte ens kan ha en retorik och ton som skulle tolereras i riksdagen..."
är en väldigt bra liknelse. För mig modereras det på tok för hårt på en nivå
värdig en ytterst känslig dagisfröken.
Men kanske är det den bästa lösningen? Det finns en klar risk att forumet skulle
urarta om jag och möjligen några andra skulle få fritt spelrum.
Det vore dock intressant om Tibor tog semester en månad i sin roll som
dagisfröken och släppte dagisbarnen fria.
Skämt osido, Tibor gör ett fantasiskt jobb med att driva forumet och även om
jag inte håller med om nivån på modereringen, 10 % av nuvarande nivå skulle
förmodligen räcka, så är det som sagt kanske den bästa lösningen för att
hålla forumet på en okej nivå.