Som svar på det du skrev:mikebike skrev: ↑27 mar 2025 07:58Ja, avbländning som bara funkar på natten och barmark. Men när den går att aktivera så är den ok.mussla skrev: ↑27 mar 2025 04:39Min bil har bara blivit bättre sedan jag köpte den. Jag har fått helljus med pixelavbländning, varningssystem för korsande trafik bakom bilen bara för att nämna något. Listan är lång på förbättringar.mikebike skrev: ↑26 mar 2025 21:54Jag struntar i vad ett företags VD sysslar med, jag bryr mig bara om produkten.
Eftersom Tesla fortsätter att ta bort funktioner och gör bilarna sämre så känns de inte intressanta längre.
Att de dessutom försämrar bilar efter leverans gör det helt uteslutet att köpa någon fler Tesla för mig.
Tycker du att avaktiverad radar, urkopplade 12V-uttag och obligatoriskt pling när man använder farthållaren också är förbättringar?
Min nästa bil skall ha radar, regnsensor, parkeringssensorer och rattspakar. Justerbart svankstöd i passagerarstolen också.
Gärna smidigare lösningar för takräcke och dragkrok.
Skärm i baksätet, spel, karaoke och pruttljud klarar jag mig utan.
Svarade jag att min bil endast har blivit bättre sedan jag köpte den. Jag har aldrig haft frontradar i den och den har därmed aldrig blivit urkopplad. Däremot har jag fått en kabinradar aktiverad av mjukvara (om jag förstår det rätt).
Mina 12-volts-uttag fungerar när jag använder dem. Apropå pling från farthållaren så kan jag ärligt säga att jag inte stör mig på det. Jag spetsade öronen nu på morgonen när jag körde och startade och stoppade farthållaren flera gånger. Man måste var ljudkänslig om man stör sig på det plinget.
Mina strålkastare fungerar bättre än när jag köpte bilen eftersom jag nu har pixelavbländning.
Här är några förbättringar sedan jag köpte min bil för ungefär ett år sedan:
- Pixelavbländning på strålkastare
- Rear Cross Traffic Alert
- Seats Control (styra passagerarsätet från skärmen)
- Set Arrival Energy
- Apple Watch
- Custom Mirror Tilted Positions
- First-Row Cabin Sensing Update
- Third-Party Fast Charger Preconditioning
Vad tycker ni andra? Blir våra bilar bättre eller sämre över tid?