ELLEVIO.SE > ”Importen av el ökar dramatiskt i framtiden”

Här diskuterar vi övriga ämnen.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle Johansson
Kontakt:

ELLEVIO.SE > ”Importen av el ökar dramatiskt i framtiden”

Inlägg av Kalle Johansson »

Jag lägger inte tråden i Nyheter eftersom inte ämnet är en "officiell" Tesla-nyhet utan släppt idag av ELLEVIO.SE: ”Importen av el ökar dramatiskt i framtiden”.

Några åsikter om denna nyhet som lades ut idag och som rapporterats på varenda nyhetssändning av Sveriges Radio?
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare

Re: ELLEVIO.SE > ”Importen av el ökar dramatiskt i framtiden”

Inlägg av Lerumsexpressen »

Kalle Johansson skrev: 21 mar 2025 17:39
Jag lägger inte tråden i Nyheter eftersom inte ämnet är en "officiell" Tesla-nyhet utan släppt idag av ELLEVIO.SE: ”Importen av el ökar dramatiskt i framtiden”.

Några åsikter om denna nyhet som lades ut idag och som rapporterats på varenda nyhetssändning av Sveriges Radio?
Jag kollade på YT releasen för rapporten.
Påminner starkt om Almedalsveckan, alla säger "vi måste planera tillsammans", staten måste hjälpa till, staten säger att de ska "röja" hinder men marknaden ska lösa allt själva, inget om vem som ska betala, buzzwords = självförsörjningen, klimatmål, osäkerher, takta, smarta investeringar, osv.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Re: ELLEVIO.SE > ”Importen av el ökar dramatiskt i framtiden”

Inlägg av Airlift »

Lerumsexpressen skrev: 21 mar 2025 18:45
Kalle Johansson skrev: 21 mar 2025 17:39

Jag kollade på YT releasen för rapporten.
Påminner starkt om Almedalsveckan, alla säger "vi måste planera tillsammans", staten måste hjälpa till, staten säger att de ska "röja" hinder men marknaden ska lösa allt själva, inget om vem som ska betala, buzzwords = självförsörjningen, klimatmål, osäkerher, takta, smarta investeringar, osv.
Som vi käbblat om i den andra tråden (TM) så kommer inget att hända förrän katastrofen är ett faktum och ”vi har varit naiva” seglar ut på floskeltoppen som tydlig segrare igen.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Skriv svar