Knarrande backspegel(klumpen)

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare

Knarrande backspegel(klumpen)

Inlägg av xms67 »

Min MY som är uttagen okt -23 har fått ett knarrande/vibrationsljud från klubben där den inte backspegeln sitter.

Om jag trycker den mot framrutan blir det bättre. Allra bäst blir det om jag trycker den snett uppåt. Lite svårt att beskriva men på där klumpen slutar mot vindrutan sätter man två fingrar och trycker den snett upp mot taket.

Det knarrar dock inte varje gång och det känns som ett typiskt fall där den kommer vara tyst om en verkstad provkör.

Men vad tror ni? Värt att testa en verkstad? Skulle Tesla göra detta på någon form av garanti?
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Användarvisningsbild
LasseJson
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars838608

Re: Knarrande backspegel(klumpen)

Inlägg av LasseJson »

Hej
Upplever samma problem på vissa vägsträckor men har valt att inte göra något åt det (än). Blir som du skrev tillfälligt bättre om jag trycker till plasten
Oryxbonk

Inlägg av Oryxbonk »

Har också ett knarrande där. Ibland får jag bort det genom att trycka på plasten men sen kommer det tillbaka.
Användarvisningsbild
MSW
Teslaägare
Referralkod: ts.la/939764

Inlägg av MSW »

LasseJson skrev: 06 mar 2025 09:03
Hej
Upplever samma problem på vissa vägsträckor men har valt att inte göra något åt det (än). Blir som du skrev tillfälligt bättre om jag trycker till plasten
Jag hade det plus knarret från innertaket bakom solskyddet. En ranger tittade på det vid tillfälle. Han plockade bort 2 plastbitar innanför innertaket och i ”klumpen” plockade han ut en plastflärp som brukade skallra. Efter det (4/8 2024) har bilen varit knäpptyst.
Tesla är de bästa bilarna jag ägt. Det är inget politiskt ställningstagande.
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare

Inlägg av xms67 »

Kan berätta att jag la en serviceorder och en ranger kom och fixade knarrandet. Nu är det tyst och fint i bilen, inget knarrande från backspegeln.
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Skriv svar