För att underlätta och påskynda utvecklingen av elbilsmarknaden så brukar jag göra följande:
* Vid resa någonstans så kontaktar jag alltid destinationen, hotellet, anläggningen och frågar om det finns tillgång till laddplats för elbil om uppgiften inte går att hitta på deras sida.
* Mailat de närliggade kommunerna och frågat vilka laddplatsparkeringar de erbjuder.
* Kontaktat diverse favoritbutiker och frågat om de kan ta in laddkablage, laddboxar mm till elbilar. (Prismässigt så är det nog bra om det blir lite konkurrens på denna marknaden just nu)
* Meddelat diverse shoppingcenter och anläggningar med stora parkeringar att det eventuellt finns möjlighet att ansöka om att få en destinationsladdare från Tesla.
https://www.teslamotors.com/sv_SE/destination-charging
Är det någon som har lite mer tips på vad man kan göra?
Påskynda utvecklingen av elbilsmarknaden
Moderator: Redaktion
- alset srotom
- Teslaägare
- Elbilisten
Re: Påskynda utvecklingen av elbilsmarknaden
Bra jobbat!
Jag har mailat turistbyråer i kommuner där det enligt uppladdning.nu inte finns laddmöjlighet. (Ledde till två nya på uppladdning.nu)
Jag har även haft mailkontakt med två bilhandlare om de kunde fixa laddmöjlighet tillgänglig för allmänheten dygnet runt. (Den ena har nu laddbox från Clever, men jag vet ju inte om jag kan ta äran av det.)
Jag har frågat (om det inte är kö i kassan) på några mackar om när de ska få en snabbladdare eftersom macken borta i grannstaden ju redan har en. Har även haft mailkontakt med en mack i en grannkommun.
Har även mailat ett köpcenter intill gränsen till Det Stora Elbilslandet i väster. Fick negativt svar förra våren och inget i år...
Jag brukar även informera lite kort om Klimatklivet och länka till ansökan, pengar är de flesta intresserade av
Jag har mailat turistbyråer i kommuner där det enligt uppladdning.nu inte finns laddmöjlighet. (Ledde till två nya på uppladdning.nu)
Jag har även haft mailkontakt med två bilhandlare om de kunde fixa laddmöjlighet tillgänglig för allmänheten dygnet runt. (Den ena har nu laddbox från Clever, men jag vet ju inte om jag kan ta äran av det.)
Jag har frågat (om det inte är kö i kassan) på några mackar om när de ska få en snabbladdare eftersom macken borta i grannstaden ju redan har en. Har även haft mailkontakt med en mack i en grannkommun.
Har även mailat ett köpcenter intill gränsen till Det Stora Elbilslandet i väster. Fick negativt svar förra våren och inget i år...
Jag brukar även informera lite kort om Klimatklivet och länka till ansökan, pengar är de flesta intresserade av

- alset srotom
- Teslaägare
Re: Påskynda utvecklingen av elbilsmarknaden
Klimatklivet var mer än vad jag visste och riktigt bra.
Skall ta med mig detta i kommunikationen framöver
Skall ta med mig detta i kommunikationen framöver

Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!