Superbra omhändertagande. Den värsta punkten var lossnat armstöd. Ett par punkter anmälde jag för flera månader sen, men jag har inte tyckt det varit värt att åka extra för dessa. De låg sparade för åtgärd i Teslas system.
Jag konstaterar när jag sitter i kundmottagningen att den börjar närma sig 2000 mil. Det kändes långt kvar när jag bokade detta besök, men jag har kört några längre resor sista veckorna. Jag nämner det och de skall se om det går att göra service samtidig. Och det löser de! (Jag vet att första service inte är så omfattande, men ändå.)
Så fick jag lånebil. Var beredd på ett random sotlok.
- Jag har bokat en P90D till dig blir det bra? säger hon.
Vad svarar man på det?
Gjorde följande observationer / reflektioner i lånebilen:
- P90D är en attraktion helt i klass med de bästa jag har åkt på tivolin, och då måste man ju i regel stå i kö en halvtimma eller mer. Jag är helnöjd med min 85D och dess förmånsvärde. Det är för mig en "stretch" redan som det är. Får jag, som nu låna en av de senaste / häftigaste Teslorna vid service så kan man ju faktiskt räkna hem den servicen som gratis.

- Mitt val av pano är nu bekräftat som oumbärligt. Detta var första gången jag körde en utan pano. Det var omöjligt för mig och mindre trevligt för övriga att åka i baksätet. Känslan av rymd är mycket värd och minskar åksjukan för baksätespassagerarna. Öppningsbarheten är kul då och då men det är fram för allt glaset som jag vill åt. Sol, värme, kyla eller ljud från pano-taket är helt underordnat, inget jag nånsin uppmärksammat i min bil, bara hört andra diskutera här.
- Nextgen är inte för alla.
Det var också första gången jag testade nextgen. De något mindre som var med tyckte det var bra säten. Jag tyckte de klämde besvärande mycket på sidorna. Man satt stadigt och det var ju bra ett tag, men jag tyckte en halvtimma var nog. Inget för mig på långresor. Dessutom lite sämre att komma ur bilen. Jag är längre och bredare än genomsnitt och trivs avsevärt bättre i mina standardsäten.