Nöjd kund (Service)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Nöjd kund (Service)

Inlägg av Bjorn »

Lämnade min bil i en dag för att fixa några mindre garantipunkter.

Superbra omhändertagande. Den värsta punkten var lossnat armstöd. Ett par punkter anmälde jag för flera månader sen, men jag har inte tyckt det varit värt att åka extra för dessa. De låg sparade för åtgärd i Teslas system.

Jag konstaterar när jag sitter i kundmottagningen att den börjar närma sig 2000 mil. Det kändes långt kvar när jag bokade detta besök, men jag har kört några längre resor sista veckorna. Jag nämner det och de skall se om det går att göra service samtidig. Och det löser de! (Jag vet att första service inte är så omfattande, men ändå.)

Så fick jag lånebil. Var beredd på ett random sotlok.
- Jag har bokat en P90D till dig blir det bra? säger hon.
Vad svarar man på det?

Gjorde följande observationer / reflektioner i lånebilen:
- P90D är en attraktion helt i klass med de bästa jag har åkt på tivolin, och då måste man ju i regel stå i kö en halvtimma eller mer. Jag är helnöjd med min 85D och dess förmånsvärde. Det är för mig en "stretch" redan som det är. Får jag, som nu låna en av de senaste / häftigaste Teslorna vid service så kan man ju faktiskt räkna hem den servicen som gratis. :)

- Mitt val av pano är nu bekräftat som oumbärligt. Detta var första gången jag körde en utan pano. Det var omöjligt för mig och mindre trevligt för övriga att åka i baksätet. Känslan av rymd är mycket värd och minskar åksjukan för baksätespassagerarna. Öppningsbarheten är kul då och då men det är fram för allt glaset som jag vill åt. Sol, värme, kyla eller ljud från pano-taket är helt underordnat, inget jag nånsin uppmärksammat i min bil, bara hört andra diskutera här.

- Nextgen är inte för alla.
Det var också första gången jag testade nextgen. De något mindre som var med tyckte det var bra säten. Jag tyckte de klämde besvärande mycket på sidorna. Man satt stadigt och det var ju bra ett tag, men jag tyckte en halvtimma var nog. Inget för mig på långresor. Dessutom lite sämre att komma ur bilen. Jag är längre och bredare än genomsnitt och trivs avsevärt bättre i mina standardsäten.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Re: Nöjd kund (Service)

Inlägg av AnteF »

Bjorn skrev:
"Jag tyckte de klämde besvärande mycket på sidorna." "Jag är bredare än genomsnitt"
Ut i motionsspåret med dig. ;)
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

"Jag har bokat en P90D"???
Jag ska in med min bil om ca 2 veckor och har sedan länge önskat en Tesla som lånebil men svaret har hela tiden varit "vi kan inte boka någon bil eller lova någonting men vi har noterat det". Var lämnade du in den?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare

Inlägg av Bjorn »

AnteF skrev:
Bjorn skrev:
"Jag tyckte de klämde besvärande mycket på sidorna." "Jag är bredare än genomsnitt"
Ut i motionsspåret med dig. ;)
Ifs behövligt :) , men det är inte hela sanningen. Jag är lång också. Jag har aldrig hittills provat en bil där jag suttit bättre i annat än extremläget. Längst bak, längst ner i bakkant på sätet och högst upp i framkant, ratten max vinklad uppåt. Pratade med en försäljare en gång om att få stolsskenan omsvetsad några cm längre bak för att kunna köpa bilen. Jag får alltid sitta med benen mer böjda än en kort person. Det finns ju ingen plats att böja dem uppåt för där har de satt en ratt. Då kvarstår åt vinkla dem sidorna och det är framförallt där skålade säten inte blir så bra.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare

Inlägg av Bjorn »

Pontus skrev:
Jag ska in med min bil om ca 2 veckor och har sedan länge önskat en Tesla som lånebil men svaret har hela tiden varit "vi kan inte boka någon bil eller lova någonting men vi har noterat det". Var lämnade du in den?
Mölndal. De hade inget lovat mig, så det var en överraskning. Jag tror de gör vad de kan om du har bett om det. Det var definitivt känslan jag fick av allt.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Bjorn skrev:
Pontus skrev:
Mölndal. De hade inget lovat mig, så det var en överraskning. Jag tror de gör vad de kan om du har bett om det. Det var definitivt känslan jag fick av allt.
Jag ska lämna in min på onsdag. Få se vad jag får för bil då :-)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Kul och viktigt att någon skriver när det är socker och inte bara när det är salt och beskt!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Har bokat en service nästa vecka i GBG och när jag var inne på 6000 i februari fick jag också en P90D(L) och jo skillnaden kändes verkligen :)

Men nu vid nästa service skall jag upp till Lilleström i Norge och känns inte bra om man måste åka fossilt i ELBILSLANDET och jag har ju inget bensinkort hur gör man då och är det dyrt???

Men övade förra veckan då sonen skulle köra polarna och jag fick låna fossila versionen, men alla dessa knappar måste varit närmre hundra varför???
20160513_195536.jpg
Skriv svar