Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2025.14
8.7 är nog den absolut vanligaste versionen att vara på just nu skulle jag tro.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Tumme upp på 2025.14. Snygga visuella ändringar, t ex kameraläget.
AP fungerar bra som vanligt, endast testat på mindre landsväg i skärgården iofs.
AP fungerar bra som vanligt, endast testat på mindre landsväg i skärgården iofs.
2025.14 var en kanon uppdatering för mig med en Model S. Älskar funktionen för döda vinkeln samt att äntligen kunna ställa in en höjd på bagageluckan hemma i garaget och en annan på andra ställen. Äntligen!
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- T4s
- Teslaägare
Jag fick 2025.8.8 idag, kiligt. Autopiloten är sämre på denna än förra jag hade.
Kul för er att ni gillar och fått 2025.14.1!
Hoppas AP är tillbaka bättre på den
(Model Y LR 2025)
Kul för er att ni gillar och fått 2025.14.1!
Hoppas AP är tillbaka bättre på den
(Model Y LR 2025)
Eftersom alla bara pratar om det positiva så tar jag upp två mycket störande buggar jag har hittat i min model s på 14.1
1. Den varnar för forward collision, fyra gånger i helgen på en 20 mils resa.
2. Vi hade
som låsljud, sdå spelar bilen när jag låser lite snabbt radion ut ur högtalaren samt att den fortsätter att spela radio i bilen efter att den har blivit låst.
2. Vi hade
MS LR -23
MS 100D -18
MS 100D -18
Man tror i sin enfald att uppdateringarna ska fixa till problem men det läggs bara till nya problem. Min 3a har läst skyltar felfritt fram till påskuppdateringen. Nu missar den skyltar som står precis intill bilen.
Men gött att kylboxen kan ha ström vid låst bil.
Men det kommer säkert någon bugguppdatering snart igen.
Men gött att kylboxen kan ha ström vid låst bil.
Men det kommer säkert någon bugguppdatering snart igen.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Det var svagt dis imorse. Torkarna körde på som aldrig förr med nya .14.1 

MYLR (Juniper) -25
- T4s
- Teslaägare
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det behöver inte vara disigt. Inte min bild, utan en uppdaterad bil.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Vi ser ju iofs inte hur bilen ser ut på utsidan, har den inte blivit tvättad på några månader förstår jag om kamerorna inte ser så mycket.mikebike skrev:Det behöver inte vara disigt. Inte min bild, utan en uppdaterad bil.![]()
Jag körde precis flera mil i ösregn och spray från andra bilar så man knappt såg något själv, men autopiloten hade inget att klaga på. Version 14.1.
Jag har iofs haft lite impregnering på linserna så det lätt ska rinna av och inte hänga någon eländig droppe och dingla framför kameran.
Det verkar inte bero på det utan nåt annat, flera gånger när bilen gnällt har jag stannat snart efter och det har inte funnits minsta antydan till imma eller fukt varken på in eller utsidan av glasen vid kamerorna.
Under nån vecka i våras när det precis ljusnade så hade jag mycket problem med det där, sne när det blev ljusare hela vägen försvann problemen.
Kan ju ha berott på temperatur ellrr luftfuktighet också.
Under nån vecka i våras när det precis ljusnade så hade jag mycket problem med det där, sne när det blev ljusare hela vägen försvann problemen.
Kan ju ha berott på temperatur ellrr luftfuktighet också.
Vi har också problem med att radion fortsätter spela efter att bilen låst. Samt att bilen drar ca 2% batteri över natten. Kan säkert hänga ihop med radiobuggen för jag märker att bilen alltid är vaken. Jaja bara att vänta på nästa uppdateringhanst skrev: ↑24 apr 2025 07:39Eftersom alla bara pratar om det positiva så tar jag upp två mycket störande buggar jag har hittat i min model s på 14.1
2. Vi hadesom låsljud, sdå spelar bilen när jag låser lite snabbt radion ut ur högtalaren samt att den fortsätter att spela radio i bilen efter att den har blivit låst.
Model 3 Highland
Senast redigerad av Skaegg, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Highland 2024
Körde närmare 60mil i helgen med 2025.8.7. Nu funkade autopiloten kanonbra igen. För mig har det varit funktionen ”kurvassistans aktiv” som krånglat ända sedan jag fick den i en uppdatering i höstas. Från att ha kört bilen från ny och i ca 8mån felfritt så började den studsa mellan linjerna och bromsa kraftigt utan anledning. Detta har pågått till och från i olika omfattning i ca 5mån, men nu känns bilen som innan dess igen. Kurvassistansen hjälpte mig i en skarp kurva på 70 väg där den smidigt saktade ner till 65 och sedan gasade ur kurvan. Det var det enda på 60mil. Tidigare har den funktionen aktiverats när E4an vikt av så lite att det inte ens kan kallas kurva men då jäklar har bilen krängt, info om kurvassistans dykt upp och sedan följt av inbromsning från 120 - 90.. inte alls trevligt. Så skönt att det försvunnit! Undrar om man vågar uppdatera bilen nästa gång nu när detta (peppar peppar) verkar ha löst sig 
Model Y LR AWD 2024
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Jag är nog på Teslas svarta lista. Fick 2025.8.7 idag!
Model Y LR AWD 2022
Hade fått hem 14.3 nu på morgonen, kollade här om nån testat, men hittade ingen, första 14 versionen jag fått ner, men installerar den nu
Jag kör 14.1.
En fundering. Folk säger vid varje uppdatering av autopiloten blivit bättre eller sämre men jag tycker mig sällan se att Tesla gått ut med att de ändrat något angående den som används här i EU.
Jag tycker inte det är någon skillnad på 14.1 och typ de senaste 4 månadernas uppdateringarna.
Finns det någon info någonstans om något ändrats vi varje version?
En fundering. Folk säger vid varje uppdatering av autopiloten blivit bättre eller sämre men jag tycker mig sällan se att Tesla gått ut med att de ändrat något angående den som används här i EU.
Jag tycker inte det är någon skillnad på 14.1 och typ de senaste 4 månadernas uppdateringarna.
Tesla Model 3 Long Range Highland
Jag håller med. Jag tror att 90% av dessa upplevelser och rapporter är pga confirmation bias.fnils skrev: ↑01 maj 2025 08:54Jag kör 14.1.
AP för EU har ingen separat change log. Det är bara release notes i bilen som finns och där står det sällan eller aldrig något om AP. min bild är att Tesla inte gör ett skit med AP. Det enda som ändras, och jag tror påverkar, är kartdata två gånger per år. Det påverkar i huvudsak hastighetsanpassningen.
En annan sak som hänt är det blivit vår och kamerorna får bättre sikth4nk skrev: ↑28 apr 2025 09:49Körde närmare 60mil i helgen med 2025.8.7. Nu funkade autopiloten kanonbra igen. För mig har det varit funktionen ”kurvassistans aktiv” som krånglat ända sedan jag fick den i en uppdatering i höstas. Från att ha kört bilen från ny och i ca 8mån felfritt så började den studsa mellan linjerna och bromsa kraftigt utan anledning. Detta har pågått till och från i olika omfattning i ca 5mån, men nu känns bilen som innan dess igen. Kurvassistansen hjälpte mig i en skarp kurva på 70 väg där den smidigt saktade ner till 65 och sedan gasade ur kurvan. Det var det enda på 60mil. Tidigare har den funktionen aktiverats när E4an vikt av så lite att det inte ens kan kallas kurva men då jäklar har bilen krängt, info om kurvassistans dykt upp och sedan följt av inbromsning från 120 - 90.. inte alls trevligt. Så skönt att det försvunnit! Undrar om man vågar uppdatera bilen nästa gång nu när detta (peppar peppar) verkar ha löst sig![]()
För mig så brukar kurvassisten alltid aktiveras på samma ställe, rak landsväg, där bilen alltid spökbromsat inne
Har fått nya versionen idag och ska åka förbi där till helgen så ska bli intressant
Fick vänta länge på 14 uppdateringen men idag fanns 14.3 att tanka ner.
Känns nästan som man är snabb på varannat släpp.
Känns nästan som man är snabb på varannat släpp.
En liten fråga om notateslaapp.com Var tar de sin statistik ifrån? Kollar man på statistiken för 2025.14.1 så sägs(som jag tolkar det) att att 5912 bilar har laddat ned och att det motsvarar 37,5 procent av alla bilar. Alltså kan det inte vara särskilt stort underlag. Men vilket är underlaget?
https://www.notateslaapp.com/software-u ... statistics
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04
xms67 skrev: ↑01 maj 2025 11:01En liten fråga om notateslaapp.com Var tar de sin statistik ifrån? Kollar man på statistiken för 2025.14.1 så sägs(som jag tolkar det) att att 5912 bilar har laddat ned och att det motsvarar 37,5 procent av alla bilar. Alltså kan det inte vara särskilt stort underlag. Men vilket är underlaget?
Det står på sidan, teslafi
Aha, det är därför vi har ett forum... Du råkar inte ha ett svar på min fråga?tnjo skrev: ↑01 maj 2025 11:04xms67 skrev: ↑01 maj 2025 11:01En liten fråga om notateslaapp.com Var tar de sin statistik ifrån? Kollar man på statistiken för 2025.14.1 så sägs(som jag tolkar det) att att 5912 bilar har laddat ned och att det motsvarar 37,5 procent av alla bilar. Alltså kan det inte vara särskilt stort underlag. Men vilket är underlaget?
Det står på sidan, teslafi
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04