Har en S 2015 där hela bilen sjunker jämnt efter ca 3 dagar är den väldigt låg vid alla 4 hjul.
Ska det vara helt tätt mot alla hjul i ventilblocket?
Den har bara gått 13000 mil. Så jag hoppas att det inte är alla fjäderben.
S 2015 luftläckage, Hela bilen sjunker.
Moderator: Redaktion
- racercalle
- Teslaägare
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 16 mar 2022 12:43
Re: S 2015 luftläckage, Hela bilen sjunker.
Ja alla ventiler mot trycksatta delar (fjäderben och trycktank) är stängda vid normal drift och i vila.
Du får väl ta fram en sprutflaska med såpvatten och spruta på vid fjäderbenen (läcker nästan alltid vid skarven mellan stötdämpare och luftfjäder.
det är inte antalet mil som får fjäderbenen att läcka utan tiden rosten haft på sig.
Om det är fjäderbenen som läcker så går de med största sannolikhet att laga.
Du får väl ta fram en sprutflaska med såpvatten och spruta på vid fjäderbenen (läcker nästan alltid vid skarven mellan stötdämpare och luftfjäder.
det är inte antalet mil som får fjäderbenen att läcka utan tiden rosten haft på sig.
Om det är fjäderbenen som läcker så går de med största sannolikhet att laga.
Re: S 2015 luftläckage, Hela bilen sjunker.
Jag skulle gissa på att du har en läcka på båda bak och en fram.
Bilen slutar inte att reglera bara för att den är avstängd, utan slutar först när trycket i trycktanken är slut eller att trycket sjunker för snabbt
i någon del.
Ett enkelt sätt att testa är att sätta bilen i "jack mode" (då regleras inte höjden) och sedan spänna en maskeringstape mellan skärmen och hjulen
(det syns ganska snart om någon tape inte längre är spännd)
Bilen slutar inte att reglera bara för att den är avstängd, utan slutar först när trycket i trycktanken är slut eller att trycket sjunker för snabbt
i någon del.
Ett enkelt sätt att testa är att sätta bilen i "jack mode" (då regleras inte höjden) och sedan spänna en maskeringstape mellan skärmen och hjulen
(det syns ganska snart om någon tape inte längre är spännd)