Ni som använt Mobile Service / Ranger i en storstad/lägenhet - hur exakt behöver man vara med platsen?
De kommer till min hemadress, men bilen kommer ju stå ca 20-100m därifrån då det gäller centrala Stockholm. Borde vara lugnt, men vore dumt om de missar pga att den står 50m bort på en annan adress:)
Bäst vore kom de kunde komma till garaget där jag normalt har bilen men eftersom det krävs bricka för inpassning är det minst dåliga att ha bilen på gatan just den dagen antar jag.
Dom har väl tillgång till exakt position från bilen gissar jag, dom har iaf aldrig haft några problem att hitta min bil dom gånger jag har använt Ranger.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Har bara goda erfarenheter av Tesla service. Dock var det mer exklusivt 2015. Då tvättade de bilen utvändigt och även invändigt. Fick tillbaka bilen i nytvättat skick.
Min 2018 hade takluckan felmonterad så den skar upp gummilisten när den öppnades. Det var tätt ändå, men klart garantiärende. Ett helt nyöppnat Norrköping hade inte rutin på detta och det blev fem besök för samma problem. Efter det har alla ärenden gått hur smidigt som helst. Ranger har fixat byte av torkarmotor på jobbparkeringen och ett dörrhandtag på min palladium byttes hos mig. Men har haft flyt, extremt lite fel på bilarna. Bytt akvariet (baklyset) själv.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ni som använt Mobile Service / Ranger i en storstad/lägenhet - hur exakt behöver man vara med platsen?
De kommer till min hemadress, men bilen kommer ju stå ca 20-100m därifrån då det gäller centrala Stockholm. Borde vara lugnt, men vore dumt om de missar pga att den står 50m bort på en annan adress:)
Bäst vore kom de kunde komma till garaget där jag normalt har bilen men eftersom det krävs bricka för inpassning är det minst dåliga att ha bilen på gatan just den dagen antar jag.
Jag brukar släppa in/möta upp Rangern i garaget och lägga upp deras bil temporärt i inpasseringssystemem (Parkman) innan de kommer.
De brukar höra av sig innan med telefon eller text.
Jag brukar ange hemadressen i appen vid bokning och garaget är 500 m bort - som jag brukar ge adressen till när de hör av sig. De brukar föredra att jobba inomhus.
Återkopplar efter utförd service:
Klart nöjd med Mobile Service / Ranger.
Snabbt och enkelt att boka. Kom på utsatt tid och utförde det som skulle göras.
Har lagt ett nytt serviceärende i appen, denna gång på närmaste SC i Segeltorp.
Absolut noll återkoppling efter drygt en vecka.
Gäller ett felmeddelande på parkeringsassistenten och har bifogat allt underlag som bilder.
- Är det normalt att inte få någon återkoppling alls efter över en vecka?
Nuvarande: Model 3 LR AWD FSD
Tidigare: Flertalet BMW - innan designen spårade ur.
Gäller ett felmeddelande på parkeringsassistenten och har bifogat allt underlag som bilder.