Tesla service allt sämre

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 8123
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av fth »

Master of Science skrev: 11 apr 2025 14:36
Ni som använt Mobile Service / Ranger i en storstad/lägenhet - hur exakt behöver man vara med platsen?

De kommer till min hemadress, men bilen kommer ju stå ca 20-100m därifrån då det gäller centrala Stockholm. Borde vara lugnt, men vore dumt om de missar pga att den står 50m bort på en annan adress:)

Bäst vore kom de kunde komma till garaget där jag normalt har bilen men eftersom det krävs bricka för inpassning är det minst dåliga att ha bilen på gatan just den dagen antar jag.
Dom har väl tillgång till exakt position från bilen gissar jag, dom har iaf aldrig haft några problem att hitta min bil dom gånger jag har använt Ranger.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2452
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av mans71 »

Ranger löser allt själva, behöver inte ens vara hemma.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5850
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av Gustafsson »

Har bara goda erfarenheter av Tesla service. Dock var det mer exklusivt 2015. Då tvättade de bilen utvändigt och även invändigt. Fick tillbaka bilen i nytvättat skick.
Min 2018 hade takluckan felmonterad så den skar upp gummilisten när den öppnades. Det var tätt ändå, men klart garantiärende. Ett helt nyöppnat Norrköping hade inte rutin på detta och det blev fem besök för samma problem. Efter det har alla ärenden gått hur smidigt som helst. Ranger har fixat byte av torkarmotor på jobbparkeringen och ett dörrhandtag på min palladium byttes hos mig. Men har haft flyt, extremt lite fel på bilarna. Bytt akvariet (baklyset) själv.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8401
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av spacecoin »

Master of Science skrev: 11 apr 2025 14:36
Ni som använt Mobile Service / Ranger i en storstad/lägenhet - hur exakt behöver man vara med platsen?

De kommer till min hemadress, men bilen kommer ju stå ca 20-100m därifrån då det gäller centrala Stockholm. Borde vara lugnt, men vore dumt om de missar pga att den står 50m bort på en annan adress:)

Bäst vore kom de kunde komma till garaget där jag normalt har bilen men eftersom det krävs bricka för inpassning är det minst dåliga att ha bilen på gatan just den dagen antar jag.
Jag brukar släppa in/möta upp Rangern i garaget och lägga upp deras bil temporärt i inpasseringssystemem (Parkman) innan de kommer.
De brukar höra av sig innan med telefon eller text.

Jag brukar ange hemadressen i appen vid bokning och garaget är 500 m bort - som jag brukar ge adressen till när de hör av sig. De brukar föredra att jobba inomhus.
Användarvisningsbild
Master of Science
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 mar 2025 10:26
Ort: Stockholm

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av Master of Science »

Återkopplar efter utförd service:
Klart nöjd med Mobile Service / Ranger.
Snabbt och enkelt att boka. Kom på utsatt tid och utförde det som skulle göras.

Har lagt ett nytt serviceärende i appen, denna gång på närmaste SC i Segeltorp.
Absolut noll återkoppling efter drygt en vecka.
Gäller ett felmeddelande på parkeringsassistenten och har bifogat allt underlag som bilder.
- Är det normalt att inte få någon återkoppling alls efter över en vecka?
Nuvarande: Model 3 LR AWD FSD
Tidigare: Flertalet BMW - innan designen spårade ur.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9331
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av mikebike »

Master of Science skrev: 06 maj 2025 17:04
Återkopplar efter utförd service:
Klart nöjd med Mobile Service / Ranger.
Snabbt och enkelt att boka. Kom på utsatt tid och utförde det som skulle göras.

Har lagt ett nytt serviceärende i appen, denna gång på närmaste SC i Segeltorp.
Absolut noll återkoppling efter drygt en vecka.
Gäller ett felmeddelande på parkeringsassistenten och har bifogat allt underlag som bilder.
- Är det normalt att inte få någon återkoppling alls efter över en vecka?
Ja, när jag anmälde före Jul tog det 4 veckor.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
T4s
Teslaägare
Inlägg: 574
Blev medlem: 09 aug 2023 09:46
Ort: Roslagen
Referralkod: ts.la/tobias894955

Re: Tesla service allt sämre

Inlägg av T4s »

Master of Science skrev: 06 maj 2025 17:04
Återkopplar efter utförd service:
Klart nöjd med Mobile Service / Ranger.
Snabbt och enkelt att boka. Kom på utsatt tid och utförde det som skulle göras.

Har lagt ett nytt serviceärende i appen, denna gång på närmaste SC i Segeltorp.
Absolut noll återkoppling efter drygt en vecka.
Gäller ett felmeddelande på parkeringsassistenten och har bifogat allt underlag som bilder.
- Är det normalt att inte få någon återkoppling alls efter över en vecka?
Nej, hetsa lite så löser det sig
Skriv svar