Hej,
Jag har en M3 2024 Highland som nu börjat öppna laddluckan själv i tid och otid. Är det någon annan som drabbats av detta?
Känns som problemet började i samband med någon av de två senaste mjukvarukorrigeringarna.
Laddluckan öppnar sig själv!
Moderator: Redaktion
Re: Laddluckan öppnar sig själv!
Hej!
Har en likadan bil, och min började bete sig likadant runt Jul.
Gjorde ett ärende i appen och precis innan det var dags för att åka till ett SC (slutet på feb)så upphörde problemet av sig självt?
Irriterande som satan att skärmen växlar mellan Youtube och laddningsbilden medans man försöker titta.
Jag låste bilen när jag skulle titta på Netflix eller YT, då höll sig luckan stängd.
Har inte sett att problemet kommit tillbaka än iaf.
Hoppas det löser sig!
Har en likadan bil, och min började bete sig likadant runt Jul.
Gjorde ett ärende i appen och precis innan det var dags för att åka till ett SC (slutet på feb)så upphörde problemet av sig självt?
Irriterande som satan att skärmen växlar mellan Youtube och laddningsbilden medans man försöker titta.

Jag låste bilen när jag skulle titta på Netflix eller YT, då höll sig luckan stängd.
Har inte sett att problemet kommit tillbaka än iaf.
Hoppas det löser sig!
Model 3 RWD 2024 Highland
- Gustafsson
- Teslaägare
För mycket AI i bilen, den öppnar när den blir lite sugen på ström.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- SamiofSweden
- Teslaägare
Min M3 Highland LWD fick exakt samma problem ungefär samtidigt som dig.
Jag reggade klockslag och samlade på mig ett gäng tillfällen och skickade in till tesla, de löste det igår efter ca 6 veckors väntan, genom ett byte av laddluckan som konstaterades som defekt.
Känns lustigt att laddluckan var defekt när problemet började efter en uppdatering, men men.. Nu är den bytt och problemet har upphört!
Jag reggade klockslag och samlade på mig ett gäng tillfällen och skickade in till tesla, de löste det igår efter ca 6 veckors väntan, genom ett byte av laddluckan som konstaterades som defekt.
Känns lustigt att laddluckan var defekt när problemet började efter en uppdatering, men men.. Nu är den bytt och problemet har upphört!
Måste ju bara skriva..
När jag bytte till sommarsulorna så hade jag hissat bilen och tog loss höger hakhjul med muttersnurran, och precis när jag
släpper "avtryckaren" hör jag ett bekant surr, går runt bilen och ser att laddluckan är öppen ?
Mycket märkligt, men det är enda gången jag sett att den öppnat sej själv.
När jag bytte till sommarsulorna så hade jag hissat bilen och tog loss höger hakhjul med muttersnurran, och precis när jag
släpper "avtryckaren" hör jag ett bekant surr, går runt bilen och ser att laddluckan är öppen ?
Mycket märkligt, men det är enda gången jag sett att den öppnat sej själv.
Hände mig också förra sommaren, löstes pinsamt nog av att bara torka av ett lager pollen som låg på luckan sen försvann problemet.
Model 3 Highland LR AWD White, 18"