Kan du tänka dig att köpa en ny Tesla idag?

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Re: Kan du tänka dig att köpa en ny Tesla idag?

Inlägg av dstr »

Jag tog en teslapaus efter 10 år, men där Elon INTE var en faktor i beslutet.

Teslorna byttes mot en Taycan och BMW i7.

Frun (som inte är tekniskt intresserad och enbart använt adaptiva farthållaren på teslorna) är jättenöjd med sin Taycan. Hon körde nog aldrig Plaid'en öht, eftersom den saknade blinkersspak. Jag tror nog det var ngt mer bakomliggande mot just den bilen, för hon körde Ferrarin som vi hade i 5 år. Även den utan blinkersspak. Hon kan tänka sig nya Y, om vi skulle byta ena bilen idag. Den har ju blinkersspak. En Y skulle passa hennes artros-knä bättre än en Taycan.

För mig var tekniska fallet högt och landningen hård. Vilket skit tyskarna har. Vilket skämt till appar och serviceorganisation. Men jävlar vad jag älskar massagen i stolarna och värmen i armstöden på i7'an.

Det är ofta som jag längtar tillbaka till S Plaiden. Vi får se vad dom får till i faceliften.
TeslaLeo

Inlägg av TeslaLeo »

sweslac skrev: 29 mar 2025 08:10
Nej, jag har sålt bilen och aktierna 2022 pga hans agerande och uruselt kvalité på min Model X. Ska aldrig mer köpa en Tesla. Fool me once...

Det står att du väntar på en MYP i signaturen?
Användarvisningsbild
bodyrolex
Teslaägare

Inlägg av bodyrolex »

Hämtade ut min ny Model 3 10 mars och efter 600 mil är jag väldigt nöjd med bilen och skulle köpen en till om jag hade behov. Men vi klarar oss med 2 bilar Ioniq 5 21er och Model 3 25er.
Användarvisningsbild
PiCa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/pierre834101

Inlägg av PiCa »

Absolut. Är grymt nöjd med min Y RWD.

Köper normalt bara själva produkten och bryr mig sällan om vad ett företags VD har för sig...

Hakar sällan heller på trender och just nu känns det ju rätt trendigt att slå ner på allt vad heter Elon/Tesla....
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Jag ska hämta en ny Model 3 LR AWD i morgon, svaret på frågan är ja för min del.
Jag kan dock säga att det inte hade blivit någon ny Tesla om det inte vore för att de realistiska konkurrenterna är både sämre och dyrare. Elon är ett stort argument mot märket och dessutom har företaget flera konstigheter för sig. Teslan behöver därför vara bättre än alternativen.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Skriv svar