Jag köpte nyligen en Model S Performance 2019 Raven. Autopark-funktionen fungerade när jag köpte den, även om den är väldigt långsam och inte särskilt bra jämfört med min HW4 Model Y från 2024.
Sedan igår har den dock betett sig konstigt och funkar inte som den ska. Jag gjorde en firmwareuppdatering till 2025.2.8. Nu kan bilen hitta parkeringsplatser precis som vanligt och jag kan initiera Auto Park utan problem. Ibland backar den någon meter, gör den en sväng eller två, men sen verkar är den bara väldigt förvirrad, växlar snabbt flera gånger mellan "D" och "R" och sedan avbryter den sig själv och säger "Autopark Avbruten", felkod DI_u025. Ibland gör den detta direkt utan att ens börja parkera.
Alla sensorer och kameror är rena och funkar. Inga andra felkoder på bilen, allt annat verkar fungera som det ska inkl. Autopilot-funktioner. Jag gör ingenting heller själv för att avbryta Autopark och kan ej hitta någon förklaring således. Fungerade som sagt innan. Testat också givetvis att starta om bilen (soft & hard reset) samt testat flera olika parkeringsplatser.
Är detta någon form av mjukvarufel / bugg? Någon annan som upplever detsamma eller har någon idé?
Någon nämnde för mig att ev. testa att kalibrera om kamerorna, är det klokt?

Hälsningar / Tobias